1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590452 inlägg · 6217 ämnen

Inget igen på TV4 sporten

« · 133135 Till forumet

Sv: Inget igen på TV4 sporten
Helg Ernest:
Borde nästan erbjuda Erika Strandell ett medlemsskap i SK eller TIK. Förresten, ett kombinerat vore väl fint. Hon är ju ambassadör för Sverige utanför 08-området och Timrå IK i synnerhet (tänker på hennes slutkläm)
Kommentera

LennartA: Jo jag hällsade henne varmt välkommen hit .
Om inte för att se att hon har hela svenska folket bakom sin artikel. Hon kanske redan varit hit och kollat . Vem vet !
Kommentera

LennartA: Bra förslag! :-)
Kommentera

El Maco: Kollar ikväll, om ingen svarat tidigare, fick hem min kompletta Årets Ishockey från 1956 o framåt i går...
Kommentera

Nu har jag kollat in läget hos TV4a .
Deras server går fruktansvärt tungt, tyder på många besökare ( c :
Följande lag har jag kontaktat. Luleå, MoDo, Leksand och Frölunda.
Jag hoppas att även dom skriver inlägg.
Tydligen, med tanke på att det knappt gick att byta "mail" för att läsa. Då är det nog några där och läser/skriver också.

Fram för ett enat Hockey Sverige !!

Keep It Up !!

Länk + Forum & Chatt > sporten på TV4a
PS Deras hemmsida är som i sirap Ds
Kommentera

mike66: Logestol? Vad ska ni med ännu en stol på logen till?
Kommentera

LennartA: Hej! Peter här. Hoppas du som Timråit ej tar illa upp för att jag är Brynäsare. Men jag håller med om allt du skrivit! För övrigt är jag(fast jag år Brynäsare) glad att Leksand är tillbaka. Dom hör hemma i Elitserien. Jag bor i Dalarna (Borlänge), och hälften av kompisarna håller på Brynäs och resten på Leksand. Gissa om vi har livfulla, hysteriskt skojiga diskussioner!! Det finns en sån hat-kärlek mellan dessa lag som jag inte tror finns mellan några andra lag. Kommentera gärna mitt inlägg.
Kommentera

El Maco:

Jag tror att dagens TIK är det bästa som någonsin spelat i Timrå kommun. Då räknar jag även med W/Ö, mm.
Kommentera

Red Rocker:

Fick inte med att jag menar "tabell mässigt"
Kommentera

Helg Ernest:

Har du verkligen rätt på siffrorna nu ? 20.000 kr / sekund ? Om vi räknar med att en period är ca 40 min med avblåsningar och allt så blir det ju 160 min totalt... utan paus och sånt.. och det skulle ju bli 144 miljoner. Låter väl ändå lite väl mycket ?? Bara den effektiva tiden skulle ju bli 72 miljoner vilket också låter alldeles för mycket !

Kostar det verkligen så mycket att få sända hockey ???
Kommentera

E-man:

Hmm.. ja 120 min blir det kanske.. men det blir i alla fall 144 resp. 72 millar !
Kommentera

E-man: Jo, men det är nog så att det är ett annat pris vid visande av hel match, kan jag tänka. Men de siffrorna var det som gällde då 1995. Han sa själv att det var rena maffia metoderna .
Kommentera

Helg Ernest: Ok så du menar att det skulle vara priset om sporten skulle köpa in några inslag ? ! Blir ju jäkla dyrt i så fall.. låter ändå helt sjukt !

Ja tyckte väl ändå att en hel match blev väldigt dyr med den taxan :)
Kommentera

Red Rocker: Den eviga frågan när man ska jämföra generationer känns omöjlig att ge svar på. Men visst står sig laget som spöade Brynäs 1972 inför drygt 11 000 och tog SM-brons rätt så högt.
Med namn som Strimma, Bulla, Tåget, Finn Lundström, Olle Åhman och Biffen Nilsson var Timrå under några år en riktig utmanare till Leksand och Brynäs som turades om att plocka hem gulden i början av 70-talet.
Jag håller med om att dagens lag är bland det bästa TIK haft i elitserien och att dom blir att räkna med på riktigt allvar denna säsong, men låt oss hålla ner jämförelserna lite...
Kommentera

Nu går det tungt ! (TV4as hemsida)
Dett är dock ej vårt mål, men det är lite små lustigt ändå.
De tog över 30 sek att bara öppna deras hemmsida, sedan klickar man på Forum & Chatt gick väll huffsat.
Sen klickade man på Sporten på TV4a. Tvär nit.
Går ej att komma in där. Om min farhågor besannas.
Så är det en väldigt stor trafik där just nu.

Opinionen styr vet ni väll, det är en av demokratins grundlagar.
Va då väll F..n om vi inte skulle kunna få till en attitydförändring .

Keep It Up !!!
Kommentera

Helg Ernest:

Köp ny dator....=) Kör hårt!!
Kommentera

westerlind:

Det är alltid bra att ställa ut lite stolar på logen så att man kan sätta sig ner och vila lite mellan danserna.

Timrå logdans ikväll eller?!
Kommentera

Dream Team:

Du missförstår mig.. Jag menar att dagens TIK står för den bästa prestationen att leda högsta serien i 8 omg har inget TIK lag gjort tidigare,, eller ???

Sedan är det precis som du säger omöjligt att jämföra idrottsliga prestationer med varandra i o m teknisk utveckling, mm.
Kommentera

Red Rocker: Kan ju va min bredband lev också ( c :
Giganet 10Mbit/sek
Kommentera

Helg Ernest: För mig går det gör fort att komma in på sporten på 4:an.....
Kommentera

Red Rocker: Nej, det har du rätt i...
Och det som känns bäst är att dom faktiskt har spelat sig till positionen som etta. Det har inte handlat om att Timrå haft maxflyt i alla matcher. Kolla på insatserna i Karlstad och hemma mot MIF. Vilken lagmoral man visar upp! Hoppas bara som nån sa i ett tidigare inlägg att man inte bränner allt krut för tidigt.

Krossa LHC!
Kommentera

Nu har jag "Krigat" klart för idag .
Nu börjar ett nytt krig om exakt 127 minuter
Mike66 - Kanon med luvan , då kanske jag kan hitta igen dig idag !
Har ju Landströms Grov i fickan ( c :
Vi syns i Hörnet Västra stå !
Kommentera

Helg Ernest:

Brun skinnpaj, sprojlans Timråtoppluva, 184 cm ö,h, 93 kg lätt du kan inte missa mig. Ser fram emot att få pröva en Landströmsprilla under läppen ;)
Kommentera

O vilken match dök givetvis upp på sportnytt i SVT?..... DIF-matchen såklart....... unbelivable!!!
Kommentera

Titta vilket gulligull det är med Djurgårdens tränare Niklas Wikegård......Fy fan man spyr.....Varför allt detta gullande med Elitseriens sämsta lag.......
Kommentera

SMÅLAND:
Sämsta ??
Kommentera

Frasse99: Kanske inte sämsta,men du måste förstå att man reagerar när sporten bara fokucerar på Stockholmslag i alla idrotter..Men jag bara mös när Niklas Wikegård bara pratatde positivt om Timrå.....Tack!!
Kommentera

Såg ni pajasen Boork!!!!!!!
Kommentera

SMÅLAND: ja äntligen blev det nån som var lite positiv till TIK..... tack för det Wikegård!!!
Kommentera

Ni som sett Hockey Kväll ! Tycker ni fortfarande att vi är ute och cycklar ? Det blir inte bättre av att sitta här på HS och klaga.
Det är typiskt Svenskt, knyta näven i fickan och muttra för sig själv. Man kan ju se det så här , vi försöker ju påverka vår situation. Medan ni finner er i det.
Låt ditt missnöje tala, annars kan DU aldrig få till stånd någon ändring !

Så Keep It Up !!!!

Länken + Forum & Chatt> sporten påTV4a
Kommentera

BlackBay: håller med i allmänhet om debatten, men just nu tycker jag det är bra att de ger dif tid i rutan. Publiken sviker och det är viktigt att intresset vaknar i storstan. Vi snackar trots allt om att det är 1/8 av sveriges befolkning som bor där. Man kan inte undgå från att ta med det i beräkningen. Samt att det är jävligt mycket billigare att fokusera på reportage och intervjuer nära tv huset... synd o skam men föga oförståligt trots allt. Tv4 är ju ett noterat bolag som är vinst drivande - då skall man vända sig mot den största publiken och göra bra tv för så små pengar som möjligt. Skit o trist men sant.
Kommentera

Ribbskott: Det kan så vara , men det är knappast försvarbart.
De får väll sänka vinstprognosen då. Enl avtal med Post och telestyrelsen har dom förbundit sig att tillhandahåll opartisk och främja helarikets intressen. Så för mig skiter jag helt och hållet i om MrX får mer eller mindre avkastning av sina aktier.
Kommentera

Ja , då var det dax igen !
Alla såg väll hockey Kväll i går ?
Dif Dif Dif och åter Dif tom. Challe ersatt av tränaren i Dif.
Enda vettiga var hans synpunkter om TIK.

Gör er hörd !

Keep It Up !!!

Länken + Forum & Chatt > Sporten på tv4a
Kommentera

Helg Ernest: japp, det var patetiskt och se, snarare "djurgårdskväll" än hockeykväll, var också rätt roligt å se när wikegård och johan edlund står och "analyserar" varje match, sen när dom kom till frölundmas match, den sket dom i, trots att det var et t möte mellan dom 2 "guldlagen". så jävla patetiskt.
Kommentera

danoj: Borde vi inte starta en egen nationell kvällstidning i Timrå? Varför inte också en TV-kanal?
Lite Italiensk Berlosconetaktik kunde väl förändra världen till en rödvit tummelplats som med järnhand styrs av Surströmmingskungen.

Kom ihåg att journalister är som fiskar... Dom måste man LURA med det bästa i draglådan. Tro inte att man vinner på att håna. Ingen människa vill erkänna att man gjort fel.

Mitt taktiska tips är att uppmuntra för det goda arbete dom redan utför. Och förstå att dom givetvis inte kunnat känna till Timrås fantastiska lagbygge som byggts i lönndom i de djupa norrlandskogarna precis som USA:s kärnvapenprogram under de kalla åren. Sedan är det bara att krydda med tips och ännu mer beröm.

Förlåt Boorken! Förlåt!
Kommentera

danoj: För mig var det enda posetiva med hockey kväll.
När han frågade Dif tränaren när kommer Timrå att klappa igenom och hamna längst ner som "Vi" har bestämmt.
Synen av va han nu heters haka som rammlade ner på bröstet
under Dif tränarens utlägg att TIK Inte kommar att klappa genom , de är så bra utryckte han sig. Den sysnen var betalbar ( c :

Vore kul om ni Frölunda supporters också ställde upp och hjälpte till. Så dom inte bara tror att det är vi Timrå Suppar som är ensam.
Som sakt 7/8 delar är mer än 1/8 (Stkhlms regionen)
Ett enat Hockey Sverige kan nå målet, men ensamma står vi oss slät.
Luleå kickan lovade inatt att skriva hos TV4 , jag hoppas också att hon kör detta race i Luleås gästbok. Det kan väll du också göra i Frölundas ?
Jag säger bara Keep It Up !
¨Länken + Forum & Chatt> Sporten på TV4a

I värsta fall får vi väll ett erbjudande om att va med i Farmen nästa omgång ( c : ( Bara för att få tyst på oss) Dålig publisitet .
Kommentera

Smokey: Det är ingen som hånar dom. Du har tydligen inte varit dit och läst inläggen ? Det är väldigt seriösa inlägg man hittar där.
Inga floskor och dyligt. Det är bara seriösa fakta och åsikter.
Ingen Hockey intreserad har sakt ett ont ord om någon reporter
Med undantag av Charls Berglund, han har fått EN komentar tror jag. Men han tigger ju om det , så de är ju inte så konstigt.
Dessutom är dom ju Offentliga personer och skall klara att hantera kretik.

Gör er besväret gå dit och läs. Lovar att ni då också kommer att skriva era åsikter.

Länken + Forum & Chatt> Sporten på TV4a
Kommentera

Saxat från DI

"TV4 STARTAR SPORTKANAL I VINTER. I början av 2003 startar TV4 sin omtalade sportkanal, troligen med ett bredare utbud än bara sport. Målet är att nå hälften av TV-publiken från start." (DI)
Kommentera

Fy faan va skönt ! Nu har även FBK gett sig in i krigert ( c :
Men tyvärr även Dif are so tycker det är rätt. ( Fjårtisar)
Det förstör, men dom tog Frölunda hand om. ( c :

Keep It Up ! Som käringa säger !
Kommentera

« · 133135