Grattis Timrå IK, ni bjöd på stor hockeyunderhållning från den sunkigaste es-hallen på denna jord!. Men draget i hallen var det inget fel på. Härlig publik i Timrå.
Ja jag är förbannad, riktigt förbannad. Det har byggts VIP-läktare åt kostymherrarna där min m,fl fina kiosk låg förra säsongen. *SKANDAL* Inte en korvjävel på en hel j-la hockeymatch. Förbannad ja, men lyyycklig över segern nått enormt. Ska man snacka krossning så är detta en kväll som passar sig för det;) MoDo var helt chanslösa ikväll.
Efter att man bufflat sig upp genom ett folkhav som gud knappt har uppfunnit ännu, så vad får man se? Jo en provisoriskt uppbyggd VIP-logeläktare. Jag garvar ännu åt spektaklet;) *ASG* Skämmigt Timrå IK sanna mina ord!
Vad göra? Eftersom det ännu inte har fixats en normal upp/nedfart så bestämde man sig för att avnjuta matchen längst uppe bland de finare folken som inte orkade stå? Givetvis med en svartgul kedja emellan och ett par matchvärdar, så att man inte skulle råka hamna för nära dessa herrar!
Av matchen så såg jag bl a en massa reklamskyltar och ibland så kunde jag dock få en skymt av resultattavlan men det var inte så ofta. Kunde dock få avnjuta det vackra 2-1 målet som var hämtat direkt ur Tarasovs skolbok. Tyckte mig höra speakern mumla något om 5300!!!!! Måste ha räknat kraftigt fel denna kväll för jag tror inte att det var nånn som hade koll på hur mycket publik det egentligen var, men jag skulle tippa på att det var närmare 6000 personer iaf?!
Av det lilla jag kunde se men allra mest höra så verkade iaf Timrå spela en mycket offensivt och kontruktiv ishockey för att vara premiär. Sen hur långt detta nu räcker det vet endast gud och dom som överlever denna säsong. Jag själv tror som vanligt att det ska räcka ända fram till en slutspelsplats, det är drömmen och den tänker jag behålla.
Äh jag bjuder på entrén en sån här kväll, det var det värt även fast man bara fick se en massa bakskallar och reklamskyltar och VIP-folk. Var iaf trevligt att stifta bekantskap med de bägge matchvärdarna som höll koll på VIP-folket. Tack för en trevlig pratstund;)
Nu krossar vi vidare och nästa skitlag till krossning blir Färjestads BK på torsdag. Självklart Timråseger med 4-3.
mike66: Det är därför man sitter på sittplats ibland, då ser man iaf allt ;)
Angående publik siffran så såg det inte så värst trångt ut på kortsidan under resultattavlan. Där skulle det säkert gått att klämma in ett par hundra till
Slask: Det kändes som både Sundsvall och hela Timrå kommun var där ikväll iaf. Och som sagt svårt att uttala mig om kortsidorna då jag enbart hade fri sikt på Strimmas tröja.
Grattis till vinsten o man får hoppas att modo o timrå klarar av att stanna i elitserien ! HATAR ALLA SPORT FÅNAR SOM SÅGAR MODO O TIMRÅ SPECIELT LEIF BOORK O MATS WERNER HOLM !!!
mike66: Skulle möjligen vara södra sitt, vid räcket mot Västra stå det skulle kunna bli lite tryck i brallan. Men de platserna är väll Företagsförköp allting ? De är väll bara på Norra de finns sittplattser på Rad 1-2 ?
Helg Ernest: Ja men då har du ju spelarbåsen som skymmer och dessa platser är det nog ingen som vill pröjsa sitt för att ändå få stå tillslut.
Sitt ner i båset skulle kanske praktiseras även på a-lagsnivå och inte enbart inom ungdomsishockeyn? Eller så kanske de som planerar och ritar hallar skulle få sitta där en säsong som straff för deras inkompetens.
mike66: Snart får sånna som du och jag inte platts att gå på Hockey ! Man skall sitta vid ett dukat bord och spendera halva månadslönen på mat och dryck. Skulle möjligen kunna funka om MAX tog över då va ? Men Den antusiastiska och fanatiska publiken stängs ute, vi genererar inte tillräckligt klirr i kassan. Hängivna supporters kan ju alltid sitta hemma och se Canal + När det var bara 100-200 sittplattser och hallen var full ( Vilket den alltid var) Ungarna hängde som druvklasar i takbalkarna
DÅ VAR DET TRYCK !!!!!!!! Detta förstår inte de som var med på 70 talet.
El Maco: och jag kräver halva pengen tillbaka av SVT på tv-licensen, är det inte typiskt så säg ?? tittar på sporten nu morgonen på 1:an och man säger att i eliteserien finns många duktiga målvakter och Kapanen nämns inte och inte ens en liten kommenterar om Timrå matchen men alla andra matcherna förutom Hv-Luleå kommenteras och visa det inslag från. SSK Wanhainen hade fått en isbit i ögat och stod över premiärmatchen och andra keepern höjdes till skyarna fast han släppte in tre mål och laget förlorade [ sic ] ja ja säger vi som vet.... MEN låt dom få se i framtiden vilken kille "Kappe" är !! Nu gläds vi åt segern, läser i ST.nu att Koivunen och Micke L mfl stannade kvar efter träningarna och nötte på powerplay spelet och fick in flytet i förrgår, KUL att höra ! Det verkar vara ett sånt jävla go i laget NU - Bruksortshockey uber alles - ÄLSKA TIMRÅ i nöd och lust - kanske slogan för knylans banderoll...
Ja nog är det typiskt alltid. Men, men så här kommer det att se ut framöver, Timrå kommer inte att visas på TV mer än 2, 3 ggr i vinter såvida inte dom ligger 1 resten av säsongen.
C+ visar bara 1 match med TIK under Sept. Okt o det är mot Djurgården borta ( man behöver inte fara såå långt då nämligen för att rigga upp grejorna.) Fast med tanke på att det är TIK så måste man betala för det, 69 spänn för att se matchen i soffan hemma, såvida man inte dundrar ner med supp.klubben.
mike66: Hellre sitta utan tryck än att stå å inte se ett skit. Jag går på hockey i förstahand för att SE på hockey, är det dessutom bra stämning så är det bonus. Man hör trycket på sittplats också.
Jag stod själv alltid i klacken förrut men har kommit på att det är bra mycket skönare att sitta under matcherna. Men det lär nog bli några besök i klacken i vinter också. Om inte annat så på nån borta match.
rådbjer: Jag har förstått också att det blir nog inte så mycket Timrå på TV i vinter , men att försöka tigga ihjäl Timrås framfart i eliteserie ger nog laget och oss supportar ännu mer TÄNDvätska - det är bra det - man knuter näven i fickan och tänker på nästa match - STORT TACK till grabbarna på isen för gårdagens match - UPP på tå igen i nästa match och tvåla till kaffekillarna deras egna Miljardhall - brukshockey lever och frodas ska ni se ;-) tusen pussar och kramar till mina hjältar !
vonDöbeln: Nu låter man som en facebookidiot men jag tror på det här! Jag tror på Olli, Dahlen och alla andra. Det är ingen som vill losa en enda match av grabbarna och nu vilar vi lite och tar tag i det här, oavsett hur det sett ut ... | #Läs mer ·
Ja jag är förbannad, riktigt förbannad. Det har byggts VIP-läktare åt kostymherrarna där min m,fl fina kiosk låg förra säsongen. *SKANDAL* Inte en korvjävel på en hel j-la hockeymatch. Förbannad ja, men lyyycklig över segern nått enormt. Ska man snacka krossning så är detta en kväll som passar sig för det;) MoDo var helt chanslösa ikväll.
Efter att man bufflat sig upp genom ett folkhav som gud knappt har uppfunnit ännu, så vad får man se? Jo en provisoriskt uppbyggd VIP-logeläktare. Jag garvar ännu åt spektaklet;) *ASG* Skämmigt Timrå IK sanna mina ord!
Vad göra? Eftersom det ännu inte har fixats en normal upp/nedfart så bestämde man sig för att avnjuta matchen längst uppe bland de finare folken som inte orkade stå? Givetvis med en svartgul kedja emellan och ett par matchvärdar, så att man inte skulle råka hamna för nära dessa herrar!
Av matchen så såg jag bl a en massa reklamskyltar och ibland så kunde jag dock få en skymt av resultattavlan men det var inte så ofta. Kunde dock få avnjuta det vackra 2-1 målet som var hämtat direkt ur Tarasovs skolbok. Tyckte mig höra speakern mumla något om 5300!!!!! Måste ha räknat kraftigt fel denna kväll för jag tror inte att det var nånn som hade koll på hur mycket publik det egentligen var, men jag skulle tippa på att det var närmare 6000 personer iaf?!
Av det lilla jag kunde se men allra mest höra så verkade iaf Timrå spela en mycket offensivt och kontruktiv ishockey för att vara premiär. Sen hur långt detta nu räcker det vet endast gud och dom som överlever denna säsong. Jag själv tror som vanligt att det ska räcka ända fram till en slutspelsplats, det är drömmen och den tänker jag behålla.
Äh jag bjuder på entrén en sån här kväll, det var det värt även fast man bara fick se en massa bakskallar och reklamskyltar och VIP-folk. Var iaf trevligt att stifta bekantskap med de bägge matchvärdarna som höll koll på VIP-folket. Tack för en trevlig pratstund;)
Nu krossar vi vidare och nästa skitlag till krossning blir Färjestads BK på torsdag. Självklart Timråseger med 4-3.
Timrå IK är dom bästa.