65selander: Som vanligt så turas AB och Expressen om med att avslöja den beslöjade. Den här gången visar expressen allt, i morgon visar AB allt angående något annat, medan expressen är så rediga och fina i kanten.
Dom kunde ju lika gärna skrivit ut namnet på honom från början. Bilden i Sportbladet är ju inte så där jättebra förvrängd samt att man avslöjar väldigt mycket om vem han är.
Undrar om det inte var ett rätt bra drag att gå ut med sanningen direkt för att slippa vidare ryktesspridning, och för att minimera riskerna att det skulle bli en större affär än nödvändigt, detta. Det som nu hänt var ju inte nåt som var så oerhört allvarligt ändå. Misshandel och böter? Ja, kanske det, men fängelse ett år? Nej, jag skulle inte tro det.
Dream Team: Känns som det var det. Helt klart bättre att det kommer ut, än som du säger, riskera vidare ryktesspridning. Och jag tror precis som du, på böter. Knappast ett års fängelse!
Konstaterar dock att han ställt till det för sig..Men alla känner vi väl till Jontes, aningen heta humör..;-)
Det som är lite konstigt när sånt här händer är att det aldrig rycker in någon moral-polis som hävdar att Hedström dragit hela klubben i smutsen och så vidare. Något som säkert hade inträffat om någon supporter tex gjort likadant, eller en kanslist/styrelsemedlem för den delen. Lite märkligt ändå med tanke på hur moralpaniken ingriper när saker hänt förut.
Duktigt att Aftonbladet valt att använda den bilden som jag upplever har setts i de flesta artiklar om Hedström förut.
Knylan: Lite svårt att hävda att han drarhela klubben i smutsen när det klart framgår av artikeln att hans klubbkamrater tog honom därifrån... Det tolkar jag som ett sundhetstecken hos lagkamraterna... Vad jag tycker är lite fånigt är att man skriver "polisstudenten" Inte fan har det någon betydelse? Kan man tänka sig att dom skulle skriva "den 29-årige ekonomistudenten" eller "den 29-årige teknisten" Nä! Jonte är hockeysjärna... Det är han även när han går på krogen (vad man brukar kalla en offentlig person) men en 29 årig polisaspirant som står och smuttar bira på Oscar är en krogbesökare... Vilken som helst... Så länge han inte legitimerar sig och hävdar att han gör ett tjänsteingripande.
Jag skulle bli ymmnigt förvånad och oerhört besviken på ordningsmakten om Hedström får fängelse för denna incident. Vad jag får ut av disskussionen så var "aspiranten" inte i tjänst den här kvällen då denne (vad jag förstår) också förtärde alkohol.
En ordningsman som ej bär sin uniform eller legitimerar sig som just ordningsman som dessutom intar alkohol på en krog anser jag skall bedömas som "vanlig kroggäst".
KFUS_Timrå: Det står väl ingenstans att det faktum att det var en polisaspirant har något med straffskalan att göra. Åtalet gäller "ofredande" och inte "våld mot tjänsteman". Att sedan massmedia gillar att göra saker mer dramatiska genom att i de fall det ger en extra krydda nämna yrke etc är en helt annan sak (och säger mer om dagens journalistik...)...
Polisaspirant och rättshaverist. Undrar om han kör samma nolltolerans när/om han blir riktig polis. 'Alkisen kolla snett på mig, klart man börja veva med batongen...'. Jävla fjant.
Redax 2: Det var väl just frånvaron av vevning som gjorde det hela så fånigt. Polisaspiranten kaxar, Hedström drar sönder skjortan. Måste tarvas en Bobcat för att anmäla slikt.
Bragd-Birger: Läser man AB så är polisaspirantens version av det hela en annan än vad du skriver. Där var det snarare ett oprovocerat påhopp med nedbrottning. Kanske jag är feg och löjlig men om jag skulle bli hotad och påhoppad på lokal så skulle jag nog också anmäla, även om det är en Timråspelare...