1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590761 inlägg · 6217 ämnen

J18

« · 1252600 · » Till forumet

Sv: J18

Två viktiga Timrå-mål nästan samtidigt..

58.56 4 - 5 EQ TIK 57. WEDIN, Anton

(46. LÖGDAL, Douglas

38. OHLSSON, Simon)
Kommentera

JimmyH: Vad är det för kurs som ska placeras i Timrå läste jag först...

Nä men tungt för Björklöven måste jag säga snacka om dränering, kan inte vara roligt däuppe.
Kommentera

ni har gjort klart med en norsk junior :)

lu93rowa

flyttad

Kommentera

Om hockeygymnasisterna:
Kommentera

T T: tack för tipset, intressant läsning då jag inte har jättebra koll på våra juniorer.
Kommentera

dr-nix: Tur för oss att det finns andra som har det då.
Kommentera

Ruuutger, Cooonnny...
Kommentera

Oj vad det värvas! Har någon koll på vakgrundwn till att två spelare under senaste veckan anslutit? Har de haft svårt att ta plats i VF resp MODO eller har vi erbjudit dom något de inte kunnat säga nej till?

Tjalle

flyttad

Kommentera

Tjalle: Anders Östberg på hockeysverige.se (deras junior-snubbe) har detta att säga om Mattias Skog:

"Den mycket, mycket stora forwardstalangen, Mattias Skog, som ifjol huserade i Frölunda J20 har gått till Timrå J20.

En väldigt lyckad värvningar för medelpadingarna som får in en spelare som var fruktansvärt dominant i TV-pucksåldern, och som onekligen har väldigt hög potential inför framtiden. Mycket spännande."

Kommentera

Tjalle: Skog var Frölundas nästbästa poängplockare i J18 ifjol. Vänder nu hem efter en sväng i nordamerika.

När det gäller Segersten så tycker jag att 88 poäng på 78 matcher talar sitt tydliga språk, även om han verkat ha haft lite svårt att hitta rätt i J20.

Det verkar som att TIK har nåt på gång på juniorsidan efter några riktigt svaga år. Att man sen inte är blyga att släppa fram yngre grabbar gör nog sitt till i valen av klubb.
Kommentera

Ambroo: "Att man sen inte är blyga att släppa fram yngre grabbar gör nog sitt till i valen av klubb."

Jag tror att det blir mer o mer uppenbart för dom yngre att dom har större chans att komma fram i Timrå fortare än många andra klubbar.

Pääjärvi, Lander, Boyce mfl. har fått chansen redan i 16 o 17 års åldern o tagit den.

Alla skador är inte bara till förbannelse :)
Kommentera

Hahl Bundy: Så klyschan "då vi har skador på nyckelspelare är det dags för andra att kliva fram" har blivit en sanning? :-). Nästan något för Mythbusters
Kommentera

Timrå Icon: Confirmed.
Kommentera

Hahl Bundy: Hoppas nu bara att ingen tolkar detta som att springa och göra en "Tonya Harding" på Hynning....
Kommentera

Det går helt ok för våra J-18-killar ikväll. Ledning med 8-0 efter 2 perioder med den fruktansvärt överlägsna skottstatistiken 58-3!

13,8 i skottutdelning är ju faktiskt rätt så dåligt i en "vanlig" match, och 86,2 i räddningsprocent är ju inte så himla dåligt egentligen... ;-)

Kommentera

Dream Team:

Jo det går bra för Ante å hans lag, säkert ett bra tränar ämne. Synd hans karriär "bara" blev som den blev. Men han har gjort det dj bra som överhuvud taget kunde spela hockey som senior, men han får glädjas åt sonen.
Kommentera

Abron: Ja, jag var för ung för att ha koll på hans karriär när olyckan skedde, jag känner bara till olyckasn, som sagt. Men sonen har nog ärvt stora delar av hans spelsinne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team:

Jaså, jo det var nog många med mig som inte trodde på att Ante skulle kunna gå efter den smällen, men segt virke du vet. Men har de inte två grabbar som lirar?
Kommentera

Abron: Mm.. minns att Weine Sjöberg, ex-TIK och ex-Sundsvall m.m och släkt med mig, umgicks mycket med honom och de lirade väl även hockey ihop kan jag tro. Det var genom Weines farsa som jag fick berättat för mig vad som hände och så.

Jag känner nog bara till Anton isåfall..??
Kommentera

Dream Team:

Okki, nja jag bara fick det för mig, men jag skall kolla lite. Jo Weine å Håkan Åberg tror jag var i samma ålder, minns inte säkert.
Kommentera

Dream Team:

10 - 1 å 76-7 i skott, säger bara OJ.
Kommentera

Abron: Ja, Håkan bodde väl i Edsgården som barn har jag för mig..? Eller var det andra sidan Torsdalsbäcken? Jo, Weine är ju -69:a och Håkan är väl också det.
Kommentera

Dream Team:

Nja i Vävland bodde Håkan, vad det heter där Wiene bodde veti tusan, jo på rätt sida bäcken bodde de!

Nä nu skall jag kolla MoDo matcher för andra gången, har sparat en del klipp som är intressanta. Noterade b.la att PP spelet har en helt annan bas i år, lite lurigt faktiskt. Men det blir lite fel dock, men har inte riktigt synkat ihop det hela.

Hoppas pp kommer att funka nere i Jerusalem, men det tar ju lite tid att få brickorna på rätt plats.
Kommentera

Dream Team: Åbba bodde i Vävland soom ung. Nu bor han i Timrådalen. Han och Weine gick i parallellklass. De var riktiga puckvirtuoser båda två :-). Men Ante var ännu bättre. Han kunde gått hur långt som helst
Kommentera

Abron: Mm.. men det roliga blir ju när man läser matchstatistiken och Vännäs med 1 mål framåt har bättre skottprocent (14,3) än Timrå (13,2) och trots 10 insläppta så ligger man nästan lika i räddningsprocent.. TIK ser riktigt starka ut, det kan ev. räcka en bit framåt mars-april..
Kommentera

Abron: Men.....de bodde alla på fel sida bäcken ;-). Pauna bodde på den rätta :-)
Kommentera

Timrå Icon:

Nej de bodde på rätt sida. Håkan på fd Sågvägen nu mera Hovsmedsvägen.

Jo Pauna ja, Micke va! Var de inte två bröder som spelade?

Nu kanske vi inte skall uppehålla H.S till massa nostalgi, men det finns en del namn som runnit bort i hårddisken.
Kommentera

Abron: Han bodde i Laggarberg. Weines föräldrar bor fortfarande kvar i Lagga.. efter "stora vägen", när du lämnar själva samhället på väg vidare mot Cowland, kan man säga. På vänster sida. Jag och mamma har firat en hel drös jular där med resten av tjocka släkten.
Ok, så det var Vävland ändå alltså. Jag vet ju att han liksom en annan drog på sig grillorna på rinken där nere. Men man hade dålig koll minns jag på andra än de som var jämnåriga med en själv på den tiden.
Kommentera

Abron: Ja Micke och storebror Matti. De har ett eget kapitel i Timrå IK:s historia. Speciellt Matti. Nä nu måste vi blicka framåt :-)
Kommentera

Dream Team:

Helt rätt ang Sjöberg, jag blandar ihop med Granström.

SORRY
Kommentera

Dream Team: Ja exakt helt rätt! Weine bodde i Lagga. Coolt namn för övrigt Weine :-)
Kommentera

Abron: Både håkan o Ante hade ett spelhuvud över det vanliga, har själv spelat med båda dom + Weine.
Att säga bara om hans aktiva karriär känns enbat fel, man kanske borde tänka som så att det är genom hans karrier man får ut det man får, dvs det bästa för J18.
Kommentera

RTS:
"Bara" var menat att den kunde vart bra mycket längre som spelare, och på annan nivå.

Jo det fanns en hel del hos dom pöjkarna, dess utom fanns glimten i ögat. Fanns, finns borde det nog vara.
Kommentera

Mysig liten vändning i tredje:
Kommentera

T T: Då var det väl dags för den här tråden igen då. Följ matchen här och på länken nedan där Jimmy kör referat.
Kommentera

Dream Team: Bra start på matchen, trots tidig utvisning på målskytten faktiskt.

05.03 1 - 0 EQ TIK 33. STENQVIST, Tommy  
  (41. NILSSON, Ludvig)

Andra igång nu.
Kommentera

Dream Team: Nice!

21.04 2 - 0 EQ TIK 57. WEDIN, Anton
(19. PERSSON, Olle)
Kommentera

Kattgubben: Absolut! Antons farfar bor en våning under oss här i trappen, så han är garanterat där :)
Kommentera

Dream Team: Sämre onsdagsnöje kan man definitivt ha :)

26.25   3 - 0 EQ    TIK   29. ÖHRN, Daniel   
   (48. NILSSON, Johan

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Anton tvåmålsskytt, viktigt! Glädje på Tallbacken! :)

.20 4 - 2 PP1 TIK 57. WEDIN, Anton  
  (4. BOYCE-ROTEVALL, Jeremy)
Kommentera

Dream Team: Lander Jr kliver fram med ett ass!

52.38 5 - 2 PP1 TIK 48. NILSSON, Johan
(58. LANDER, Filip
29. ÖHRN, Daniel)
Kommentera

ersson: Kross, 6-2!

56.24 6 - 2 EQ TIK 53. SKOG, Mattias  
  (57. WEDIN, Anton)
Kommentera

Dream Team: Kross, 7-3!

59.13 7 - 3 EQ TIK 57. WEDIN, Anton
(14. NÄSLUND, Erik)
Kommentera

ersson: Men vad trevligt med en Brynäskross såhär på onsdagskvällen. Men denna vinst lär ju släcka alla minimalt små förhoppningar det fanns till poäng inför matchen i morgon.
Kommentera

Dream Team:

Helt fel! Detta är bara en fingervisning, eller rättare sagt bara förnamnet till vad som händer imorgon. Sällan det blir två siffrigt, men?
Kommentera

Abron: Det borde ju om inte annat vara en fingervisning om att vi har en groende juniorverksamhet som förhoppningsvis blommar ut för fullt inom några år :)

Det vore ju inte helt fel att kunna plocka upp juniorer i samma omfattning som Skellefteå eller Brynäs framöver

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben:

Jo det är ett kapital som inte får förringas.... Helt rätt.
Kommentera

Hmm.. nu har ju åttondelsfinalerna spelats klart. Vilka möter Timrå i kvarten?

AIK, Skellefteå, Linköping och Leksand gick vidare iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Det blir nog klart i morgon.

Kvartsfinal match 1 i bäst av 3 matcher
Fredagen den 1 april 2010
Klockan 19.00
Högst rankade lag väljer motståndare först
Väljs-Brynäs IF
Väljs-Frölunda HC
Väljs-Timrå IK
Väljs-Djurgårdens IF

Kommentera

« · 1252600 · »