seger idag för j20 hemma mot Luleå, 2-1 efter sen kvittering och avgörande på straffar. Brattström verkar ha gjort det hyfsat ;). då han räddade 47 skott. Hoppas verkligen man kan knyta upp honom nu någon säsong till, han lär snart vara redo för att slåss om en a-lags plats
Joel Granberg borde väl gå att locka tillbaka till Timrå tills nästa säsong. Björklöven har ju inget lag i Superelit längre så det är väl ganska troligt att han kommer vilja röra på sig när han börjar gymnasiet i höst.
kulltorp: Finns det möjlighet för J18 att förstärka med ngr spelare från bobbarnas J18? De har ju trots den försmädliga missen att ta sig till J18 allsvenskan, ngr riktigt vassa killar i laget. De måste ha sin bästa årskull på 100år. ..
Så jäkla kul att juniorverksamheten är på spåret igen. Också ett tecken på att klubben börjar tillfriskna. Jämför gärna med några av seriekollegorna som knappast har något att plocka upp från egna led. Se Lövens J20 till exempel. Just nu sämre än Sundsvall... och fjärde bäst i Västerbotten efter Skellefteå, Lejon och Vännäs. Måste de vara nöjda med.
Sjukt starkt av junisarna! 5-2 borta mot Leksand. Två raka segrar på bortaplan mot serieledarna när det gällde som mest. VIK vann med så fortfarande två poäng och 13 mål ned till dem inför avslutningen imorgon. En poäng mot Mora lär räcka men Mora krossade Modo idag och är inte ofarliga.
Kvällens glada nyhet: vi vann över Leksand i J20 med 3-2 trots dominant skottstatistik för serieledarna Leksand. Två omgångar kvar och vi har två poäng och fjorton mål ner till VIK som vann oroande lätt mot Skellefteå med 5-1. Imorgon repris med LIF-TIK och VIK-Skaik igen. På söndag avslutas serien med MIK-TIK och VIK-LHF. Kalte och Hardegård körde med J20. Tycker fortfarande att det skulle vara iskallt att avsluta J20-serien med att skicka in Dahlén och EP sista två matcherna för att säkra plats i topp 10 efter jul.
kulltorp: Tre nästa till och med. Vi möter Brynäs en gång och Leksand två gånger och avslutar mot Mora. Västerås har kvar Skellefteå gånger två och Luleå.
Säg så här. Mora slår vi förhoppningsvis om det är det det hänger på i sista omgången. MIK ligger sist just nu. Och jag tror att vi mäktar med att ta åtminstone tre av nio poäng i matcherna mot BIF-LIF-LIF. Det ger sex poäng och avslutar vi med sex av tolv poäng måste gurkorna avsluta med nio av nio på sina tre matcher med tanke på vårt försprång. Tar de åtta poäng (och vi sex) räcker sannolikt vår målskillnad. Så torskar de en match och "bara" tar sex poäng är vi sannolikt före om vi klarar fyra poäng på sista fyra omgångarna.
Så ja: långt kvar. Men nog har vi en fin chans. Hoppas att våra bästa spelare kan vara med i någon omfattning sista omgångarna även om en sån som Kalte och säkert Hardegård ska prioritera A-laget. Två av fyra matcher kan vi teoretiskt sett köra med bästa laget.
30/11 - J20 Brynäs borta krockar med A-laget som spelar borta mot Hästen samma dag 9/12 - J20 Leksand borta krockar med A-laget som spelar borta mot BIK samtidigt 10/12 - J20 Leksand borta igen. A-laget spelfria så där kan ju våra J20-spelare i A-laget släppas av i Dalarna på vägen uppåt. Tyvärr är väl två till tre av våra forwards redan iväg på juniorernas landslagssamling, annars hade varit coolt att låta JD och EP svida om och köra J20 i en kanske avgörande match. 11/12 - J20 Mora borta (de kör alltså tre dagar i rad. Vilket jäkla schema). Samma som ovan. A-laget spelar först den 14/12 nästa gång.
El Maco: torsk mot AIK igår men storseger mod DIF idag! Därmed är Djurgården avhängda och kan inte gå förbi. Det står nu mellan oss och Västerås om sista platsen i J20 Top 10 efter jul. Vi har bättre målskillnad, två poäng mer och fyra matcher kvar. VIK har tre matcher kvar.
Kan vi förenas i mentalt stöd för J20 inför tredje perioden hemma mot AIK? Viktigt att vinna och de ligger under med 1-2. Vi klättrar över strecket med en poäng och skaffar fint utgångsläge inför spurten med fler än så.
Hälge: bra! Fyra poäng ner till gurkorna under strecket med lika många matcher spelade. LHF också passerade men de har ju tre matcher mindre spelade än oss.
J20 tog två poäng idag och är tillbaka över topp-tio-strecket. Långt kvar men ganska formstarka på slutetresultatmässigt. Också ett sundhetstecken för föreningen att juniorerna går bättre än ifjol.
Som vi alla vet så har inte vårat J20lag alls kommit upp i den nivå som många säkert förväntade sig innan säsongen samt att dom spelare som förväntades vara lagets spets inte kanske tagit dom kliv i utvecklingen som vi hade räknat med.
Men en spelare som i mina ögon förtjänar att lyftas fram är Filip Fällman. Från att ha hamnat på en anonym mittenplacering i den interna poängligan i J18-laget efter jul förra säsongen så har han verkligen visat framfötterna i J20 den här säsongen. Lagets bästa målskytt och endast Marcus Sirén har gjort fler poäng totalt i laget den här säsongen.
Jag tycker att en sådan sak kan ha varit värt att uppmärksammas uppifrån A-laget. Varför inte ha låtit någon av dom ordinarie spelarna fått stå över matchen mot Karlskoga och istället gett Filip chansen? Som bekant redan på förhand en betydelselös match för båda lagen.
El Maco: Jag ska dit! Vet inte vad jag är mest nyfiken på, J20-laget spöa skiten ur Huddinge eller att se om de har bytt ut spolmaskinen som användes året Timrå gick upp. Sist det begav sig har jag för mig man hade en avgassug monterad i en bana som gick ovanför isen. Klassiska minnen. Det var på den tiden TIK08 dominerade varenda ishall i huvudstaden. Lidingö, Märsta, Södertälje, Huddinge, Hovet.... Har jag glömt någon arena?
J20-kvalet blir mycket riktigt mot Huddinge. Nu även på Swehockey. Kämpa Timrå! Hoppas många kommer och kollar. Bortrest, annars hade jag sett bortamatchen.
7566: Förhoppningsvis går det vägen. Jag hoppas du har rätt. Du menar att det är en ganska stor skillnad mellan SE och Elit (mtp TIK:s svaga resultat)?
Costanza: Alltså på riktigt... slänga lite käft är alltid roligt, extra roligt är det med MoDo-supportrar. Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det. ... | #Läs mer ·