LennartA: Du låter arg på mig. Jag ställde bara en fråga.
Jag vill att de som är medlemmar och ser fördelarna med det berättar för mig varför just jag ska "joina" medlemsskapet? Något annat har jag inte antytt.
Om jag hade skött min ICA- butik som Timrå har skött sin organisation hade jag fått stänga för ett halvår sedan. End of diskussion! Torbjörn Lagergren. ( se jag kan till och med skriva ut mitt namn)
Börje: Den informationen är inte utlagd på www.timraik.nu. Det är inte så prioriterat att få många direktpåverkande medlemmar. Man ska kanske börja ta sina idéer från gästboken istället!? =)
250kg kärlek: Jag är definitivt inte arg på dig, tvärtom. Du har bra synpunkter i mångt och mycket. Kan berätta för dig att jag under gårdagen fick en förfrågan om att bli medlem i GIF Sundsvall och Patronerna. Svaret? Givetvis. Kostnad? 150 spänn. Motiv? Mitt lilla bidrag till att kanske få se allsvensk fotboll i stan även nästa säsong ( känslan att kanske ha bidragit räcker för mig).
Sen det där med organisationen: Instämmer till fullo. Ska vi vara elitseriemässiga på planen så gäller det även runt omkring densamma. Här finns mycket att önska och här har jag möjlighet att påverka, dels som medlem, dels som frivillig funktionär.
Kan meddela att jag satsat över 11000kr i Tik- souvernier detta år. Inget har inhandlats från klubben. Allt utanför. Men som sagt: Jag är konsument, övertyga mig och jag köper! Hade dessutom två säsongsbiljetter till TIKs alla hemmamatcher trots att jag bosatt mig i Mora. Såg inte en match men kände att det var rätt ändå. Jag bidrar med det jag kan. Men jag har krav också. Det tycker jag man kan ha på ett elitserielag.
Kanske är nya klubbchefen ett steg i rätt riktning. Älska Timrå alltid alltid alltid!
250kg kärlek: Tror som du att den nye klubbchefen kan tillföra nåt positivt för, handen på hjärtat, alla förändringar vad gäller organisation och proffesionalism i och runt matcher samt förmåga att skaffa sponsorer måste bli en förbättring. Så är det! Synd att du inte kan gå på matcherna men, som du också påpekar, älskar man TIK så gör man det, oavsett hemort. Själv var jag och följde en gammal mormors bror de sista stegen för två veckor sen och han var, trots 82 år och bostadsort i Götet, en hängiven TIK-supporter. Jag handlade diverse souvenirer åt honom som han satte stort värde på. Så i detta fall stod jag upp till devisen: "En TIK:are går aldrig ensam"
Kalle Koskinen??? Konstig rubrik på denna tråd. Jag tycker att Janne Söderström och övriga i styrelsen har gjort ett klart godkänt jobb när man lyckats vända den ekonomiska situationen i Timrå IK, från ett besvärligt underskott till dagens betydligt trevligare läge. Det hedrar dom att man agerar och handlar utifrån de ekonomiska förutsättningar som finns.
Papa Maco: Besynnerlig rubrik som sagt. Har man inte utgångsläget klart för sig så riskerar mycket av den så kallade kritiken att bli uddlös i mina ögon. Utgångsläget och sedan genomförandet av vision 2000 och dagens utfall är väl godkänt sett i det stora hela sett över tid.
Sedan är det väl så att många bäckar små vad gäller sponsorer och medlemmar bildar en god grund det också. Se på LHC. Mängden sponsorer, småföretag är viktigt. Här kan man inte vänta på att få något först innan man blir medlem eller på en stor megasponsor som löser allt. Jag blir beklämd över att folk står med armarna i kors och väntar på att någon annan ska lösa allt. Typiskt norrländskt? Jag har sagt det förr och säger det igen: som icke-medlem kan man inte göra något annat än att klaga för döva öron.
Att valskolka och sedan gnälla på hur politiken blev är en annan vidrig köksbordsrealitet som knappast gjuter framtidshopp, mandom, mod och morske män i församlingen. Har man svårt att ta nederlag så är det nära till hands att börja skylla på andra men det förändrar ingenting. Ibland gränsar det till förtal och leder bara till olust hos de utpekade. Dialogen saknas. Ingenting förändras.
Genom att sprida god vilja, entreprenörskap och sitt intresse kan man förändra. De som drar ner bilden av klubben mest är de som vill vidmakthålla den verbala myten av en ineffektiv klubb.
Medlemsskap är en kärlekshandling. Därmed inte alls sagt att allt är perfekt, men man har iallafall mandat att påverka. Här kan man hjälpas åt i större utsträckning.
dr Dängroth: Medlemsskap är en kärlekshandling. Jag smakar på det. Det är för mig en självklarhet. Det är många som förespråkar mångmiljoninvesteringar i spelare som finns tillgängliga, men ifrågasätter varför man skall betala medlemsavgift. Jag är urbota optimist! Jag tar för givet att de personer som ansvarar för truppen vet vad som gäller. Nubben har mitt fulla förtroende. Jag hoppas dock att man matchar in några juniorer i år. Jag vet att det finns kapacitet där. Jag antar att det finns en hel del oro hos supporters till Luleå, MODO och Brynäs också. Det har ju tyvärr blivit som när jag, gamle man, gick i skolan och man valde nya lag inför varje match.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Jag vill att de som är medlemmar och ser fördelarna med det berättar för mig varför just jag ska "joina" medlemsskapet? Något annat har jag inte antytt.
Om jag hade skött min ICA- butik som Timrå har skött sin organisation hade jag fått stänga för ett halvår sedan.
End of diskussion!
Torbjörn Lagergren. ( se jag kan till och med skriva ut mitt namn)