pettsson: Modo är näppeligen någon guldfavorit. Än. Modo-Pasi (Foppa) är väl inte närmare kontrakt nu än vad han varit de senaste tre-fyra åren. I dagens Aftonblarra påstås han påstå att han väntar med besked tills efter World Cup, dvs mitten av september. Hygglo. Gud vad sugen han verkar.
Ähh - Mr injury är juh nyopererad i maggen juh. Det skulle inte förvåna mig om han lägger skridskorna på hyllan för alltid. Det är ju inte ens säkert att han ställer upp i WC juh. Min feeling i ärendet är att vi aldrig kommer att få se honom i nån retroaktiv MoDo-tröja - snarare i en radioaktiv sjukhuströja...
YaQoP: 'Mer eller mindre bestämt sig' är just poängen. Hur jag än vänder och vrider på hans uttalanden det senaste halvåret kan jag inte tolka in 'jag spelar i Modo i höst' någonstans. Att han eventuellt gör det, fine. Men han verkar långt ifrån bestämd på den punkten.
YaQoP: Finns ingen lag som säger att en NHL-spelare inte får säga 'jag flyttar hem efter den här säsongen'. Mer än så behöver man ju inte precisera sig. Varför skulle det luta åt ett håll? Skägget och Salo? Kan lika gärna vara ett led i Modos försök att styra hans velande i rätt riktning.
Han får säga att han flyttar hem, men han får inte säga att "nu är de klart med Modo"
Jag påstod inte att Foppa skriver på pga Kent tränar Modo, det var att Kent knappast skulle skriva på om det inte vore för att Foppa skulle komma.
Peter har även flera ggr sagt att han är less på hur spelet är i NHL, den vårdslösa delen då, nu är han under rehab för ännu en skada, så det pekar också på att han kommer hem.
"Niklas Rubin är klar för Kärpät. Foto: Tomi Hänninen/Bildbyrån Kärpät meddelar via sin hemsida att den tidigare SHL-målvakten Niklas Rubin skrivit på ett 1+1-årskontrakt med klubben.
Är det inte bättre om "nubben" låter Modin gå till Brynäs och satsar pengarna på en super-stjärna som Thornton?
Då kan inte Modo vara så säkra på guldet...