1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

J20

« · 797411 · » Till forumet

Sv: J20
Grabbarna leder mot Brynäs med 2-0 efter den första perioden.
Kommentera

I och med Västerås seger på övertid mot Modo ikväll så är Timrå nu helt klara för SuperElit Topp 8 som väl kan liknas vid Superallsvenskan med gamla Division1- och Allsvenska mått mätt. Tabellen ser ut som följer:

1Brynäs IF2518 3  49141+50 
2Timrå IK2513 6  67651+25 
3Mora IK2512 5  88566+19 
4VIK Västerås HK2513 4  89680+16 
5MODO Hockey2510 5 107968+11 
6IF Björklöven25 9  8  86857+11 
7Luleå HF 26 7  8 116879-11 
8Leksands IF25 8  5 125581-26 
9Skellefteå AIK26 4  8 146094-34 
10Almtuna IS 25 4  4 1748109-61 

SuperElit Topp 8-serien kör igång den 13 januari och omfattar 14 omgångar. Serien avslutas den 4 mars. Lag 1-4 är kvalificerade till kvartsfinalspel i J20-SM. Lag 5-8 är kvalificerade till förkval till J20-SM.

Kommentera

Besök av LHC i morgon.
2007-01-21 13:00 Timrå IK - Linköpings HC
Kommentera

var och kikade på j20 nyss.
Moe var ej bra , iofs ngn annan heller tyckte ja.
helt uddlöst... åkte inte skridskor... hoppas det blir bättre
Kommentera

7-0 mot HV71 ikväll.

Eric Moe var helt suverän, han gjorde 4 snygga assist. Han fick tre av dem enligt officiella men han serverade även Oskar Johansson på 3-0 enligt mina ögon.

Han skapade i varenda byte han spelade. Jag tror jag aldrig sett han så dominant i en match sedan han var 15 år. Hade han inte åkt ut för en misconduct i dne tredje perioden hade han förmodligen gjort fler poäng.

Med den formen i åtanke så borde han få vara med A-laget igen snart anser jag.
Kommentera

JimmyH: Roligt att höra.. då har han kanske gjort rejäla framsteg i utvecklingen även om han får spela lite tidsmässigt i A-laget. Nästa år kan han bli kanon ..kanske gör en Anton..
Kommentera

Det här var ju lite fränt av Lars-Eje...

35.38 GK in Timrå 1. BACKLUND, Jesper
35.38 3 - 5 EQ Timrå 2. MOE, Erik
(45. OLSSON, Henrik
39. SJÖLUND, Niklas)
35.30 GK out Timrå 1. BACKLUND, Jesper
Kommentera

T T: Ja, med underläge 2-5 så kan det kanske vara värt risken att släppa in ett sjätte mål då avståndet redan är så pass stort att det krävs mycket chansningar för att ev. kunna ta poäng.
Kommentera

Dream Team: Ibland blir det att stå så på swehockey när det är avvaktande utvisning.
Kommentera

Dream Team: 34-25 i skott, 5-7 i mål... Jag vet inte för vilken gång i ordningen småtikarna vinner skotten och för matchen utan att vinna. Kanske dags att scouta en ung lovande keeper?
Kommentera

T T: Det var jag som skötte onlinen från ishallen igår på J20-matchen.

Timrås mål kom vid en avvaktande Brynäsutvisning som upphävdes i och med målet.
Kommentera

Hälge: Är det en skräll på g i Stångebro idag? (Timrå möter alltså Linköping. Matchstart 17.00)

06.510 - 1 EQTimrå46. JOHANSSON, Oskar 
 (11. ÖSTERHOLM, Henrik)
16.440 - 2 PP2Timrå4. GRAHN, Niklas 
 (45. OLSSON, Henrik
 48. NILSSON, Jens)
Kommentera

Dream Team: Se där, och två mål av Lander när J18 slog Löven med 5-1.
Kommentera

Ambroo: Och segern satt som en smäck till slut. Sista målet i öppen bur.

59.330 - 3 SH1Timrå45. OLSSON, Henrik
Kommentera

Bekanta namn i laguppställningen i J18. Har någon en uppfattning om nästa generation Smedberg, Huss eller Billman? Någon som är extra lovande? Är Söderström en lillebror från Söråker föresten?

I Löven spelar en ung Matushkin ser jag också.

I J20 har vi ju bröderna Erixon och Oskar Johansson som har goda gener.
Kommentera

El Maco: Jag som går på hemmamatcherna för J-lagen kan väl försöka mig på en amatöranalys.

Av Huss, Smedberg och Billman så tror jag mest på Viktor Huss faktiskt. Han är en slitstark ytterforward som åker mycket skridskor, lik sin far i spelstilen, enda skillnaden är väl att sonen är högerskytt. Kan vara aktuell för J20-spel redan nästa säsong.

Billman är en av två tvillingbröder, båda är väldigt kvicka och spelskickliga men de är väldigt små till växten och platsar knappt i J18-laget. Den ena tvillingen har dessutom lämnat för Sundsvalls J18-lag. De heter Rasmus och Robin. Nästa säsong borde dock båda kunna ta en plats i Timrås J18.

Rasmus Smedberg har också svårt att platsa trots att han har äldsta åldern för J18, han kommer nog inte få en plats i J20-truppen nästa säsong.

Slutligen så är så vitt jag vet Petter Söderström inte släkt med Söderströms från Söråker. Petter värvades hit till Hockeygymnasiet för snart två år sedan ifrån Alfta, Hälsingland.
Kommentera

JimmyH: En rolig sak, som är en parentes i sammanhanget, men som ändå kan förefalla en aning lustigt, det är att jag i min yrkesroll har haft att göra med i tur och ordning Rasmus Smedberg, Sebastian Erixon och tvillingarna Billman. Även Oskar Johansson och äldre brodern Erixon vid namn Christopher är med "på ett hörn", men det kan vi lämna därhän just nu.

Förskoleklassen på Böle var "brottsplatsen", 1995/96 var läsåret, och jag som ännu icke utbildad lärare jobbade i den här sexårsgruppen, och gissa om det spelades bandy på uterasterna!? Lite visste man såklart då om hur bra dessa gossar skulle bli i mer vuxen ålder. Där och då så la man väl ett par tunnlar och hade skitroligt allt medan grabbarna svor åt att de inte fick låna bollen precis så mycket som de ville. Det fanns ytterligare en hockeypöjk vid namn Niklas Fahlqvist med i den här gruppen. Vad jag kommer ihåg så fanns han med i något av TIKs ungdomslag för en del år sedan. Var tog han vägen sedan, vet du det? För han var också väldigt lovande vill jag minnas.
Kommentera

Dream Team: Han spelar i Sundsvall nu.
Kommentera

JimmyH: Har man lyckats fostra honom till en bättre hockeyspelare i Sundvall tro?
Kommentera

Dream Team: Jag skulle tro att anledningen till att han spelar i Sundsvalls J18 är att han inte riktigt platsar i Timrås lag.
Kommentera

JimmyH: Jo, jag kunde väl nästan gissa mig till det. Den gode Niklas, har jag för mig, hade när det begav sig ingen direkt vinnarskalle. Men, det man inte har i huvudet det får man ha i knäna. Ja, hela sundsvall som förening har väl "knäat" rätt rejält de sista säsongerna (gud vad rolig jag var där, eller hur?), så han kanske tar en plats i deras A-trupp fortare än vi tror.
Kommentera

Dream Team: Niklas F drartill USA och spelar hockey där nästa säsong.
Bara önska honom lycka till där...
Kommentera

JimmyH: Är väl lite mer än så som spelar roll om man ska spela med Timrås juniorlag också ska du se.. :)

Eftersom jag har gymnastik med många av J18 spelarna och även Fahlqvist så kan man ju se skillnaderna mellan dem, och dom är inte så stora man kan tro. Men det som förvånar mig lite är en söråkare i klassen som spelar bandy till vardags åker ifrån J18grabbarna och slår tunnlar och verkar inte vara allt för mkt sämre än dessa grabbar. Observera där att man då spelar helt på hockeyns villkor, dvs med hockeyklubba- och skridskor och puck, även Söråkarn.

Tror t.o.m att när vi spelade hockeyspelarna mot "resten" så vann också "resten" en gång, hur det nu kunde gå till.

Kan för övrigt säga också att ja har en annan kille i klassen som heter Christoffer Hållander som spelade hockey fram till hockeygymnasiet då han tydligen inte platsade, och han leker ändå vissa stunder med hockeykillarna, och han spelar inte ens med sundsvalls J18 utan han la ner och har bara åkt skridskor på bsk några gånger per år sen dess.
Kommentera

andyo: Jag vet inte om jag kan köpa de där grunderna. Hockey är ett mer avancerat spel än så. Den som är bäst på BSK är inte alltid bäst under en match.

Nog tror jag att det är dem bästa som spelar i J18-laget. Sedan så är det ju upp till var och en hur mycket de är villiga att satsa på hockeyn.
Kommentera

andyo: Hållander, är det också en son till en gammal spelare?

Jimmy H: Tack för initierad information.
Kommentera

El Maco:

Ja till Patrik Hållander
Kommentera

30 och El Maco:

Patrik Hållander ja. Född, uppfostrad och skolad av MoDo. Han gick till timrå när han var si så där dryga 23-24 år. Fina gener är det då vi är kusiner på farsans sida. En smart center på sin tid.
Kommentera

hellge: Nog för att jag var typ 10 år gammal när Patrik Hållander spelade i Timrå men mitt minne säger mig att han var back.
Kommentera

JimmyH:

Tror du inte hellge avser sin far, eftersom han påtalar att dom är kusiner?
Så tydde jag inlägget, men jag kan ha helt fel....
Kommentera

JimmyH: Ja, han spelade back.

Mötte honom ofta på väg till jobbet när jag bodde i Sundsvall..
Han går dessutom ofta (alltid?) på matcherna.
Kommentera

JimmyH:

""Nog för att jag var typ 10 år gammal när Patrik Hållander spelade i Timrå men mitt minne säger mig att han var back.""

Du kan ha rätt, jag tror han spelade back de flesta säsongerna i TIK.
Kommentera

JimmyH: Jo man VILL ju tycka det. Det är upp till dig vad du vill tro och så om Timrås juniorverksamhet. Men jag vet att det är andra faktorer som berör om man tar en plats på hockeygymmet & J18. Jag säger inte att Hållander var en talang i klass med Zäta. Men han var MINST (egentligen mer) talangfull än många av dom som spelar i J18 nu, dock så vill jag inte nämna några namn där då jag inte har något emot dem eller så. Men det är inte bara jag som tycker så här heller, man hör folk hela tiden som säger att det är många spelare som är dåliga i J18 laget och att dom har blivit förvånade.

Hållander spelade inte bara på BSK utan var med i 89laget ända fram till det var dags för hockeygymnasiet. Och visst gäller det att vara bra under en match, men kommer det en söråkare som åker skridskor 5 gånger per år och tunnlar en i J18, åker ifrån en annan osv - blir man fundersam hur pass mycket bättre dom är under en match. Det kan inte ha med att dom inte tar i så mkt heller för det kan nog inte vara så kul å bli överspelad av ett lag bestående till mestadels fotbollsspelare, icke atleter med mera.
Kommentera

Match ikväll: Djurgården-Timrå, och en lovande start även idag:

27.260 - 1 EQTimrå46. JOHANSSON, Oskar 
 (23. WESTLUND, Johan)
Kommentera

Dream Team: Skit i tabellen, Timrå bäst ändå.

50.170 - 2 EQTimrå29. NILSSON, Adam 
 (26. NÄSLUND, Petter
 8. NYBERG, Christian)
Kommentera

Dream Team: Äntligen får man utdelning framåt! Jag har sett J20 i de flesta hemmamatcherna och de har allt som oftast skapat mer än motståndarna, men effektiviteten har varit obefintlig. Lägg till att det dessutom har varit ihåligt bakåt så förstår du tabelläget...
Kommentera

Ambroo: "effektiviteten har varit obefintlig" suck... Ser inte bra ut inför framtiden heller då.
Kommentera

Röda Tallen: Trösten är ändå att de skapar och att de vinner skotten nästan varje match.
Kommentera

Ambroo: Ja, hoppas man har kraft nog att bli bland de fyra bästa i tabellen. Då slipper man kvalspel till kvartsfinalen. Vinst, 4-0.

56.490 - 3 EQTimrå46. JOHANSSON, Oskar
58.590 - 4 EQTimrå39. SJÖLUND, NiklasENG
 (49. ERIXON, Christopher)
Kommentera

Dream Team: Snyggt och kul också att OJ börjart få fart på målskyttet.
Kommentera

andyo: Varför skulle Timrå överhuvudtaget få för sig att inte ta ut de spelare de tror mest på till Hockeygymnasiet? Vad skulle de tjäna på det?

Jag skulle kunna tänka mig att du kan vara färgad i din åsikt dessutom utan att påstå det.
Kommentera

JimmyH: Timrå IK verkar lägga betydligt mer krut på juniorsidan under kommande säsong än vad man gjort tidigare. Förut har det väl mest handlat om en slags återvinning av gamla A-lagstränare på samma post i juniorlaget. Lars-Eje Lindström nu senast. Enligt Dagbladet så ska han nu vara bortsorterad ur rullorna på ett tag. Enligt Dagbladet rör sig detta om en satsning på hela juniorsidan, ochj inte bara på J20:

"Timrå gör en satsning på juniorsidan kommande säsong. En aktivare rekrytering är ett steg.
Ett annat steg är att heltidsanställa amerikanen Dan Jablonic som huvudtränare för laget.
– Det är en ambitiös och bra kille som vi tror mycket på, säger Kent Norberg, sportchef i Timrå."
Kommentera

Dream Team: Perfekt! Precis vad ungdomsverksamheten behövde. Nu är det bara att hoppas att han är duglig också. Men det är absolut ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Kerstin_k: Ja, förhoppningen är kanske att det "tänk" som klubben visar upp utåt iom detta, plus att man redan knytit till sig Pääjärvi-Svensson, en av de mer lovande spelarna inom ungdomshockeyn, ska göra att spelare utifrån får upp ögonen för klubben på allvar.

Det är absolut ett steg i rätt riktning. Jag skulle säga att det är ett nödvändigt sådant om klubben vill bli något att räkna med på riktigt stort allvar.
Kommentera

Dream Team:

Dessutom knytit till sig mattias enroth en av dom mest lovande 91or han också. Från "Djurholmen" är han. Ser ut att få unga jun la nästa säs. vilket på sikt är bra...tror jag
Kommentera

DIF-ungdomar på ingång..

Sebastian Owuya (D) Djurgården J18 Timrå J18
04/29/2007 | Private Source

Patrik Lindholm (F) Djurgården J18 Timrå J18
04/29/2007 | Private Source
Kommentera

T T: såg det förut och Mark Owuyas brorsa ska bli intressant att följa.
Kommentera

T T:
har sett Lindholm under flera år mestadels i Hammarby tröja, mycket kompitent spelre, om jah inte minns helt fel
Kommentera

Kvisslebyprodukt flyttar...
Kommentera

Moe får leta rätt på passet.
Kommentera

T T: Kul för Eric att spela med landslaget igen, hoppas de går bra.
Kommentera

« · 797411 · »