Friskan: Om du vill så kan jag skicka dej en egen hemma gjord mattematisk uträkning, med en ekvation på en viss Banner så får du fram när Tidningen kommer;)
Friskan: Varför har du kansliet som rubrik på din fråga ?? Är det meningen att TIKs kansli ska skicka ut medlemstidningen?? Kan inte vi medlemmar hjälpa till med en sån sak? Mig veterligt har vi väl ett ganska slimmat billigt kansli utan en massa överflödig personal, så mitt förslag är att du ringer och erbjuder dina tjänster så kanske du får tidningen i brevlådan i år. Dessutom så spar vi ju lite porto, för då kan du ta med din egen tidning hem. ;-)
lotta: Ja du......kanske för att jag tror att det var kan vara kansliet som jobbar med Timrå IK, och att det liksom är därifrån jag fått medlemskortet med medföljande info om en medlemstidning......
Friskan: Men även dom som jobbar på kansliet så måste prioritera, och just nu finns det nog viktigare saker än att skicka ut medlemstidningen. Och vi medlemmar måste stötta vår klubb!! Har vi tid att sitta vid datorn och skriva i GB, så har vi säkert någon stund att hjälpa till med lite utskick också. Om du frågar kan du säkert få ta hem en bunt och fixa det hemifrån. Men jag är ju van att jobba i föreningar som inte har ett kansli som man kan skrika på i tid och otid, så jag har mycken vana att hjälpa till med utskick. Ska vi ta en bunt var? Min julskinka och mina köttbullar är klara så vi fixar det väl innan jul !!?
lotta och Friskan: Det måste bero på att själva tidningen inte är färdig. Ungdomar som kan ha hand om parkeringsavgifter, kan säkert också dela ut medlemstidningar om det behövs, men kanske inte hem till mig förstås. Men jag kan vänta. "Gärna medlemstidning, men först en rejäl lagen-ovanför-kontakt".
Swen: Håller med dig. Och jag är övertygad att det är det som kansliet prioriterar, liksom vi medlemmar gör det. När tidningen är tryckt så lovar jag att hjälpa till att skicka en till dig :) .
Det är inte alltid man vill ha en medlemstidning. Idag kom Kovlingen för alla oss som är medlemar i Kovlands IF. Kul läsning om översvämningar, ekonomiska problem, interna bråk och ishallsolyckan. Och fotbollen åkte ur femman...
hej och hallå!!jo blir det nåt bra tifo mot modo den 26:e nu finns det ju lite tid att fixa ett maffigt tifo tills mot modo och då krossar vi dom å...hoppas tik fixar ett par nya killar till truppen innan jul...dimman skulle vara en go bit och pasi med men tror det är bara skit snack...han trivdes inte i tik det det var ju därför han stack hem igen,,han trivdes inte i elitserien heller för den delen han dömde ju ut ES för att det var en grishockey serie...aja!!tifo vill vi se och points,,adjö..god jul.../cccp
lotta: Jag hade en timme över idag, i väntan på att bilens höftledsoperation skulle bli klar - hade kunnat fixa lite utskick då. Synd att de där lediga stunderna kommer så oplanerat. Jo, jag ägnade mig åt lite kulturspaning i Ystad istället. Efter 13 år var det dags att ta reda på var Österportshallen är belägen. Nu vet jag, men någon information om att det blir toppmatch i handboll på torsdag, syntes inte ett spår. Hockeyn är ohotad som publiksport. Hallen i Ystad klarar 2400 åskådare och ingen impulsbesökare vet var handboll spelas. Åvalla isbana åter, tack.
lotta: Det kommer alltid att finnas viktigare saker på ett kansli än en medlemstidning, och stöttar min klubb det gör jag mer än du nånsin kan ana.
Jag lovar att jag kan även dela ut tidn eller häftet, bladet vad det nu blir i mitt distrikt om jag får medlemslistan, och om det kan bli några kronor billigare. (Du kan ju ta Njurunda). Om du sedan tycker att jag skriker i tid och otid får det stå för dej.
I grunden var min fråga väldigt enkel "kommer medlemstidningen i Timrå IK snart?"
ps)Jag får för min chef sitta vid datorn på arbetstid, men tyvärr inte lämna min plats för att dela ut medlemstidningar)ds
JAA....igår kom den,"Timrå IK:s klubbmagasin" och inte behövde jag eller nån annan dela ut den, Knylan m.fl var med i den också. Bra jobbat Kansliet för det är väl ni som medverkat till den (vad nu lotta säger om det).
Friskan. Förlåt fru. Så den var med? Det värmer, skulle gärna krama den nu om den inte just nu var i Dalans ägo. Så även fast jag inte är med imorrn till Övik så är min flagga det, glädjanden nyheter det tror jag för de flesta...
"Niklas Rubin är klar för Kärpät. Foto: Tomi Hänninen/Bildbyrån Kärpät meddelar via sin hemsida att den tidigare SHL-målvakten Niklas Rubin skrivit på ett 1+1-årskontrakt med klubben.