1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590420 inlägg · 6217 ämnen

Josh

« · 157410 Till forumet

Josh
Tjohoo !

När gjorde TIK 7 pannor senast i E-S ?
Kommentera

Sv: Josh
minns inte direkt men jag har för mig att TIK vann över DIF med 9-6 eller nått sånt första säsongen tror jag det var...mitt minne sviker mig tyvärr :/
Kommentera

dr-nix: Nu far du nog efter "Supercupen" i Brunflo sedermera "Jämtland Hockey Cup" för då vann Timrå öppningsmatchen första året över Brynäs med 9-6 på försäsongen. Någon 9-6 seger mot Djurgården kan jag då inte erinra mig.

Men men även den bäste kan ha fel...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: näee men var det inte DIF man mötte i första ES matchen som blev så målrik??..
Kommentera

ernie eagle: är inte 100 på siffrorna 9-6 men nånting åt det hållet har jag för mig att det var..
Kommentera

Josh: Jo (sh), säsongen 1981/82 spöade man länsfienden MoDo med 7-6 på hemmais inför 6602 åskådare.

För övrigt har TIK bara gjort sju mål som mest i elitserien. I tre matcher, 1975/76, 7-0 mot Skellefteå och 1977-78, 7-3 mot både Djurgården och Leksand.
Kommentera

Dream Team: Din databas slår Swehockeys.... :-)
Kommentera

dr-nix: Den slutade 3-2 har jag för mig om du menar ES-premiären första året. Linus Fagerblom gjorde ett rekordsnabbt mål har jag för mig (19sek) eller nåt i den stilen.

Men det kan ju ha varit någon att annan match du far efter. Blev det inte 6-5 på Globen mot AIK också det året?

Du ser minnet sviker emellanåt, vi skyller på antalet matcher och att det är lätt att glömma nuförtiden...*ler*

Förr var det max 2 matcher i veckan (ons,sön) nu blir man jag dagavill med allt matchande. En andningspust dock att det är ledigt i helgen!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sitter inne med en hel del skoj sen femtitalet så varför ska jag sitta här och undanhålla er från det...
Kommentera

Märkligt eller hur, ja att inte en enda leksing vill diskutera dagens match. Hur såg det ut efter våran torsk mot MIF, blev vi tystare för det? NEJ, jag skulle inte tro det! Här knyter man näven i bordet och slår den i fickan och KRÄVER att bli lyssnad på!!!!
Kommentera

Dream Team: Har du sett Leksans HS? Skall va de hänt nått nu den sista tiden, men när vi hade upproret mot TV4a var jag in där för att värva folk att skriva på TV4as sida, hade dom 5 inlägg tror jag det var. Dom har inga datorer i Dalarna, bara fiollåder. ( c :
(Nu tar det väll hus i helsike ( c : )
Kommentera

Helg Ernest: Man bygger för mycket nyckelharpor tror jag...
Dom kanske måste spara på strömmen så att den räcker att lysa upp den otroligt ljusa och toppmoderna isladan, som man läst så mycket gott om i GB:n de sista dagarna.

Nej det är rätt pinsamt (för alla Leksingar) att det blev totalt dött efter kvällens match. Inte ett livstecken. Kanske dom allihop ligger och gråter ikapp och sover sorgen av sig under nån dalahäst vid Siljan, eller nåt....

Kom ihåg (alla barn) att det som göms i snö, kommer fram i tö...
Kommentera

Dream Team: Kände mig ju manad att gå dit och kolla, så jag inte ljög för dig ( c :
Vad jag fann var TIKare och DIFare som hade käftat mot varan .
Men ingen Knätoffs.
Kommentera

« · 157410