Räknar med att Brattström kommer vara andrekeeper i A-laget nästa säsong. Det ultimata vore förstås att han är bra nog för att vara en förstamålvakt av hög klass redan till hösten, men det är lite väl optimistiskt kanske.
Jag tycker definitivt inte att Ohre bör bli kvar och gå in på sin fjärde säsong som andremålvakt. Han skulle må bra av att ta en förstaspade i något Division 1 lag. Och Brattström är inte sämre nu än Ohre var i samma ålder, snarare tvärtom.
Tror att Mattsson spelar i SHL nästa säsong och jag tycker faktiskt han förtjänar den chansen.
Vad tror ni om Kevin Lindskoug och Victor Brattström som målvaktspar nästa säsong? Lindskoug spelar i Vitryssland just nu. Det funkade väldigt bra när Lindskoug och Peter Hirsh jobbade tillsammans i Björklöven för två säsongen. Det gick väl sedan sämre för Lindskoug ifjol, men det var väl ganska turbulent i Löven till och från ifjol. Inget ovanligt iofs.
El Maco: Hm, nu när du säger det. Kan nog vara så att det har varit problem med just den biten.
Men Hirsch om någon borde kunna ge referenser eftersom de har jobbat tillsammans tidigare. Oavsett om nu hans bild av Lindskoug är bra eller åt helvete.
Jag vet att det är alldeles för tidigt att redan nu spekulera i sådant här men jag gillar silly season. Att sitta och spekulera om förstärkningar, vilka som bör stanna respektive söka sig om efter ny klubb etc.
Corvo: Brattström är nog redan värvad till klubben för att vara andrekeeper i a-laget nästa säsong.
Vilka fler från J20 bör ha chans att slå in sig i a-laget nästa säsong? Olofsson, Kalte, Hållander, Wiberg, Erenrot och Hardegård känns på förhand som dom mest intressanta enligt mig.
8179: Jo tanken var nog det. Värvar man in en sistaårsjunior utifrån är det väl en förutsättning att han kan vara med och aspirera om en A-lagsplats.
Vet inte riktigt hur nära Simon Sandström kan tänkas vara en plats i A-laget? Han har väl åtminstone fått träna en del med A-laget samt suttit på bänken i 2 matcher. Det verkar som att Algot Landin går före Sandström dock. Inte mig emot. Landin är 2 år yngre och har nog större potential. Egen produkt dessutom.
0-0 efter första i Växjö Ishall. Tycker dom gör det ganska bra. Speciellt med tanke på att man saknar ett antal spelare. Bl a saknas Kalte och Olofsson. Lakers har skapat mest men Brattström är lugn och metodisk i sitt spel.
RunarUp: Förlust 1-3. Sista i tom bur med mindre än minuten kvar. Bara sekunder innan var Timrå centrimetrar från en kvittering. Måste nog ändå räknas som en godkänd insats. Förra helgen mosade Lakers Malmö med 7-2, samma Malmö gjorde idag 7-1 på Brynäs. Som många innan noterat. Den där Brattström är något att satsa vidare på. Superintressant målvaktstyp, stor, lugn och snabba reaktioner.
El Maco: För tjyven det börjar bli dags för Brattis att få testa på A-laget nu. Hade vi gått som tåget som i början av säsongen och om vi skulle varit klara för top 2 så hade man nog testat Brattis vid det här laget.
Filip Fällman utlånad till Arboga. Spelade med dem igår. Vet inte om det bara var igår som han spelade med dem eller om han blir kvar. Förståerligt att spelare som är sistaårs juniorer vill ta chansen att prova på seniorhockey.
Är faktiskt lite förvånad att just Fällman inte prioriteras högre bland dem juniorer som har fått chansen med A-laget under säsongen. Kanske det är hans storlek som gör att han inte fått fler chanser.
Corvo: Hur är det med Brattström nu igen, han är gör väl sitt sista år som junior va? Undrar hur man tänker kring honom, skall man slänga in han direkt i hetluften nästa år utan att få känna på spel i allsvenskan innan. Man kan ju dessutom fundera på hur han själv tänker, är det helt självklart att han kommer spela hos oss nästa säsong utan att han inte fått chansen att visa upp sig i A-laget. Hoppas bara att man inte slarvar bort Brattis då han helt klart ser intressant ut.
Sputnik: Jo, det stämmer. Jag hoppas och tror att Brattström blir en av två målvakter i Timrås a-lag nästa säsong. Jag tror absolut inte att Brattström är sämre nu än vad den två år äldre Ohre var för två säsonger sen te.x. Snarare tvärtom.
Jag har svårt att tänka mig att man satsar på Ohre som förstekeeper nästa säsong och en fjärde säsong som andremålvakt för honom känns väl inte så aktuellt. Jag tror att Ohre kan må bra av att ta en förstaspade i något Division 1 lag.
Vidare tror jag att Johan Mattsson spelar i SHL nästa säsong. Så om det blir som jag tänkt mig kommer Brattström ta plats som andremålvakt nästa säsong och sedan blir det till att värva en ny förstemålvakt på det.
Med Westlund borta vore det ju trevligt om Nubben kan hitta nån ersättare för resten av säsongen. Jag föredrar att se Molinder i en center roll så snälla Nubben, do your magic och ge oss en bra back innan transferfönstret stänger!
Har vi någonsin tidigare vunnit ett J20-guld? Har klart för mig att vi någon gång har vunnit något juniorguld för mycket länge sedan. Har boken "Timrå IK - en klassiker" hemmavid. Tacksam för svar... 🙂
jå1: Japp, men har zappat rätt hårt i första. Vi väger tyngre, Tredje målet var klappklapp. Jag vet inte om Dahlén är less eller fokuserad men det är inga större utsvävningar när han gör mål iaf, hehe.
sjuk han e Dahlen, true showman, jobbar alltid stenhårt, kommer bli grymt kul att följa hans karriär, Lööke ska man inte ge upp på iaf, vissa är valpiga osv längre än andra, vi är inte ens i sitsen att ge upp på honom heller, hoppas han stannar.
Blir garanterat Modo-Timrå i kvarten om båda går vidare. Tror knappast att något lag väljer oss tidigare. Förutsatt att de topprankade lagen går vidare då. Nu torskade två av dem i kväll.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·