1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592556 inlägg · 6217 ämnen

Intro

« · 751960 · » Till forumet

Sv: Intro
BlackBay: Där jag satt var det stundvis alldeles för hög volym. Visserligen sitter jag ganska nära en högtalare, men ljudet ska väl inte göra ont...eller?
Kommentera

mattis69: Det kan man fråga sig..... var det bara hälften av högtalarna som funkade igår?... man hörde ju knappt musiken plus att det hördes väldigt svagt ljud på tränarintervjuerna före matchen..... finns det inte power över till högtalarna efter mediakubens inkoppling?
Kommentera

Robban: Själv har jag länge velat ha "Bestrafe Mich" med Rammstein vid motståndarlagets utvisningar...
Kommentera

jag tycker intrort var välgigt svagt igår, vart tog musiken vägen??
Kommentera

ståpäls:
Känns som att 3 pinnar är viktigare än flashiga spelarentreer.
Kommentera

Äntligen! Blev skitsur i Januari -99 för att TIK inte lirade den då givna introlåten Metal heart med Accept. Tänk att man var tvungen att vänta till hösten-06. Nåja, den som väntar på något gott.......

"In the year of 1999...."
Kommentera

friskan: Ja, vad ersatte Nanne egentligen? Jag kände igen nån låt från Radio Rix, typ. Och vad spelades vid spelarentren?

P.S. Jo, jag var på Nyköpingsmatchen men, du vet, minnet är kort.
Kommentera

mattis69:
Det var ju både röljus, musik och ljuskaskader.

Men nog saknade jag Nanne...............men man vänjer sig väl vid det nya också.
Kommentera

måste fråga vart faan var introt i går då? var det någon som hade glömt det hemma??
Kommentera

Hassebo fixar säkert till ett bra intro.
Egentligen spelar det ingen roll vad det är för något som spelas mest viktigt är att det inte är så förbannat hög volym.
Kommentera

jonmannen: Mycket intressant förslag! Helt klart bättre än den nuvarande/föregående säsongens intro, iofs så är det säkert tusentals låtar som är bättre än Hammerfall också.

Rammstein är bra mkt mer uppfinningsrikt än mkt annat, men frågan är väl om inte Avenged Sevenfold slår det! =)
Kommentera

jonmannen: Varför inte Introt till Recident evel.
¨Vete f..n vad dom heter som lirar, men jag har cdn i bilen.
Skulle bli en ganska "Spännade" entre
Kommentera

Skeptisk till Rammstein, lite fantasilöst. Min röst hamnar på låten Beast and The Harlot från Avenged Sevenfolds senaste platta City of Evil om någon hört den. Perfekt uppbyggande fas som inte är för "tyst" sedan ca 40-45 sekunde in i låten då den drar igång på riktig kan man låta de klassiska eldpelarna slå upp och spelarna äntrar isen.
Kommentera

De nya spelarna ska ha intro- och måljinglar också. Jag antar att Hassebo väljer ut musiken och sedan får ett ok från varje spelare (ibland har någon ett eget önskemål förmodar jag).

Hassebo: Dröj inte för länge med att uppdatera din pres.
Kommentera

shanti: Ser dyrt ut... framförallt när det projiceras rörliga bilder på isen.
Men otroligt snyggt.
Kommentera

Per HApps: här är annars en ganska schysst intro modell ;)
Kommentera

Per HApps:  Innan jag hart laddad ner skiten så kan du väl avslöja om det är introt med dom svartvita modebilderna ;-)
Kommentera

Per HApps:
En liknande skulle sitta som en smäck nästa säsongsstart.
Kommentera

-Gurra-:
Slår dom denna introfilmen då blir jag imponerad. Och nu menar jag inte att det handlar om DIF utan om känslan.

Här sätt ribban!
s15.quicksharing.com/v/563478/dif2.wmv.html
Kommentera

-Gurra-:
Nannes medverkan innan match är lika säkert som Amen i kyrkan. Om det är bra eller inte har jag ingen uppfattning om.
Kommentera

Ambroo: He he, jo kanske det. För mig spelar det egentligen ingen roll vad som rullar. Bara jag slipper Nanne ;-)
Kommentera

-Gurra-: Alltid Rött... ska naturligtvis "rulla" på Nannes bekostnad. Som renodlat intro duger det med vad som helst förutom Hammerfall och Ingemar Nordströms...
Kommentera

-Gurra-: Vad heter "matrixlåten" då? med artist å allt, så ja kan "köpa" den på internet å lyssna ja med =)
Kommentera

Jag håller fast vid Matrixlåten ja ;-). Den kunde rulla istället för Nanne.
Sen vid entrén skulle inte Metallica eller Hammerfall sitta fel ;-).
Kommentera

Kerstin_k: Jo In Your Honor är riktigt jävla bra, helt klart en jävligt bra för-intro låt, men i introlåten behövs det lite mer "krut" i, och där kommer Rammstein in. Det var faktiskt någon här inne som gav Rammsteinlåten som förslag, och i början gillade jag inte förslaget men ju mer ja lyssnade på låten, skruvade upp volymen & fantiserade om ett fullsatt E.On Arena med den låten på näst intill maxvolym & en jävla massa blinkande lampor etc - så har ja kommit fram till ett det skulle vara ett kanonintro!

Fundera på det Ni som bestämmer introt! =)
Kommentera

Per HApps: Ja, man hoppas ju att mediakuben nyttjas på ett bra sätt tillsammans med musiken. Ska bli häftigt att se mediakuben överhuvudtaget. Plus i kanten om den nyttjas i introsammanhang.
Kommentera

Kerstin_k:
Förhoppningsvis gör Hassebo och Coox något eget som är synkat med någon välgjord film på mediakuben.
Kommentera

andyo: Okej. In your honor har sin charm och skulle absolut passa i Timrå-sammanhang. Jag diggar den låten stenhårt, hoppas att den spelas någon gång. Rammstein låten har jag dålig koll på, får "köpa" den från nätet och lyssna lite då. Spännande att se vilka låtar som används.
Kommentera

Kerstin_k: Näe för iår ska vi ha Foo Fighters - In Your Honor istället för Nanne Grönvall som för-intro och Rammstein - Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen som intro! =)
Kommentera

Per HApps: Ah, jag har inte ens tänkt på vilka möjligheter mediakuben erbjuder i introsyfte. Coolt. Hoppas att man verkligen använder den också. Spännande att se hur det hela artar sig. Inte kommer man väl att använda samma låt i år, eller?
Kommentera

Ser med förväntan fram emot användandet av mediakuben under spelarentren.
Nu när det har satsas dollars på utrustning och jag såg att Slice skall vara med och producera kalaset tillsammans med mediaprofilen Kjell-Åke Tjernström som chef är det hela så kan det ju inte bli annat än succe.

Som sagt, spännande var ordet sa Bull.
Kommentera

Robban: Det är nog lätt att tro att det är hårdrock om man inte vanligtvis lyssnar på den typen av musik. Dom har ju trots allt en rätt så hård instrumental del i sina låtar.
Kommentera

ernie eagle: Nightwish är inte hårdrock heller så....
Kommentera

Robban: Ja Rött är Rätt för stämningen!!
Kommentera

Robban: Jag är definitivt ingen hårdrockare men Nightwish är visst jäkligt bra.

Gillar dem skarpt.
Kommentera

Finns inte något bra med Nightwish alls.

Bästa förslaget hitentills är DT´s A change of season. Sedan så ska porrbollen te´bax och det med basta. Hela arenan ska bada i rött sken när spelarna intar isen.
Kommentera

mika: Vi använde Nightwish "Planet Hell" för två säsonger sedan. Den funkade bra.
Kommentera

epa: Ehh.. IFSH använde en Nighwishlåt som intro inde SCA-cupen, så det skulle kanske kännas lite b all apa efter katterna...

Jag är lite svag för Hugo Alfven's "Festspel" :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tycker det vore coolt om ni hade meshuggah som intro. Med tanke på att mårten typ så gott som alltid har modotröja på sig på spelningarna.
Kommentera

epa: Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ

Tyngre kan det inte bli.
Kommentera

Timrårocker: Det finns många bra låtar med nightwish som skulle kunna användas.
Kommentera

Timrårocker: Bra!!!!
Kommentera

länk! åsså fortsätter låten och spelarna glider runt på isen :D,
Kommentera

jag har ett förlag på introlåt,
Nigthwish:s Instrumental (crimson tide and the deep blue sea).
Kanske är valig introlåt, är inte så haj på sånt, men den låten är as skön, lyssna på den :D

Forza TIK!
Kommentera

Jag tror Hassebo fixar till ett bra intro, han har koll på vad som finns och är samtidigt lyhörd för vad som är önskvärt.
Kommentera

Kerstin_k: Du menar Foo Fighters nu va? =)

Om den låten inte räcker till ett intro så skall den i alla fall ersätta Nanne grönwall som För-intro. Egentligen borde det vara bäst, men då måste vi hitta en bättre introlåt först! =)
Kommentera

andyo: Jag laddade ner den (woops) och lyssnade på den ett par gånger och måste säga att jag mer än gärna ser att den används i Eon. Det ultimata vore om pulbiken kunde texten och således sjung med vid introt. Det är i och för sig en utopi, men jag diggar låten ordentligt mycket!
Kommentera

Kongo: "Ska tvunget articifiell stämning till så gäller:

Rammstein - Wollt ihr das bett in flammen sehen"

Den är jävligt cool! =) Men ja vet inte om det räcker till ett intro, låten är liksom för seg tycker jag för det. Men det är ändå en härlig låt av Rammstein!

Jag håller kvar vid Foo Fighters - In Your Honor!

In Timrås Honor I would die tonight!
Kommentera

Kongo: På tal om Rammstein och introlåtar, är inte inledningen på "Links" också ett tänkbart låtval?

Först en taktfast trumma i bästa marschtakt där publiken lätt följer med handklapp, innan gitarrerna tar vid och laget äntrar isen.
Kommentera

Knylans förslag vore drömmen... upptänd hall och publikens hyllningar. En volymvänlig läktarsång behövs isf. Funkar klassiska Tiiimrååå-Tiiimråååå?

Ska tvunget articifiell stämning till så gäller:

Rammstein - Wollt ihr das bett in flammen sehen
Kommentera

« · 751960 · »