lincoln: Helt klart, det här är värt en Whiskey. Kapanen i mål, det är så man blir tårögd, gud så skönt. Styfan får göra ett hattrick, det är också oerhört roligt. Det är bara en sak som gör mig lite trött som vanligt. Crippes oflyt.. stolpträff, varför kan han inte få ha marginalerna på sin sida? Stor suck alltså..
härlig debut för Kapanen. precis vad han behövde trots att han släppte in första skottet nästan. (detta som inte var kapanens fel utan en solklar markerings miss) han gjorde en helt klart godkänd insats.. men timrå var solklart bätte än mora på allting.. [hossas gäng, hossas gäng, hossas gäng får däng].. timrå var helt klart värda 3 poäng.. och styf vilken match 3 MÅL!!!! de har aldrig hänt förr.. GRATTIS STYF OCH TIMRÅ!!
Timrå med Kapanen tillbaka har ES helt klart bästa målvakter ser ljust ut inför slutspelet...
General_Moisio: Just det!!!! 3a eller 4a är däremot av akademisk betydelse. Men jag har irriterande minnen från två år sedan då FBK spurtade om Timrå och snodde andraplatsen...helt i onödan...skulle gärna ha dem bakom...
General_Moisio: Ja vi har en målvakt som kan bänka Kiprusoff... Kapanen klockren, oerhört skönt för honom i debuten. Dessutom tyckte jag att Modin var ett snäpp styggare idag, det lossnar nog rejält snart! Tuff match på tisdag, sura Jyrgårdare vill ha revansch. Nån mer än jag som ska dit?
RocknRolf2: Nu är man sannerligen glad när min favorit Kalle fick göra sitt första för säsongen, hoppas att det kommer många fler. Kimmo Kapanens comeback var också stor slagen och vilken match han gjorde.
General_Moisio: Kimmo höll nollan ikväll, egentligen! Starkt av honom att komma tillbaks och spela så jävla bra efter ett mål i baken...var det 1.26? Det var backarnas fel, men en målvakt är ju alltid sista man! Otroligt skönt att matchen utvecklades till vad det till slut blev: En propagandahockeymatch med två skridskoåkande lag, och en otroligt bra målvakt i Timråkassen! Välkommen hem, Kimmo!
Helg Ernest: Jag kan inte bevisa att Aftonbladet har fel men jag misstänker starkt att någon back mellan Bulla och Styf gjort tre mål i samma match under den tjugoårsperioden. Med tanke på att Timrå haft målkalas i ettan med ojämna mellanrum sedan dess måste det ha hänt. Eller?
Helg Ernest: Hade inte backarna slarvat hade Kimmo Kapanen kommit tillbaks som en nollare, "Kapanen nollade Mora IK", sjyst rubrik för en comeback, eller?
Kimmo fick en bra start i årets ES, som han sa: Efter målet så släppte nervositeten. Sen fick han en lagom start i årets ES. Tycker personligen att han blev inte utsatt för några extrema utmaningar.
Nån fantom räddning gjorde han dock, men Mora var blek idag.
orion: jag tyckte det var en av dom bästa matcherna jag sett. timrå gjorde mora väldigt dåligt. men en eloge till mora för att dom aldrig gav upp. kämpade in i de sista och gav aldrig upp starkt gjort. och till kapanens comeback kunde väl börjat bättre men den fick ett sagolikt slut, precis som de ska vara i alla sagor
General_Moisio: Det var lite flyguppvisning över det hela... Jag älskar Mora IK, dom har samma utgångsläge som Timrå hade i vårt första år i Eliten, pressens hackkyckling, "sist i serien", typ! Som dom har vänt underlägen i höst, och skridsko åker dom, fast vi åker bättre! "En av dom bästa matcherna du sett..." vi kanske gillar samma sorts hokky! Eller skulle du föredra Björklöven-Malmö (dåligt skämt!) (fast det finns tydligen dom som gillar sån hockey också!)
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·