Jag måste vara rätt blind eller nått för jag kan inte se Koskinens storhet, jag tycker att han de senaste två matcherna har varit rätt virrig, då främst i båda zonerna. I övrigt är han riktigt stabil men han verkar osäker speciellt i offensiv zon när TIK ska försöka skapa tryck i powerplay eller om det är lika många spelare på banan. Han verkar inte ha något speciellt bra skott heller. Men som sagt, han är väldigt stabil i närkamperna men jag tycker det ser ut som att han får lite nervdarr när passningarna duggar tätt.
Knylan: Nej, Koskinen är ju säkerheten själv! Högt upp i +/- statistiken ligger han också. En av Timrås absolut mest underskattade spelare som knappt fått något utrymme alls i media - förräns nu...
Laken och Daniel L: Ja, Koskinen är bra som fan men jag tycker ändå att det ser ut som att han bli lite nervis i vissa situationer. Men att han inte ser så förtroendeingivande ut i powerplay i offensvi zon har förmodligen att göra med att han inte heller direkt blev värvad för att göra mål från blålinjen.
Sammanfattningsvis: Han föddes nog inte för att slå snabba diagonalpass och kötta på via direktskott även om han stänkte in en idag och var nära förra matchen (då verkade det som att han inte vågade skjuta då han hade näst intill tom bur). Men han är en, precis som jag nämnt några gånger tidigare en riktig klippa.
Det finns inte en annan eliserieklubb som värvar så lyckade finska spelare som Hv71.
Esa Keskinen Marko Palo Kari Eloranta Anti Törmönen Kalle Sahlstedt Jani Nikko Jani Hassinen Jouni Lopponen Mika Niskanen Hannu Lassila Kari Takko Rajjamäki är finska spelare som har lyckats i Hv71 genom åren.....
Jag är alltid schysst. Kimmo borde iom aftonmatchen ha förbättrat sin räddningsprocent igen. Sitter just nu och kikar i matchbladet från Frölundamatchen och där hade han efter 10 spelade omg:
* 10 av 10 spelade matcher * 299 skott * 18 insläppta * 1,78 insläppta mål i snitt * Räddningsprocent 93,98%
Iom dagens match så höll också Kapanen nollan för första gången denna säsong.
mike66: Jag är väl medveten om din godhet (du har fått goda rekommendationer från diverse håll). Min kommentar var lite ironisk mot dem som fortfarande inte vet att han heter Kimmo :-). Har själv reagerat på att hans namn inte har satt sig hos folk. Och från journalisthåll lät det ju efter 5-6 matcher som att killen kom från ingenstans. Jag menar... han hade ju i alla fall spelat 30-talet matcher med Timrå innan denna säsong och verkligen inte gjort bort sig. Lät ju nästan som att han skulle vara ett nyförvärv.
Nä, även här från journalistkåren skärpa sig. Spelar man som Kapanen gjorde förra säsongen framför ett av de mest lättforcerade försvaren i Elitserien så borde någon ha noterat hans kvaliteter.
Ledsen att min ironi inte framgick för dig så att du tog det som en "kritk" mot dig. Tvärtom käre broder... jag har sett din förkärlek till både 80-talets Def Leppard och AC/DC så jag vet vad du går för :-).
Jag gillar inte ironi. Men iaf så kan man bara inte glömma den gröna Kermitmasken som Kimmo hade för ansiktet i sin första match för Timrå. Tror det var mot Lulä hemma 4-3 och Fegemo avgjorde och vi var på gång.
Kom ihåg att det jublades högt över detta och att vi t o m ville att Kimmo skulle ha kvar den gröna sliskiga Kermitmasken ;)
Kan förövrigt meddela att Kapanens försäsongsbenskydd numera sitter på våran målvakt i CSKA Nolby Vets. Vår målis verkar ha bra kontakter han. Fina rövita grejer där det står intråcklat " Preformed for Kapanen"
Vår egen Kapanen i Nolby Vets heter Stefan Kapanen ;)
mike66: Fick aldrig se den gröna masken förutom på någon liten bild. Hörde att den var så där äckligt slemgrön. Men bara den funkade så var det ju bra.
Var det inte tal om att han skulle kallas för Kermit också förutom att han skulle behålla masken?
Personligen är jag glad att han inte behöll den. Det måste ju ha skärt sig rejält i färgkombinationerna :-).
Jo nog kallade vi honom för Kermit alltid;) Och visst, det skar sig rätt rejält med dessa färgkombinationer. Här snackar vi verkligen om den äkta Kermitslemsliskiga grönfärgen. Den var så sliskigt slemgrön att den sliskigaste slemslimen. Du vet den däringa geggan som barna brukar få i små gröna burkar och leka med, t o m den var inte hälften så sliskigt slemgrön som ansiktsmasken var. Då kanske ni förstår hur sliskigt slemgrön den egentligen var.
mike66: Jag tror dig. Nog känner man till den där slimen allt. Äcklig konsistens var det och äcklig färg.
Men vad gäller färgkombinationen rött-vitt-slimegrönt så ska man väl inte klaga på färgkombinationen. Bläddrade förbi en utav kabelkanalerna häromdagen och kom till ett program med en modeshow. Det var grejor det. Kvinnorna (?) såg ut som de brukar i den där branschen. De såg ut som julgranar i dessa färgglada (och moderiktiga?) kreationer med sprutlackerade ögonlock med en massa glitter på. Så kanske hade Kimmo kunnat vara en stilbildare inom hockeymodet. Kimmo Giuliano... det vore något det.
Ivanhoe: Jag skall bli atteist och gå ur statskyrkan. Sverige har gjort 2 misstag i historien, det ena var när dom tog tillbaka skåne och småland från danskarna . det andra när dom lämmnade tillbaka Norge 1905.
Nä vi karlar är väl kanske inte så noga trots allt. Kanske är därför kvinnorna klär sig så konstigt. Men det skiter vi i ;)
Men trots allt när det ska tapetseras hemma hos mig så inte är det jag som väljer tapeterna kan jag lova. Sitter just nu någon vinröd dynga i hallen som åkte upp under min resa till Frankrike för ett par år sedan. "But who cares" man ska ju bara hänga utav sig kläderna där.
Jag hade väl inte heller brytt mig så mycket om nu Kimmo valt att spela i den däringa grönmasken på heltid. Kimmo Giuliano, ja det hade kunnat blivit nått det ;)
Vem vill inte vara smålänning? Är född i Malmö (kom som tur var därifrån efter ett drygt år) uppvuxen i Mullsjö , Västergötland på gränsen till Småland, fram till 1998. Bor i JKPG och räknar mig som smålänning...:-)
Mullsjö? Stackare, dit önskar man ingen människa... =) Själv har jag bott i Jönköpingstrakten i större delen av mitt liv, och lyckats undvika att falla i fällan att bli religös ändå.. ;)
OskarB: En kille som heter Per Wickert tror jag, kommer ej ihåg. Han var grossist på dykprylar. Undra om han inte hade en áffär som hette Wickes sport eller nått sånt.
Helg Ernest: OK, Norge hade jag gärna velat sett som mitt hemland. Inte bara fjäll och fjordar, även underbara kvinns med hemtrevliga namn stryker omkring i det landet.
Skåne är vackert att se från bilfönstret, men att ställas öga mot öga med en skåning ger bara frågetecken, vad i h-e säger dom? Troligen bara en massa dumdryga kommentarer om nåt som vi ändå inte begriper!!!??? Jordbruksblahaha... arealbidrag... Sven Olle, Hells Babies osv.
Småland; vete tusan, men det finns ju bevisligen många TIKare där.........
Ivanhoe: Om de är så många så får de gärna höra av sig till oss i TIK036. Vi behöver förstärkning. Helst innan slutet av januari när det är dags för ny match här i Jönköping. Vi var ca 20 st senast då vi hade förstärkning från TIK031 och TIK013. Vi behöver vara fler om vi ska kunna höras när North Bank Supporters är tysta... d.v.s. när Timrå gör mål :-).
RedEagleJkp: GIF Sundsvall har ju knutit goda kontakter med Norge. Kanske läge för TIK att göra detsamma. Kanske inte på spelarmarknaden, men på supportersidan. Tror nog att dom hockeyintresserade norrmännen sneglar lite avundsjukt på den svenska sidan av kölen. Kanske läge för att göra en liten raid och ragga upp intresserade i mittnorge. Vad heter klubben i Trondheim? Läge för en norgesektion? Gratis medlemskap för pigerne, eller...??? Lusekofter i rödvitt...???
Bliver det månde slutspel i år ??? Herrar experter i Stockholm måste ha svårt att för klara varför de är experter när Timrå tar SM-guld och GIF går till UEFA-cup kval. Årets bästa tips av våra stora experter GIF till superettan och Timrå till superallsvenskan. Tack och lov kommer verkligheten i kapp dessa herrar som inte avrait utanför tullarna. AIK får stryk av Tunadal ! sic !
Ivanhoe: Får nog ta och göra det... som ungkarl måste jag säga att jag av någon anledning ser flera busslaster med kvinnor som kliver av bussarna iförda rödvita lusekofter... undrar varför? :-)
Kommer ihåg som liten pojk då man fortfarande bodde på Tallnäs och spelade i TIKs C-pojkar och åkte till Trondheim och fick spela hockey mot Örn och Ving. Det var tider det. Men de må ha vackra kvinnor men maten suger rejält. Än idag så kommer jag ihåg den hemska köttfärslimpan vi fick. Fy fasen. Men på kvällen blev det Stratos chokladkakor och Champagnebrus... gott gott gott :-)
Chimpans: Det måste ju betyda nåt att klubben heter så. Förbrödning över gränsen. Till handling, både marknadsavdelning och suppklubb. Marsch pannkaka, TIK, TIK TIK......