ståpäls: Det är möjligt (länge sedan det var match nu...). Så vad är det då att diskutera??? Då kan man (Hassebo?) ju välja vilken låt han vill precis innan spelarna kommer in!
Jean1: Dessutom får väldigt lätt känslan av Darin och LHC över den låten. Åh det är tamefan minst sagt osmakligt i mina öron. Håller med. Den går fetbort.
Är inte "musikaliska intron" överskattade och passe´? För mig skulle stöst effekt vara en speakerröst som - i en nedsläckt arena -annonserade: "Mina damer och herrar...Timrå Ik har just lämnat omklädningsrummet". (en snygg ripoff från Elvis...) Effekten skulle kunna förstärkas med en filmning i motljus av spelarnas vandring i korridoren Även detta en stöld. (Jesus & Mary Chain, Roskilde 1988). Tänk det stegrande jublet...
När vi nu har fått en jumbotron så måste den självklart medverka i introt på något sätt. Om ni inte har några ideer så kontakta Sundsvall Dragons för ideer. Dom hade ett fräckt och schysst intro redan 1996 (eller vilket år det nu var som dom var nya i eliten). Dom använde sig av musik, storbildsskärm, ljuseffekter samt några finfina damer som och jag minns rätt sedan blev våra Strimmor...
Edgar Brun: Oh herregud vilken nostalgichock. Jag bugar mig alldra öfmjukast inför ditt förslag. Så fruktansvärt bra och vackert att tiden står stilla banne mej.
Hallejuah!
Sprid vigvattnet över de oinvigda. Ty fräls oss ifrån ondo, låt oss åter se ljuset i tunneln broder, ty det är ej ett ankommande tåg!
har ett förslag Iron Maiden - Face In The Sand. har ett jäkligt tryck i introt 0:58-1:58 i låten skulle duga bra sen att dra en annan låt med smäll och fyrverkeri. eller kanske Helloween - I Live For Your Pain.
Edgar Brun: Fick tillbaks en känsla från en gammal Metallica-konsert från 92 där då man nyttjade storbildsskärmen till att visa lite live backstage strax innan bandet gjorde entré för att elda upp publiken lite. Skulle kanske vara idé att göra nåt liknanande på jumbotronen där kameran kunde live mingla lite bland spelare i omklädningsrummet eller spelargången...
Man skulle kunna köra Karin Boijes "Den bästa dagen".
"Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.
Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast. På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr."
Den kan även kryddas med att Andreas Skarin från musikbåset som ställer sig på en platå utanför båset med mikrofon och spotlight på sig iklädd kostym och blåmålad mask över ögonen (precis som han har på sin presentationsbild, se länk). Väl där presenterar han laget på följande sätt precis innan de äntrar isen:
Hur klarar sig tik i kolin cup?? tidigare år har vi ju haft svårt vinna där nere tex. mot Ambrii-Piotta. Ni som ser o hänger med ibland,, på A-lagets isträningar..verkar de längre framme o bättre spelmässigt i år så vi skulle kunna överraska o spela hem cupen? .... Tycker det kommit positiva rapporter här då o då på enskilda spelare så..
Varför inte kombinera Edgars & Jimmys förslag? Klockrent, möjligen med undantag för den något omotiverade Stipe-sminkningen. Jag skulle fan bila upp varje match.
Sune: Tror inte det finns någon bild på Internet. Men kan ju höra med Slayer Willy ifall det finns någon fotodokumentation och om han i såfall är villig att scanna över det till en dator.
Sune: Han var långhårig i flera år innan han lät klippa sig. Mörkhårig. Körde ofta MC till matcherna och hade skinnställ på ståplats. Jobbade som långtradarchaffis åt Posten i Sundsvall.
Gjorde även FN-tjänst i Kosovo där han tyvärr omkom sista natten innan han skulle flygas hem.
Så vad är det då att diskutera??? Då kan man (Hassebo?) ju välja vilken låt han vill precis innan spelarna kommer in!