Dream Team: 138st är vi nu till Modo så det är fullt i dom två Bussar som jag hade bokat kl 12.00 så hade vi ej fler anmälningar för att boka en buss till (Men om vi har TUR så kanske det kan lösa sig med en till buss på 19 st jag får svar på Lördags eftermiddag.
Helg Ernest: Själv så ska jag ta mig en sängfösare nu och då får det faen i mig bli dä dä bli..Thornton kan vi ringa i vilket fall. Köp upp hela jävla NHL och jämna sen varenda hockeyhall, även utehallarna jämns med marken.
Det var i Sverige som hockeyn uppfanns - det är jag helt säker på i natt...!
roan: Bra jobbat, resegruppen! Hujedamej vad trångt det kommer att bli på flyktingförläggningen i Kempisch. God stämning är alltså garanterad på måndag.. blir nåt att se fram emot!
mike66: Skitsnyggt om Modin väljer bort Timrå pga förmögenhetsskatten. 1,5 procent... Han betalar en och en halv mille i skatt, det verkar ju grymt, men han behåller 98,5 miljon, och det kan man ju ha till nåt!
Varför är han en världsstjärna? Finns det nån koppling till skattepengar och månskenrinkar och gratisarbete av idéella funktionärer, tränare och lagkamrater?
Om en och en halv procent är viktigt för en man i den inkomstklassen kan han lika gärna sova bort NHL-lockouten!
Helg Ernest: hahahaha nu skrattar jag hela vägen till sängen. Modin tillför men är inte nödvändig. Hade han sett matchen i torsdags så hade han nog skete i dom procenten o spelat ändå. Så kul som dom hade på isen :)
Bissett19: Som Timrå för ett par säsonger sen. Fast det innebär ju inte att dessa spelare som ingen vill ha, inte går att göra om till riktiga vinnartyper..
Bissett19: Modin var ju sk. "Klar" redan till WC Sedan sitter det visst i skattmasens plånbok om han skall spela eller ej. Tydligen bryr han sig inte i att han själv blir devalverad pga. oträning i matcher osv. Måste va ett konstigt sätt att förvalta sitt kapital på.
Dream Team: Med det laget så tycker jag det är en blygsam målsättning,somjag ser det är Timrå ett toppfyralag efter VF,FBK o HV ........alla snackar LHC men jag tror dem floppar rejält!!
Helg Ernest: Marcus Näslund är Pingstvän, dom lämnar en tiondel av sina inkomster till församlingen. Modin kan inte tänka sej att lämna en betydligt mindre till landet som gett honom vingar att flyga med?
scim: det är inte vad jag har hört, men har jag fel ber jag om pilgift! Frågan om Modin är aktiv i Skattebetalarnas förening får dock anses som nära en lösning!
Man kanske inte ska ha sympati. Men i Modins fall, när detta med skattepengarna kom med i bilden så kan det ha varit en orsak till att han väljer familjen framför spel i Sverige (om han nu gör det).
Betala 1,5 mille (eller ngt liknande) för att spela med TIK eller vara hemma med familjen i USA. Hade Modin varit lika ynklig eller måhända ännu värre om samma scenario hade blivit sann om Brynäs hade varit hans svenska val?
Förresten vet vi inget om vad som hänt, om han ritat på eller inte. Lite för tidigt att döma kanske.
250kg kärlek: Familjen är inte i USA, den är i Njurunda! Skit samma, väljer Modin snikmodellen är det hans val. Skatter är för dom fattiga...dom rika har andra modeller!
Bissett19: Möjligt. Elitserien ser ju dock ut att bli kanske tuffare än någonsin, ja, sett till att NHL-lockouten blir långvarig. Bättre då att inte lägga ribban alltför högt, kanske. De fyra "säkra" topplagen, är som jag ser det Frölunda, MoDo, Färjestad och HV 71. Sedan är det ganska öppet om plats 5 mellan i första hand Linköping, Timrå och Djurgården. Sedan blir det säkert stenhårt om sista platsen till slutspel.. mäktar Brynäs med att utmana?? ;)
Helg Ernest: Äh, MoDo eller skitlaget från Ö-vik som jag brukar kalla banjolirarna för ser ju helt enkelt oslagbara ut. Vilket jäkla lag dom har. Det finns inget lag som kan rubba deras frammarsch mot SM-guldet - tyvärr det är redan klart, Vilka dom får möta i finalen är helt ointresant...
orion: Jo, jag vet att familjen befinner sig i Njurunda. Men skulle problemet, specifikt, vara skattepengarna så innebär det väl att Modin inte får vara i Sverige längre än sex månader innan skattefenomenet slår igenom.
Och då lär han packa väskan och åka med familjen till USA igen. Kanske kommer han tillbaka senare, om han är välkommen då vill säga.