TIK-Supporter: Högerklicka - egenskaper - markera URL:en - högerklicka på URL:en - tryck på "Kopiera" - klistra sen in i inlägget. Sådärja, då vet ni hur ni ska göra om ni vill kopiera in länkar från Dagbladet. =)
TRAM: Vad snackar ni om? Jag orkar inte scrolla ned och läsa - jobbigt för fingrarna vettu. Starta gärna en ny tråd så att jag kan hänga med från början...
TRAM: Om Konflikten fortsätter är det klart att Kipper stannar varför flytta någon annanstans hade pengar betytt ngt hade han inte kommit till Timrå i överhuvudtaget. Han säger ju själv att han vill stanna. Och nu har Timrå erbjudit honom ett kontrakt för hela säsongen. Om NHL drar igång blir det Danielsson som står medans TIK letar en ny målvkat som ska dela på posten i målet tillsammans med Kapanen och Danielsson, Vad är det du inte förstår?
Om KIPPER skulle dra skulle jag i alla fall bli mycket förvånad, när han själv trivs här och hans hund i Sundsvalls skogs miljö???
TIK-Supporter: Kalas - nu slapp man ett knapptryck till så fingrarna får vila. Man förlorar i och för sig på det hela när man nu blir tvungen att scrolla ett par kilometer. Skitsamma...
mike66: Som jag brukar vsäga till dom som ringer och skall pracka på en ST. - Har du läst och ätit frukost sammtidigt någon gång ? Då får man alltid samma svar. Du tycker den är för stor, då skall jag tacka för mig.
Helg Ernest: "Du tycker den är för stor, då skall jag tacka för mig." En replik jag ofta fick ta till i min ungdom, och då sålde jag inte tidningar ... ;-)
Kickan: Ja håller man på ditt lag kan jag förstå att du tycker så. I övrigt så ser jag hellre detta höga tempo runt om i landet än det gamla es-lunket.
Olle: Tror att man kommer tycka det är lite tomt utan NHL-stjärnorna i 5-10 omgångar. Sen är det nog som vanligt igen. Och i ett slutspel kommer man knappast bry sig...
Frella: Några placeringar lär ni ju rasa. Ni är en av de stora förlorarna om ÄnnHåÄll kör igång. Ni drabbas iofs inte lika hårt som t ex Mora, men nog drabbas ni hårt. Dessutom blir tillgången på bra målisar sämre om ÄnnHåÄll kör igång. Därför hoppas jag att LHF jagar en målis som inte har kontrakt med något NHL-lag och gör klart med honom snarast så att inte andra ES-lag, som blir av med sina ÄnnHåÄllmålisar, börjar sukta efter honom.
Kickan: Jag har mycket svårt att se varför vi skulle dala längre ner än något annat lag. Sen kan ju all form av poängförlust ses som ett dalande från någon som redan ligger i bottenträsket och bara ser lag i riktning: UPP!!
Kickan: Vi tappar endast Zäta och Kiprusoff kan man säga. För Kalle Koskinen ersätter Berg och Modin, ja han hade lika gärna kunnat sitta och pimpla på en sjö nånstans. Dessutom letar Nubben målvakt ifall konflikten skulle lösas. Och efter att ha sett Gusten ikväll har jag svårt att se att Danielsson är sämre än så...
Kickan: Så du tror alltså att Kipper ensam har tagit laget dit dom är nu? Alla lags NHL-spelare betyder väl en viss del va, men att vi skulle vara beroende av dom kan du glömma!
Dream Team: Jaja, vi får väl se när lockouten förhoppningsvis är över inom ett par veckor.
Alla ni pratar om just målvaktssidan. Med andra ord är ni egentligen överens om mig att just den biten betyder mycket och att ni där är stora förlorare. Målvakten betyder oerhört mycket. Betydligt mer än en mistad back eller forward.
Kickan: En ny målvakt kommer presenteras under januarifönstret om lockouten upphör som det låter. Tills dess får vi klara oss med Danielsson och ev Kapanen om han kan stå några matcher...
Kickan: Han har varit bra, men knappast övermänskligt bra. Han har blandat och gett som vilken ES-målvakt som helst, egentligen. Några toppmatcher har han räddat poäng, helt klart. Men så dominant som medierna (som vanligt) vill göra honom till stämmer inte helt..
Det här är en meningslös diskussion. Uppenbarligen är ni ju bäst oavsett vilka spelare ni har i laget. Varför köper ni inte hela Sönnschvall när ni uppenbarligen besitter förmågan att göra guld av gråstenar och inte kommer att förlora ett skit på att tappa världens bästa målis och några till? Ni skulle ju spara väldans mycket pengar på att göra så och slippa betala såna som Mange 15 000 kr mer/månad än LHF var beredda att betala honom.
Kickan: Tränar för fullt, om allt går som det ska är han helt återställd om 6 veckor. Men en ny keeper ska värvas i vilket fall som helst, då man är osäker på om Kapanen håller samt att han är väldigt skadebenägen.
Frella: Som Antila då. När det gäller skadebenägenheten alltså. I våran situation kan man inte hoppas på att Antila håller resten av säsongen när han kommer tillbaka efter den här skadan. Fast den här skadan är ju inte den vanliga ryggskadan som dyker upp med jämna mellanrum, utan en hjärnskakning en luling orsakade honom innan träningen ens hade börjat och han fick en puck på hakan. Inte rätt läge direkt. Vi hade verkligen behövt honom.
orion: Nej, Kapanen är ruggigt bra, men nu har han ju varit borta så pass länge att man väl får anse det vara rätt osäkert vilken klass han håller när han är spelklar igen. Ni ska nog inte räkna med att han dominerar från start.
Kickan: Undrar vem som egentligen tror att hon är bäst, eftersom vi ska köpa dina garantier rakt av ?
Så Luleå har ingen NHL-spelare dom? Och inte andra lag heller då förstås... eftersom det tydligen BARA är Timrå som är förlorare på att lockouten ev. tar slut.
Tyckte att det såg ut som att andra lag var betydligt värre ute om man kollade på inlägget (på någon sida här) om hur många mål respektive lags proffs har gjort...
Och meningslös diskussion...javisst! Finns dock ett mycket enkelt sätt att slippa den...
Selina: Du behöver inte köpa mina garantier. Jag förväntar mig inte att någon Gläfsare skall köpa dem eftersom ni ju är bäst hur som helst.
Nej, vi har NHL-spelare, men hittills har de inte betytt särskilt mycket för oss jämfört med vad andra lags NHL-spelare har betytt. Bästa nyförvärvet är ju Obsut, och han har ett vanligt kontrakt så vi förlorar honom inte förrän om tidigast 1,5 år. Näst bäst är (tyvärr) Renberg, numera, som också har ett vanligt kontrakt och lär bli kvar hos oss tills han helt lägger av med hockeyn.
Jag har aldrig påstått att bara Gläfsers förlorar på att lockouten tar slut. Bara ett par inlägg tidigare sade jag att Luggen förlorar mer än er, om än ni förlorar mycket.
Kickan: Jaha? Så om det är vilket nyförvärv supportrarna är mest nöjd med som avgör, så såg du tydligen aldrig omröstningen på den här sidan om vilket nyförvärv "vi" var mest nöjd med? Svedberg!
Kickan: Timrå har fem uttagna landslagsspelare där ingen är NHL-baserad.
Ända problemet för oss är målvaktssidan om lockout upphör. Men en ny målvakt kommer ju i så fall att anlända. Kanske till och med en gammal bekant hjälte.
Kiprusoff är bra och han gett oss några poäng mer än vad kanske en frisk Kapanen skulle ha gjort men vi har många poäng ner till lagen under.
Luleå skulle kanske ha lagt ut de där 15000 kr/mån extra på Nilsson. Som det sett ut under hösten så har de saknat hans inställning och styrka.
Grattis till en välbehövlig poäng. Ni fick tillbaka poängen ni gav oss i Coop senast. Synd dock att den skulle kosta oss två.
www.dagbladet.se under sport, under "klart det är besvärligt"