1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Intro

« · 740642 · » Till forumet

Intro
Skulle det inte vara skönt med lite omstrukturering på introt i år ??.
Inget ont om Nanne Grönwall, men det skulle vara roligt med något nytt musikstycke innan spelaréntren. Vad sägs om "Destined for glory" med Hammerfall ??. Eller kanske Fear Factorys Zero signal ??

Vid själv entrén kunde "Hard rock halleluja" dundra ut i arenan, i instrumental version såklart.
Kommentera

Sv: Intro
-Gurra-: Ja nåt nytt måste dom komma med i år kan man tycka.
Kommentera

Uddan: Tänk dig att låten "Fire burns" spelas vid spelarentrén, samtidigt som den gamla pyrotekniken bytts ut mot eldflammor.
Kommentera

-Gurra-: För er som inte hört låten ännu... Se länk.
Kommentera

-Gurra-: Jag vill ha Dream Theater - A change of seasons. Introt på den låten är grymt mäktigt, skulle vilja ha det lite innan dom kliver på, åsså kliver dom på när den hårda delen börjar, skulle va förjävla vackert.
Kommentera

-Gurra-: mm de vore nåt!! =)
Kommentera

-Gurra-:

Ja....eller introt på AC/DC:s "Razors edge"..
Kommentera

Berglund: Har faktiskt aldrig hört den låten, men den är säkert bra den med :-)
Kommentera

-Gurra-: eller så kan dom köra en gammal slagdänga me mabötes :)
Kommentera

Här är en länk till introt, bry er inte om killen som spelar trummor, enda länken jag hitta så ni kan få höra. stämningen lägger sig i hallen med det lugna introt åsså går dom in vid 57sec (i klippet nedan) med en knall och eld å grejjer. Grymt enligt mig iaf :-)
Kommentera

Berglund: Helt ok kände nästan atmosfären :)
Kommentera

-Gurra-: Jag är nog för förnyelse.
Kommentera

-Gurra-: Varför inte den sista minuten av "Spirit never dies" med Masterplan,"..The spirit takes me higher

Never give up - never give in
Won't stop believing cause I'm gonna win
Sing with my soul before I get old
What if there's no tomorrow
There is no limit to what can be done
Climbing the mountain with power so strong
Dusty roads - down the way
Leaving the memories behind me
Kommentera

thha:
When the saint go marching in med WÖ_Kalle. Klockren.!
Kommentera

Per HApps: Legend låt de =)
Kommentera

thha: Låter som en bra låt... Men vid ett intro så är det det främst det instrumentala och takten i låten man är ute efter. Antingen så kör man ett för laget/föreningen speciellt anpassat musikstycke eller något instrumentalt med skönt gung.

Enligt min åsikt.
Kommentera

-Gurra-:
HAr en skön mix av Wangelis hymn till fifa word cup 2002, den är rätt cool
Kommentera

Per HApps: Eller så kan vi återanvända Timrå IK - Scooter mixen.
Kommentera

-Gurra-:
Eller varför inte passera alla lågvattennivåer med lite Carl Orff? :))
Kommentera

Per HApps: Vad är det för fel på den då ??

Den skulle ju passa skitbra tillsammans med den gamla godingen i taket...
Åh med godingen menar jag såklart "porrbollen" ;-). He he he.
Kommentera

-Gurra-:
Porrbollen vore kul om den kom tillbaka, men tyvärr blir det nog inte så.

Carl Orffs Carmina Burana känns lika uttjatat som sommaren är kort med Thomas Ledin.
Kommentera

Per HApps: Den hänger för övrigt i tifo-förrådet i arenan och rostar. Porrbollen alltså.

Dire Straights - Money for nothing är ett riktigt skönt intro. Tror Hasse körde det någon enstaka match.

Annars så vore det optimala att klacken hade en egen hyllningssång och spelarna kom ut utan rök, lampor, skynken och högtalarmusik utan körde old style med att bara lyfta på klubborna och heja till publiken som samtliga stod upp och sjöng denna sång som dock inte finns.
Kommentera

JimmyH: Jag röstar på Hassebo på basen i en sjuhelvetes uppspeedad version trumvirvlar i snygga, snabba, röda, vita! Det skulle bli en gigantisk succé!

Men nu finns ju inte låten ännu (men jag vägrar släppa detta projekt) det skall bli någonting utav det som finns i min dator!!!
Kommentera

Apropå Nanne-låten så är jag dööödligt less på den! Försökte med en annan grej för typ 3 år sen, men det vart lynch-stämning så fick gå tillbaks till Nanne efter typ 5-6 omgångar. Jag tror inte stora delar av Timrå-publiken är redo att ta farväl av den...

Hände t.ex. några ggr senaste säsongen att den inte hann spelas och direkt så dök det upp folk till höger o vänster (och även folk som ringde kansliet) o undrar varför i helvete vi slutat spela Nanne. Stycket verkar som sagt djupt rotat i många Timrå-själar och hur mkt jag än vill köra nåt annat så är det nog svårt att plocka bort låten....Och säga vad man vill så blir det trots allt stämning när den liras... Intro...ja, funderar på att snoka rätt på Nyköpings ladugårdsdörr som de kom ut ifrån 1999-2000 (tror jag det var). Blir fett...
Kommentera

Black Dog Bliss och Animals med PLP är ena jävla introlåtar... Annars passar första halvan av Främling Överallt med Thåström förbannat bra som smygare innan själva introt.
Kommentera

Hassebo: Låt låten vara kvar för husfridens skull. Men jag är allvarlig med mina planer vad beträffar Timrålåten. Om TIK Power var grym så kommer den här att bli minst lika grym bara vi kan sätta oss ned å brainstorma över en kopp java eller en bärs eller två....
Kommentera

Hassebo:

"Razors edge" med AC/DC som intro ska du göra ;)
Kommentera

Hassebo: Finns bara en som kandidera mot Nanne.
The Race med Yellow.
Hör av dig om jag skall skicka den. Har 3 olika versioner.
Kommentera

Hassebo: Om den nu är så djupt rotad så kan det vara dags att byta introlåt redan ifrån första matchen, innan folk har börjat vänja sig vid den igen!
Kommentera

Hassebo: Håller på dig Hasse, bra bas och det sitter i arenan.
Kommentera

Hassebo: Nu är jag iallafall övertygad. Har lyssnat igenom dom
The Race (Brake light Mix) 6:51
Spelarna skulle inte vilja sluta åka till tackten och Knylan skulle hinna med att trumma och publiken klappa.

Den mesta bra musiken gjordes faktist på 80-90 talet, om ni inte trodde det.
Kommentera

Helg Ernest: Låter bra vore kul med nåt nytt redan från säsongstart!..
Kommentera

htikare: Hade han inte varit på 9,58Mb så hade jag lagt upp den för provlyssning. Även Winrarad blir den inge mindre
Kommentera

Hassebo: kolla in mitt förslag en bit ner :-)
Kommentera

Berglund: Ja, med tanke på att ca 3% är hevy metal freeks av publiken, så blir det nog bra
Kommentera

Helg Ernest: Skulle snarare säga att den bästa musiken definitivt härstammar från 70- och 80-talet!
Kommentera

Helg Ernest: nä ok, dom kan gå in till nått dansband.....

Om jag inte minns fel har dom gått in till maiden, metallica, ac/dc etc...
Varför skulle inte lite stämmningsfull progg metal funka? :-P
Kommentera

Laken: Det var det jag provade för 3 år sen men fick böja mig efter typ 5-6 omgångar eftersom det vart ramaskri...Den är alltså mkt mer rotad än så...

Helg Ernest: The race brukar jag ofta bränna av i matchupptakterna. Stämningen i låten funkar fint för den situationen och den passar perfekt då.

Berglund: Ska kolla lite ;)
Kommentera

Hassebo: Jag säger bara people=shit med slipknot!!!!!!!!!!!

OAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAA HERE WE GO AGAIN MOTHERFUCKERS!!!

trevligt säger jag..

Eller så gör man nånting med introt från ONE med metallica, eller varför inte introt på torgnys svettiga ansikte??? Ska bara rätta till kaggen först 1 2 4 och 65 och sedan blir dä ös:)
Kommentera

willysson: får ursäka mig en aning för förvirringen det ska vara glasögonorm ist´ället för torgny..

pinsamt värre
Kommentera

Hassebo: Ni får ursäkta en okunnig men vad är det för låt som inte Timråpubliken kan vara utan, erat samtal om den gör att man blir nyfiken.

För övrigt så känner väl många igen The race med Yello utan att veta om det eftersom Eurosport har använt den i många år. Om dom gör det fortfarande vet jag dock inte.

Kommentera

Bästa introt måste vara när Nyköping kom in på isen den match Tik gick upp senast i Elitserien.
Låten som spelades var: Det finns inga mirakel med Peter Lemarc.
Kommentera

Sen kan man spela lite Black Eyed Peas i spelavbrotten. Jag kan inte Filippinska men dom har en rolig text till Bebot (spår 12 på Moneky Business) där det låter som dom sjunger Go Hockeying. Det lär betyda något helt annat, men jag associerar naturligtvsi till hockey.:)

(Money for nothing går bort! Den texten får en att känna att dom ska ut på isen och tjäna pengar på att göra intet; och denna säsong ska dom göra STORDÅD)
Kommentera

"Jag kommer med kärlek - Lasse Stefanz" spela den när Jonte kliver in :)
Kommentera

Gör en undersökning bland grabbarna i laget vad de vill göra entré till.
Kommentera

lechef: Eller "back in black" kanske? :)
Kommentera

Säger som alltid att Metallicas Battery och Blackened är de ultima introlåtarna :)
Kommentera

Eller ultimata, till och med :)
Kommentera

Hassebo: Nej, då får du väl stå på dig lite mer i så fall!!!
Kan man inte köra Nanne tidigare och en annan introlåt senare, precis innan spelarna kommer in?
Kommentera

Laken: Men så har det väl varit hela tiden? Nanne har väl aldrig varit entréintro. Snarare förintro, en väckarklocka så att folk inser att de måste ta sig till sina platser.
Kommentera

« · 740642 · »