1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592263 inlägg · 6217 ämnen

Kanadensisk center klar för Timrå

« · 1107936 · » Till forumet

Sv: Kanadensisk center klar för Timrå
Cartman: Äntligen ;) höhö
Kommentera

Abron:Dom åkte omkring med Modo ganska ordentligt i andra perren!Man stog bara och njöt på Ståplats!
Kommentera

Långben:

Jo jag gjorde det oxo, en trevlig kväll på Västra stå med bra drag i klacken.

Kan säkert bli fler med liknande drag, nu när det vankas nya lirare.
Kommentera

Såg nu att vi värvat en Dee Caz. Har ingen aning om vad det är för en typ.
Känns som en lågbudget värvning ala Timrå 2008/09.

Hoppas han bevisar mig fel men mitt magsår har börjat värka igen.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag ska ge honom en chans men det ger mig dåliga vibbar detta. Jag är faktiskt besviken.
Kommentera

Just det ja, säger nmanen Lee Jinman o Blake Sloan nånting?
Bara som jämförelse mellan spelarna?
Kommentera

NAMNEN, ska det vara.
Kommentera

Hahl Bundy: Du jämnför 2 HELT olika personer med denna nya kille alltså?
Kommentera

Hade Modo eller nåt annat lag värvat denna kille så hade vi asgarvat vi också precis som dom.
Kommentera

Hahl Bundy: han lär tillföra mer än Hynning de närmaste veckorna i alla fall.
Kommentera

Hahl Bundy:

Lugn å fin i bussen, låt han få knyta grillorna, tejpa klubban å träffa supportrana.

Avundsjuka är själens magsår, du får aldrig ett TRAYOUT.....

Svälj ett plåster, kanske hjälper mot magsår, tips bara.

Ha det.......
Kommentera

Kerstin_k: Vem trodde inte att en spelare med 200-NHL matcher i bagaget skulle lyckas i SAIK?

Dimitrakos har ju varit riktigt bra i NHL och AHL vad är det för konstigt med att han lyckas i elitserien, han är ju en riktig klass spelare. Frågan är ju snarare hur SAIK lyckades få hit honom. Vem hade trott före säsongen att SAIK skulle lyckas värva en så bra spelare, med dom meriterna.

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=75880
Kommentera

jens_88: Jag menar bara att dessa 2 som jag nämnde var långtifrån succeer i Timrå. Tvärtom.
Hoppade du jämnfota av glädje när du hörde namnet o sen läste vad det var för en kille?

Som sagt jag ska ge honom en chans eftersom jag måste :)
Kommentera

El Maco: Pääjärvi är ju tillbaka. Som en jämförelse.
Men som sagt vi behöver tydligen en breddspelare Januari ut, för tillfället.
Kommentera

Abron: Avundsjuka? Inte för ett Trayout men för ett Tryout kanske :)

Plåster är för veklingar jag kör hembränt 70%.
Kommentera

RED DEVILS: har missat det - var gick muir?
Kommentera

Hahl Bundy: Alla förtjänar en chans, åter igen drar jag in karln i detta :P Men BOGG blev ju så sönder utdömd här inne att det var lika bra att skicka han tillbaka till dalaland... Men det går att lyckas så ge killen en chans nu så bedömmer vi han om ca 5 omg istället?
Kommentera

lincoln: Frankfurt Lions
Kommentera

jens_88: Jag har ju sagt att jag ska ge honom en chans. Jag hoppas att jag har fel.
Jag hoppade ärligt talat inte jämnfota av glädje. Gjorde du?

Det här inlägget fanns i Expressen under artikeln om Dee Caz:

Postat av övre medelåldern 56 den 6 jan 2009 kl 22:05
När man värvar på try out i januari har man a) ingen koll om killen kan åka skridskor b) inga pengar att värva för. Lycka till Timrå
Kommentera

jens_88: Helt rätt, Bogg vart en av mina favoritspelare till och med! Gillar hans spelstil så enormt, en riktigt smart spelare....

Sedan vet man ju inte vad det är dom värvat nu. Men han har ju liksom bara tryout drygt en månad så vad har vi att förlora?
Kommentera

Hahl Bundy: Ja det gjorde jag, för jag ville ha en kanadik hit :)

Men som sagt, vi vet mer om han om ett par dagar
Kommentera

jens_88: Vad bra. Då är allt frid o fröjd.
Kommentera

Välkommen till Timrå IK då "Drickasmirnoff" hoppas du bidrar med tuffhet framför mål och bra skridskoåkning.
Kommentera

Berglund: Boxplay verka han ju va skaplig i också som det hörs.
Kommentera

En första reaktion är väl att det knappast är någon poängkung vi har värvat , även statistiken avslöjar detta. Mina förväntningar/förhoppningar är nog snarare att han är en speltyp liknande Håkan Bogg / Björn Svensson

Hoppas att han är riktigt vass på tekningar också
Kommentera

zita: jag har inte dömt ut eller trackat ner på honom jag sa att jag är skeptiskt...

Det är inte en superhjälte direkt, hade hellre hoppats att MP hade tagit Hynnings plats nu.
Kommentera

Andersson: Ännu en till som tror han är center? ^^ Men tänkte också på Björn när jag såg hans profil
Kommentera

jens_88: nej jag vet att han är ytterforward , men det finns ju yttrar som kan teka också , så man kan ju hoppas =)
Kommentera

Andersson: Ja Sheriffen klev ju också in och teka en del väldigt lyckat också så ja man vet ju aldrig...

Det jag hoppas av denna killen är att han ska göra det inte Mäkiaho gjorde fast han borde göra
Kommentera

Vi hugger halsen av honom, och sågar runt fotknölarna!

142 centimeter kanadensisk forward leds ut på isen...

Välkommen till Timrå, här vet vi hur det slutar redan innan det börjat!

Kommentera

Andersson: Ne, men det var ju inte Wandell heller;)
Kommentera

diffe: klart som fan mp ska få chansen i en bättre kedja .. de tar jag för givet i detta läge ..
Kommentera

Är det nån som har stenkoll hur exakt ett tryout-kontrakt fungerar? Innebär det typ en medelmåttig lön under tiden kontraktet gäller samt att klubben kan avbryta det när som helst utan kompenserande ersättning om det bryts i förtid?
Kommentera

Prioriteringsordningen har väl hela tiden varit back, center och slutligen ytterforward. Nu kom en ytterforward först, på tryout-kontrakt.
När jag kollar Nates 'stats' känner jag mig ganska skeptisk men framtiden får avgöra.

Detta är en budgetvärvning och de stora pengarna lär väl istället läggas på en back och/eller en center?
Kommentera

Laken: Visst är det så, snackade med en kund som är sponsor åt Timrå och dom är lovad minst en till spelare utöver denna.

Dom extra sponsorpengar dom dragit in är inte menad att gå till Nate.
Kommentera

Nate är ingen högklassig elitseriespelare men en sak kräver jag att han ska bidra med - attityd! Det räcker så till att börja med. Attityd och kämpaanda.
Kommentera

Laken: Tycker ändå värvningen känns helt ok då han verkar gilla att träna och jobba hårt i matcherna. Pääjärvi borde kunna ta Hynnings plats en tid och Nate kan gnugga på i tredje eller fjärde samt enl vad han sagt själv bidra i BP vilket ger en förhoppning om att våra offensiva spelare får koncentrera sig mer på just offensiven. Särskilt dyr lär han inte vara och en center ska man knyta upp enl Linkan.
Kommentera

Jag känner mig rätt så lugn.
Har Tenki rekommenderat honom så tror jag att det är en kille som jobbar hårt.
Kommentera

Maggan: Nu tänker jag sätta mig i bilen för att dra till templet och titta på vidundret.
Kommentera

Tikinmyheart: Berätta gärna när du kommer tillbaka hur det ser ut. =)
Kommentera

Maggan: Är det bara nån som går i fronten och visar dom andra hur man får ut pucken ur zon i trängda lägen. Ja då är jag mera än nöjd.
Där tycker jag en av dom stora bristera varit i år. Sen skadar nog inte årets trupp att få in lite canadensisk vinnar mentalitet i omklädningsrummet.
Kommentera

Jag kommenterar på samma sätt som när Bogg kom.
Jag inbillar mig att detta är en vettig värvning. Ingen poängkung men nån som kan föra in rutin i laget. Flera av våra grabbar är lite "valpiga" och behöver fler storebrorsor. D v s 27-30-åringar som har varit med förr. Typ Bogg och förhoppningsvis Di-Caz.
Vi har avslutare i laget. Det finns grabbar som kan hitta maskorna redan men dom behöver hjälp.
Så är det inte helt fel med en boxplayspelare till heller.
Det jaghar saknat är lite mer "rakt på- spel" förhoppningsvis kan denne Canadick-italienar-svensk stå för det.

Vi ger honom någrta matcher!
Kommentera

Maggan: Vet du att Tenkrat är tillfrågad och rekommenderat eller gissar du bara på grund av deras gemensamma förflutna?
Kommentera

El Maco: Nej jag vet inte om Tenki blev tillfrågad. Jag utgår helt ifrån vad han har sagt till reportern.
Kommentera

Maggan:Äntligen en lekkamrat till DiPenta.
Kommentera

Vad har vi att vara orolig för, han är ju på tryout. Han har 24 dagar på sig att visa att han är rätt man för TIK, tror nog snarare det är han som ska vara orolig.
Kommentera

Maggan: Jamen titta, tack för länken.

Han skickar hem frun och hunden också, hon kanske tyckte norra Italien lät roligare än Norra Medelpad.
Kommentera

El Maco: Eller så vill dom försökja få med sig vovven till Sverige med tanke på att han bara har ett try-out kontrakt. Skulle det skita sig så sitter ju hunden fortfarande i karantän.
Kommentera

Maggan: "Ville dom INTE försöka". Så ska det naturligtvis stå.
Kommentera

Kommentarerna i ST talar för sig själva och borde få alla übernegativa människor att tänka om, även om man på förhand kan tycka att de borde ha kunnat räknat ut det ändå:

"– Vi behövde ha in spelare lite akut och Nate visste vi redan från start att han var tillgänglig. Vi är överens om ett try out-kontrakt till månadsskiftet, säger TIK:s sportchef Stefan Lindqvist.

Är det fortfarande aktuellt att ta in en center och en back?
– Ja, det är det."
Kommentera

« · 1107936 · »