She: Lander tillåts sänka laget gång på gång med sina misstag. Hade jag varit lagkamrat hade jag varit skogstokig. Kanske svårt att komma med kritik dock när pappa står i båset och tillåter det hela pågå!!
Bragd-Birger: Det tar jag med mig och glöm aldrig att om Freddan bara satt Brattström i mål shl-kvalet hade ni med all säkerhet spelat SHL och hade ni inte mött MoDo i kvarten säsong 06-07 hade ni vunnet sm-guld! :D
Gäsp: om det kan vara någon tröst så har iaf inte er nya målis sämst räddningsprocent i allsvenskan. En snubbe i Almtuna stod en match, och han silade ännu mer.
roger_sundsvall: Tror också att 3e egentligen passar oss bäst, men...playoffserien kan bli riktigt läbbig nu när både Mora och SSK hittat formen. Plus då att man ska hålla BIK bakom sig. En final är trots allt två chanser till kvalspel om SHL-plats. Så: jag tar nog en 2a ändå om vi får.
Synd vi inte spelar bättre sista matcherna så vi kanske hade kunnat tjäna lite poäng på de andra lagen... men vänta, leder vi formkurvan sista fem matcherna...?? 🤔🤔
Hyfsat stabil seger till slut. Överlag en klart godkänd insats, även om man i ljuset av dom senaste krampmatcherna vill plussa lite extra. Bratten klart bra, Dahlén är Dahlén. Övriga femmor tuggar på bra. Lite synd att inte Lindholm-Kejsarn-Jansson fick sätta en, tyckte att dom var värda det efter 5+-igt jobb djupt i anfallszon.
Annars hoppas man att det gick bra med Hartmann. Typisk hjärnskaknings"tackling" det där. Sjukt dåligt av KHK-iten att fullfölja och trycka till. Ta en torsk, för helvete.
Två högintressanta matcher att vänta. BIK har gått lite tyngre, men lär vilja visa att man går för 3:e platsen. Real-shopoholics får gärna göra en Leksand. Vinst mot BIK, och det kan bli en kamp om 2a platsen trots allt. Vi vet ju hur mysigt skakiga modoliderna brukar bli när läbbiga Timrå kommer på besök.
Allt som allt (och med reservation för Hartmanns status), en riktigt mysig kväll. Hockey är en trevlig sport!
erathoo: Det blir en kamp till sista matchen. Förstår aldrig hur folk kan ta ut något i förskott. Man fick alltid lära sig att man måste spela om det först innan man får reda på resultatet.
The great one: Tycker dock Timrå håller ihop spelet idag länge. Alla femmor tuggar på koncentrerat. Sedna slappnar man av i vissa perioder och felpassen och slarvet tar vid. Det funkar hyfsat mot skitlag som vi möter idag. Men mot bättre lag blir man straffade varje gång.
Bragd-Birger: otroligt respektlös tackling, Hartman har inte en chans i detta läge att skydda sig när han precis släpper pucken. Sånt här vill man inte se i hockey.
josha840: Otroligt respektlöst. Ny hjärnskakning på Hartmann säkert! Jag blir förbannad på dessa fula smällar. Hartmann ser honom o hinner inte skydda sig. Skitlag!
Tycker nivån på hockeyallsvenskan överlag är av oerhört låg kvalité. Var är underhållningsvärdet? Sömnpiller till matcher oftast. Noll tempo. Ständiga felpass. Njurunda hade Fn bättre kvalité på 90-talet än detta.
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·