1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Kanadensisk center klar för Timrå

« · 1107911 · » Till forumet

Sv: Kanadensisk center klar för Timrå
Laken: Det är Ben johnson som skolat om sig från fruktad sprinters till hockeyspelare som ska få testas i 2 veckor
Kommentera

Bigthelin: han verkar ha haft nr 13 tidigare men i timrå lär han få ett annat nummer. lär antagligen märkas då han kliver på isen =)
Kommentera

Bigthelin: Han hade 13 i Marlies..
Kommentera

TobiasThyr:
För mig får han ha nr 5 , bara han gör jobbet sitt. :))
Kommentera

Yellowcard: Detta måste ha varot en mycket bättre ersättare och någon att satsa på inför kommande säsonger. Greg Jacina som gick till västerås.

Men då är vi där igen och värvar skador så det talar emot honom, men ett tryout hade varit roligt.

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=117974
Kommentera

Baker: Back vet jag inte, bara att det var 2 kanadensare och en hade skrivit på...
Kommentera

Per HApps: ja även om det inte kommer hända då det nr är pensionerat i Timrå :P
Kommentera

RED DEVILS: Ja jag vet inte, kanske någon som är lite yngre som man kanske kan satsa på mer än just bara ett år? Jag har en känsla av att våra sportchefer inte visat riktigt vad de går för än. Kom ihåg att det är några veckor kvar tills transferfönstret stängs OCH att de faktiskt nu har gått ut i tidningar och sagt att 2 stycken till spelare ska in innan det stängs.

Att det tar tid tycker jag bara är positivt, det (enligt min tro) betyder att de inte bara tar någon för att bredda truppen - utan den tänker efter jävligt noga innan de gör ett beslut. Spelarna ska kunna passa laget också - dessutom måste vi ha råd och få valuta för pengarna. Ge det tid min vän!
Kommentera

Cartman: bra gjort, synd att du glömde bort tom wandell bara :P
Kommentera

TobiasThyr: vadårå dom kan väl dela?!
Kommentera

Yellowcard: Att det tar tid att värva verkar till stor del också bero på Timrås förtroende till sponsorerna att dom skall öppna sin plånbok och lägga öronmärkta pengar i en speciell värvar kassa och om ingen spelare kommer så betalas pengarna tillbaka... Synd bara att Tirmå helt tycks ha missat det ekonomiska läget i sverige, alla företag varslar massor med folk och är på väg i KK. Men Timrå tror att sponsorerna är villiga att betala nya spelare efter att ha blivit bjudna på en stor stark i Gävle. Kanske det hade varit lite lättare att få mera pengar om Timrå IK någon gång kan bjuda igen lite grann till deras sponsorer.
Kommentera

dr-nix: va ? antar att med ett pensionerat nr i klubben betyder det att ingen annan får ha det nå mer ?
Kommentera

TobiasThyr: tänkte på Wandell och den här Decaz.
Kommentera

TobiasThyr: Nu står Tom med på listan
Kommentera

Cartman: Bogg står i fel ordning!!

Nejdå :D Starkt jobbat
Kommentera

jens_88: det tror jag är för att han, liksom Dee-cam, kom in mitt under säsången.
Kommentera

Sicken trettondagsafton, jag kommer nog aldrig förlora den ur minnet, en repris på fjolårets kvartsfinal, Timrå liksom pulverliserade sönder MoDo. Å sedan följer trettondagjul med en förträfflig bulletin om att klubbet signat ett trayout kontrakt, hej å hå äntligen verkar kölvattnet se rätare ut. Däremellan finns lite skit kvar i hår(d)disken, men det är bara att radera mardrömmen från Ottawa å så kommer silvret bli stort om ett par dagar, belive Me.

Ha förtröstan, näsan över vatten ytan kanske något har inträffar some where?

There is no exchange for victory.
Kommentera

Förväntar mig ingenting av den här värvningen, så visar han sig habil är det bara en jättebonus.
Kommentera

Cartman: Äntligen ;) höhö
Kommentera

Abron:Dom åkte omkring med Modo ganska ordentligt i andra perren!Man stog bara och njöt på Ståplats!
Kommentera

Långben:

Jo jag gjorde det oxo, en trevlig kväll på Västra stå med bra drag i klacken.

Kan säkert bli fler med liknande drag, nu när det vankas nya lirare.
Kommentera

Såg nu att vi värvat en Dee Caz. Har ingen aning om vad det är för en typ.
Känns som en lågbudget värvning ala Timrå 2008/09.

Hoppas han bevisar mig fel men mitt magsår har börjat värka igen.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag ska ge honom en chans men det ger mig dåliga vibbar detta. Jag är faktiskt besviken.
Kommentera

Just det ja, säger nmanen Lee Jinman o Blake Sloan nånting?
Bara som jämförelse mellan spelarna?
Kommentera

NAMNEN, ska det vara.
Kommentera

Hahl Bundy: Du jämnför 2 HELT olika personer med denna nya kille alltså?
Kommentera

Hade Modo eller nåt annat lag värvat denna kille så hade vi asgarvat vi också precis som dom.
Kommentera

Hahl Bundy: han lär tillföra mer än Hynning de närmaste veckorna i alla fall.
Kommentera

Hahl Bundy:

Lugn å fin i bussen, låt han få knyta grillorna, tejpa klubban å träffa supportrana.

Avundsjuka är själens magsår, du får aldrig ett TRAYOUT.....

Svälj ett plåster, kanske hjälper mot magsår, tips bara.

Ha det.......
Kommentera

Kerstin_k: Vem trodde inte att en spelare med 200-NHL matcher i bagaget skulle lyckas i SAIK?

Dimitrakos har ju varit riktigt bra i NHL och AHL vad är det för konstigt med att han lyckas i elitserien, han är ju en riktig klass spelare. Frågan är ju snarare hur SAIK lyckades få hit honom. Vem hade trott före säsongen att SAIK skulle lyckas värva en så bra spelare, med dom meriterna.

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=75880
Kommentera

jens_88: Jag menar bara att dessa 2 som jag nämnde var långtifrån succeer i Timrå. Tvärtom.
Hoppade du jämnfota av glädje när du hörde namnet o sen läste vad det var för en kille?

Som sagt jag ska ge honom en chans eftersom jag måste :)
Kommentera

El Maco: Pääjärvi är ju tillbaka. Som en jämförelse.
Men som sagt vi behöver tydligen en breddspelare Januari ut, för tillfället.
Kommentera

Abron: Avundsjuka? Inte för ett Trayout men för ett Tryout kanske :)

Plåster är för veklingar jag kör hembränt 70%.
Kommentera

RED DEVILS: har missat det - var gick muir?
Kommentera

Hahl Bundy: Alla förtjänar en chans, åter igen drar jag in karln i detta :P Men BOGG blev ju så sönder utdömd här inne att det var lika bra att skicka han tillbaka till dalaland... Men det går att lyckas så ge killen en chans nu så bedömmer vi han om ca 5 omg istället?
Kommentera

lincoln: Frankfurt Lions
Kommentera

jens_88: Jag har ju sagt att jag ska ge honom en chans. Jag hoppas att jag har fel.
Jag hoppade ärligt talat inte jämnfota av glädje. Gjorde du?

Det här inlägget fanns i Expressen under artikeln om Dee Caz:

Postat av övre medelåldern 56 den 6 jan 2009 kl 22:05
När man värvar på try out i januari har man a) ingen koll om killen kan åka skridskor b) inga pengar att värva för. Lycka till Timrå
Kommentera

jens_88: Helt rätt, Bogg vart en av mina favoritspelare till och med! Gillar hans spelstil så enormt, en riktigt smart spelare....

Sedan vet man ju inte vad det är dom värvat nu. Men han har ju liksom bara tryout drygt en månad så vad har vi att förlora?
Kommentera

Hahl Bundy: Ja det gjorde jag, för jag ville ha en kanadik hit :)

Men som sagt, vi vet mer om han om ett par dagar
Kommentera

jens_88: Vad bra. Då är allt frid o fröjd.
Kommentera

Välkommen till Timrå IK då "Drickasmirnoff" hoppas du bidrar med tuffhet framför mål och bra skridskoåkning.
Kommentera

Berglund: Boxplay verka han ju va skaplig i också som det hörs.
Kommentera

En första reaktion är väl att det knappast är någon poängkung vi har värvat , även statistiken avslöjar detta. Mina förväntningar/förhoppningar är nog snarare att han är en speltyp liknande Håkan Bogg / Björn Svensson

Hoppas att han är riktigt vass på tekningar också
Kommentera

zita: jag har inte dömt ut eller trackat ner på honom jag sa att jag är skeptiskt...

Det är inte en superhjälte direkt, hade hellre hoppats att MP hade tagit Hynnings plats nu.
Kommentera

Andersson: Ännu en till som tror han är center? ^^ Men tänkte också på Björn när jag såg hans profil
Kommentera

jens_88: nej jag vet att han är ytterforward , men det finns ju yttrar som kan teka också , så man kan ju hoppas =)
Kommentera

Andersson: Ja Sheriffen klev ju också in och teka en del väldigt lyckat också så ja man vet ju aldrig...

Det jag hoppas av denna killen är att han ska göra det inte Mäkiaho gjorde fast han borde göra
Kommentera

Vi hugger halsen av honom, och sågar runt fotknölarna!

142 centimeter kanadensisk forward leds ut på isen...

Välkommen till Timrå, här vet vi hur det slutar redan innan det börjat!

Kommentera

Andersson: Ne, men det var ju inte Wandell heller;)
Kommentera

diffe: klart som fan mp ska få chansen i en bättre kedja .. de tar jag för givet i detta läge ..
Kommentera

« · 1107911 · »