1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590299 inlägg · 6216 ämnen

Junior-VM har startat...

« · 179734 Till forumet

Junior-VM har startat...
Nu har premiärmatchen för det svenska hockeyjuniorerna precis kört igång. Canada gjorde 1-0 alldeles i början. Nu åkte precis Mats Hansson ut på två min. och Sverige spelar 3 mot 5. Mathias Fagerström står i mål...
Kommentera

Sv: Junior-VM har startat...
Dream Team: Fagerström startar i mål och Hansson i förstafemma, kul att se. go Sweden go (men det torde vara chanslöst)
Kommentera

El Maco: 0-2 nu, mycket utvisningar i början. Sverige verkar ha svårt att hänga med...

Visst är det kul att speciellt Fagerström fått förtroende mot kanske det på förhand tippade bästa laget...

Power-play för Sverige nu, kanske stänker Hansson in den från blå...
Kommentera

Dream Team: Nu har Kanada ökat på till 2-0 genom Ian White som även låg bakom förarbetet till det första målet...*suck*
Kommentera

KOM IGEN NU DÅ SVERIGE FÖR I H-E!!!! VRÄK IN PUCKEN!!! KROSSA KANADA!!!

GO HANSSON, GO FAGGEN!!!
Kommentera

ernie eagle: Nu har dom tagit paus och det tänker oxå jag ta och göra. Godnatt med er och gå och lägg er!
Kommentera

1-2 Joakim Lindström!!
Kommentera

1-3 ShortHanded :/
Kommentera

2-4 Robert Nilsson
Kommentera

ajajaj Sverige är utspelat :((( 2-6 just nu..
Kommentera

utvisningarna sänker Sverige..alla Canadas mål är gjorda på PowerPlays..
Kommentera

Fagerström har varit ganska stabil men Laget har fallit igenom på den senare delen av matchen..
Kommentera

dr-nix: tråkigt för Fagerström...
Kommentera

matchen slutade 2-8 btw.. Canada fick bara 1mål i 5 mot 5 spel..
Kommentera

dr-nix: 6 pp-mål och ett shorthanded då?
Kommentera

dr-nix: Småkronornas PP verkar däremot inte fira några stora triumfer, och än mindre deras BP.
Kommentera

Lulekickan: 2-8 är en katastrof i mina ögon..okej Canada är säkert jättebra men 2-8 ?!??!
Kommentera

dr-nix:

Enligt vissa som såg matchen på TV så stank Fagerström i målet mer än lovligt.
Kommentera

dr-nix: 2-8 är riktigt jävla dåligt, inget snack om saken. Jag vågar inte ens tänka på hur mycket åt helvete det skulle kunna gå mot Ryssland. Småkronorna förlorade träningsmatchen mot USA med 2-6, och ryssarna spöade USA med 5-1.
Kommentera

BJ: går bara efter vad radiosnubbarna sade.. en målvakt måste ha hjälp av sina backar annars kan inte ens den bästa målvakten spela bra..
Kommentera

BJ: Modos polack har väl inte varit särskilt lysande på senare tid han heller. Nog borde det väl finnas bättre målisar att plocka med till ett JVM, eller är det krav på att vara bosatt i ett visst län för den positionen i laget?
Kommentera

Jahopp då har J-VM börjat då......ännu en landslagsplåga.......2-8 mot Kanada inatt.....man blir inte förvånad.....vi får se om vikan slå finnarna natten till söndag,men jag blir inte alls förvånad omvi får stryk i den matchen oxå.....GODNATT SVERIGE!!!!!!!!
Vitrysslandmatchen i OS 2000 spökar visst fortfarande i alla landslagssammanhang....
Kommentera

2-8 och det lilla man läst i medierna handlar om hur dålig domaren var. Jaha ja, då vet vi varför det blev storstryk. Dumma, dumma domarj-vel!
Det fanns en tid då jag skrek som en stucken gris om varför in i alla glödheta ingen svensk tv-kanal köpte rättigheterna att sända JVM. Intresset är inte lika stort längre...
Kommentera

dr-nix: Är det ngn som vet om J-vm sänds på ngn kanal som går på ngn kanal som finns i comhems utbud?
Kommentera

« · 179734