Som vanligt var det mer intresant med Janne Larssons bragd att få stryk av Färjestad. Ok , han slog väll Loobs gammla poäng rekord. Men det Tyder ju på att han borde lagt skridskorna på hyllan för länge sedan. Åter till TV4a. Om alla går in på TV4as hemsida och klickar på Länken Forum & Chatt .(Finns i menyn överst) Vandrar ner till TV sporten och skriver vad ni tycker där. Sedan fyller vi på eftersom . Mao. Vi skriver ihjäl dom med våra åsikter och håller diskutionen igång några veckor om det så skulle behövas. Då vore det väll f..n om dom inte skall börja reagera. Vi har ju gnällt länge och väl här nu, enda sen peremieren. Vi fortsätter gnälla där i stället. Är ni med mig ?
Frasse: Ja, du kan ju ha rätt ! Men det är så jävla irriterande. Måste bara få lufta aggretionen. Men det fanns faktist ett innlägg om TIMRÅ där. Men inte direkt nått konkret. Betänk att vi proppar in 10 st chatt /dag. Ilängden skulle det bli ganska irriterande och dom kanske skulle gå oss till viljes. För Opinionen är ju deras riktmärke. Jag tror ju inte att det skulle påverka att dom får 200 arga chatts efter var match, men om det skulle komma några vältaliga motivationer /dag, skulle vi nog kunna nå resultat. Vi kan hota med att bojkotta Farmen (Ha Ha Ha) Någon som har något alternativ ?
Var in och kollade 4an . Det är 3 som gjort innlägg om TIK. Försökte även själv , men vart utsparkad var gång. Så i morgon skall jag pröva igen. Håll grytan kokande ! Utnötnings metoden kan funka ( c : Dessutom om man påtalar att Journalestik skall vara opartisk så kan de ju ta lite pesonligt. Ingen vill väll bli anklagad för att göra ett dåligt jobb. Som att visa Hästen som kom sist i VInnare istället
Frasse: Nu du ! Det händer saker . Det har rammlat in ett knippe synpunkter . Dom kan ju bara inte blunda för opinionens tyckande, eller hur ? Mera synpunkter på TV4 sportens behandling av TIK Låt dom veta att vi finns ! Följ länken.
Det rammlar faktist in "Klagomål" på TV4 Forum & Chatt Hur än dom än gör ! Kan dom inte blunda. Skulle inte förvåna mig om Folkets röst i morgon i Hockey kväll UTGÅR. För dom är ju inte dummare än att dom förstår att det kommer att ringas och klaga. Keep it Up ! ( Se länk)
Just nu kunde jag räkna till 13 inlägg i Forum & Chatt på 4an. Väldigt kloka dialoger. De var då väll f... om dom inte skall suga åt sig. Har även mailat Erika Strandells artikel till dom. Men räkna inte med någon "Folkets röst" i morgon på Hockey Kväll De törs nog inte ha med det.
En sista rapport före kvällen ! I nu läget ser det ut att var ca 15-16 st som gjort inlägg där om uppmärksamheten. Enade vi står , söndrade vi falla. Men ge upp det gör vi inte ! Så gå in och leta upp (Överst ) Forum & Chatt Sök er neråt till TV sporten Ni hittar säkert.
BlackBay: Kanon ! Ju fler vi är, ju bättre är det. Vi skall ej ge upp. Det hjälper ju föga och sitta här och gnälla . Vi måste ju angripa källan. Gör det ni andra också. Ut tryck vad ni känner.
Säger bara - Gå dit och titta !!!! Många inlägg är det, tom från Luleå ( c : Kan vi bara visa oss enig och kämpa mot samma mål. Mer Landsortshockey i rutan! eller som vi säger Mera av Toppen av elitserien.
Keep it Up !!!!!! Följ länken + Forum & Chatta > Sporten på TV4a
Många är vi ! Men idag är en ny dag, med dessutom Hockey kväll i kväll. Detta måste ju resultera i ännu mera inlägg. Ni som inte har noterat era åsikter om TV4 sportens arrogans mot TIK. Gå genast och berätta vad ni känner. VI som redan står där, Buss på igen !!!!!
Helg Ernest: Tänkte bara ge ett utdrag ur artikel i Aftonbladet, slutklämmen: "Men att dåliga publiksiffror i Stockholm skulle äventyra ishockeyn som publiksport, det är väl ändå att dra lite väl stora växlar på 08:ornas betydelse för beteendevetenskapen? Att man som hockey- eller fotbollslag, verksamt i Stockholm, har fördelar av genomslaget i riksmedia är bedrövligt. Och däri ligger kanske det största problemet av dem alla. Såvitt jag vet är varken bandy eller speedway särskilt stort i storstäderna. Men det betyder desto mer för invånarna i Västerås och Hallstavik. Så även om media tycks ha svårt att acceptera det, så finns det ju fortfarande ett liv utanför tullarna. Och det är fortfarande ett jäkla drag på de fullsatta läktarna i Timrå Isstadion."
LennartA: Visst är det en suverän artikel ? Jag vart alldeles till mig i trasorna när jag läste den ( c : Jag har faktist mailat en länk från den artikeln till sporten TV4a. Vi var nog ett helt knippe som mailade och Tackade Erika Strandell för den .
Helg Ernest: Jo Ernest ! Det var nog många som mailade och tackade för den. En av de bästa artiklar AB producerat på mycket länge ! Det krävdes en kvinna för jobbet !
Efter gårdagens diskussion här i gb'n om att maila till TV4 och klaga på att man visar för lite Timrå och för mycket Djurgården var det med ett småleende man såg på TV4 Sporten igår. I brist på ett vinnande Stockholmslag i Elitserien tog man det säkra för det osäkra och visade bilder från matchen AIK-Hammarby. Ja vad ska man säga? Skrattande kunde man konstatera att ska man överhuvudtaget få se ett Stockholmslag vinna en match så ska det vara i ett Stockholmsderby :-).
Vad gäller en webshop med Timrågrejer ska den vara igång någon gång under denna vecka eller i början av nästa enligt NEH som ska driva den. Fick ett mail om detta i slutet av förra veckan från en man vid namn Peter Holm. Det stod att läsa att "inom de närmasrte 10 dagarna kommer det bli premiär för webshopen".
Läste också frågan och svaret om det fanns någon släktrelation mellan Sami, Kimmo och Niko Kapanen. Hade hört att de alla faktiskt skulle vara bröder vilket senare dementerades av någon gäst här i HS. Denne person verkade komma från Finland så man får väl ge denne person lite credibility och gå på hans uttalande.
Är det bara TV 4 som är hackkycklingar, tycker nog att C+ är ännu större kålsupare, som definitivt är emot Timrå!!!!! Sportspegeln ignorerar detta också!!
Nä, hela Tv-sport branchen borde bojkottas!!! Fast C+ är värst, absolut VÄRST!!!!!!
rådbjer: Är det upp till mig så kan jag bara svara TV4, Sportnytt, Sportspegeln, Canal + etc... "same shit, different name". Detsamma gäller väl också de större tidningarna.
rådbjer: sporten på svt visade juh faktiskt ett inslag om oss igår =). Å eftersom man hade skickat upp Jihde hit så lär de väl FÖRMODLIGEN visa från matchen ikväll
Frasse: Ähh, det är bara lite koll på potentiellt folk till Akta rygg!
Nä, kanse ett reprtage om hur het Innebandyn är i Stockholm kontra hockeyn i Timrå!! Vi kanske drar lika mycket folk o då är det väl lika bra att satsa på innebandyreportage varje gång i Sportnytt osv.
Han i studion sa dessutom att man skulle visa bilder från matchen. Så det blir väl den första TV-rapporteringen från en match som inte visas på Canal +, eller ComHem...kan tänka mig hur reportaget kommer se ut. Miljonlaget och snobbiga divor mot kämpande arbetare eller något ;)
Jag blir alldeles tårögd av den uppslutning som har blivit på TV4as Forum & Chatt. Väldig välformulerade och bra inlägg. En sådan anstormning kan dom bara inte bortse från. Som ryktet säger så smyger Jhide runt i buskarna. De var nog snabba att inse sitt misstag sedan dom läst både Erika Strandells artikel ( Helt suverän), nog faan sitter dom och håller koll på konkurenterna. Så de har nog sett TV4as behandling och vill ej själva bli utsatt för dyl. då det själ förmodligen även en massa serverkraft och dålig publisitet. Vad tror ni anndra som surfar in där tror ? SÅ !!! Ni som inte varit inn där idag och skrivit . GÖR DET !!! Som vi alla vet , OPINIONEN VINNER ALLTID !!!!!!!!!!! Vore ju kanske bra om vi även fick med oss andra lag. En Lule sup har varit inne och skrivit. Ni som har Utomlags "Vänner " Ge dom en vink. Hockey Sverige Ena eder mot Förtryckarna!!!! Keep It Up !!!! Länk + Forum & Chatt > Sporten i 4an
Canal + kommer inte att visa någon hammamatch i år p g a den dåliga belysningen om jag inte mins fel. Man har för övrigt dispans för denna från hockeyligan.
Vet inte om man blir hudflängd och kölhalad nu men...
Vad spelar det för roll om TIK's matcher visas eller inte? Det viktigaste är väl att de spelar bra och vinner. Jag kan förstå alla utsocknes TIK-lovers men vi här hemma ser ju ändå alla hemma matcher och inbitna supporters även nåra bortmatcher. Skit i stockholmarna, vi klarar oss ändå, varesig TIK visas i TV eller inte. Låt dom se DIF förlora i C+ och PPV, vi ser TIK vinna Live istället.
I slutspelet lär ändå alla matcher visas i PPV, och då är TIK med...
Vem bryr sig. För mig är TIK som en god karamell att suga på. Eller ett vällagrat vin att njuta. Vem vill då att en hel hoper är med och kalasar. Njutningen blir väl inte större för det. Snarare tvärt om.
Låt oss behålla TIK för oss själva. Fjollträskarna kan väl ha AIK, HIF och DIF att glädjas åt.
Dessutom - håll en låg profil, högmod går före fall.
Har nyss talat med en Fotograf som brukar jobba åt TV4a. Den stora boven i dagens massmediala förnedring av Svensk ishockey är i själva verket Rickard Fagerlund. Han annsvarar dessutom för att det skall vara slippsarna som skall ha de bästaoch flästa plattserna på en Ishockey arena. Allt för pengarna mao. Han kommer inte ihåg exakt men 95 skulle Svenska ishockey förbundet ha uppåt en 20000 Kr/sekund som sändes i etern. Visst förstår man då att dom drar åt svångremmen. Men då borde prioriteten vara ännu högre på urvalet dom visar. Så på dom igen ! Enade vi står ! Keep It Up !
Madde: Det har ledats serier så in i sodapannan ofta under mina Timråår, problemet har dock allt för ofta varit att serien hetat "division 1 norra fortsättningsserien" och liknande.
Kan någon som investerat i Svensk Ishockey - som ju redovisar tabellen omgång för omgång - kolla hur ofta Timrå egentligen ledat högsta serien. Det kan banne mig inte vara många potentiella år inte. Innan elitserien infördes så hade Timrå max en sex-sju år i SM-serien efter jul. Efter elitseriens födsel är jag tveksam om TIK varit i närheten av förstaplatsen någon gång. Segrar i premiären har väl hänt då och då i alla fall.
Jag tror att laget ledde SM-serien tidigt 70-tal, nåt år då Leksand vann eller så. Det lär i alla fall vara sådär trettio år sedan sist. Om det nu ens hänt någon gång.
Att stå och skita det kan ingen människa förutom alla dessa dumma Fransoser/Fransyskor gilla. Självklart ska man sitta ner och skita men när man går på hockey så ska det vara ståplats som gäller. Sedan finns det även en del karlar som gillar att sitta ner när dom pissar men det är en annan historia och den tar vi inte här på gb´n idag.
Tänkvärt: "Att sitta på Hockey är som att stå och skita,det blir liksom inget tryck"
Stand up and fight for your rights.....
Krossa köpelaget. 4-1 verkar vara ett gångbart tips.
dr-nix: So jag skrev till Quaker ! Deras jätte kylskåp till spelare , kommer Timrå bara ha som rundningsmärken. De kommer att göra allt för att få stopp på dom. Bara att hoppas dom kan hålla sig i skinnet så skall det ordna sig. Fast dommaren var väll ingen höjdare ? Ful match blir det !
LennartA: Ja, jag föprstår att du läst Erika Strandells artikel i AB Jo, jag fick samma fenomen. Som Gunde brukar säga Jag fick ståpälls !!! Större fullträff kan knappast en journalist lyckats få in någonsin. Till er som fortfarande inte har fattat vad vi pratar om Se länktipps
Nästan så att jag funderar på att dra igång en ny slipstävling. Dock utan den populäre El Maco dårå. Man får bara vinna en slips enligt en ny regel som den enväldige domaren och jurymedlemmen nyss har utsett. Dom andra kanske också vill ha en egen logestol?!
En annan sak jag också har undrat över är om den gamla monokeln också finns undanstoppad i någon kavajficka? Kom att tänka på denna när du började att skriva om klockkedjor och annat.
Kan ju vara bra att kunna se ishockeyn som utspelar sig långt där nere på isen. Borde ju räcka med ett öga från den undanskymda logestolen, man måste ju hålla de ena ögat på cognacen så att säga. Är det månne en gammal TIK-rova som du har undanstoppad innanför kavajen?
Åter till TV4a. Om alla går in på TV4as hemsida och klickar på Länken Forum & Chatt .(Finns i menyn överst) Vandrar ner till TV sporten och skriver vad ni tycker där. Sedan fyller vi på eftersom .
Mao. Vi skriver ihjäl dom med våra åsikter och håller diskutionen igång några veckor om det så skulle behövas.
Då vore det väll f..n om dom inte skall börja reagera.
Vi har ju gnällt länge och väl här nu, enda sen peremieren.
Vi fortsätter gnälla där i stället. Är ni med mig ?