1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590435 inlägg · 6217 ämnen

Katastrof

« · 261820 Till forumet

Katastrof
VAKNA NUBBEN!!!!

timrå är det enda lag förutom mästarna frölunda(som nyss slutat spela) som inte har gjort klart med någon ny spelare....

det händer alldeles för lite runt TIK på värvningsfronten för att det ska bli slutspel nästa säsong......

besviken...
Kommentera

Sv: Katastrof
Pine Power: Tänk, jag undrar vad Du skrek om förra året vid den här och hur blev det...

Oavsett vilka som nu stannar och vilka som kommer till...

Vi är Timrå och Vi ger aldrig upp..!

...och det räcker långt!
Kommentera

Pine Power: Jo precis. Det är ju bara 5½ månad kvar!

Lugna ner det människa, annars kommer du bli utbränd.
Kommentera

Knylan:

jo vi kan ju alltid vänta 5 månader och ta alla division 3 spelare som blir över!
Kommentera

Redax 2:

Förra året hade jag en försiktig optimism! =)

Det jag menar är att det inte går att vandra runt på den här framgången halva sommaren och tro att vi ska klara oss lika bra med samma lag när alla andra förstärker sen så e det klart att TIK måste baissas annars går det aldrig vägen! =)
Kommentera

Pine Power: ...eller så tar vi lite löst folk från Tyskland och Finland och ser hur det går... Var det inte ngn expert som skrev något om Elitseriens överskottslager inför säsongen...

Tänk, jag minns två klubbar som gjorde en massa värvningar inför säsongen och den enas säsong är fortfarande inte över och den andra gick inte ens till slutspel...
Kommentera

Pine Power: Precis det jag menade också.

Tror du verkligen Nubben sitter på kansliet och lägger patiens? Det tror faktiskt inte jag. Det kommer...

Hagos kommer ju skriva på under kommande vecka tex, och det kommer förmodligen fler. Får ju ha lite tålamod också.
Kommentera

Redax 2: Borde väl du veta att det inte är resultaten som räknas, utan ur många spelare man värvat. Lagkänsla är skitsnack... =)
Kommentera

Knylan:

Jo jag är övertygad om att de kommer att göra nyförvärv men du måste hålla med om att ju längre de väntar desto mer sjunker nivån av bra spelare på transfermarknaden...
Kommentera

Pine Power: Jag tror nog det jobbas på bakom kulisserna så att vi får ett minst lika bra lag även nästa säsong. Det viktigaste är nog att man lyckas behåller stämningen och lagandan.

Lärde jag mig något av den gångna säsongen är det att inte bländas av värvningar på försäsongen. Trodde t.ex aldrig att SSK skulle missa slutspel med den besättningen.
Kommentera

Knylan: Du glömde storleken på lönen. Ju dyrare spelare, desto häftigare oavsett om han är värd lönen eller ej... :D
Kommentera

Pine Power: Är inte så säker på det faktiskt. Vet inte om man kan förvänta sig några jättespektakulära värvningar utan mindre kända spelare. Men det är ju inte så negativt det heller. När var det Krykov värvades? Har för mig att det var kring Maj/Juni nån gång förra året.
Kommentera

Men visst stämmer det också att man måste vara kvick när det sätter igång, men det är ju inte så heller att alla spelare av klass är värvade efter en vecka.
Kommentera

Redax 2:

Jag har aldrig påstått att vi ska värva ihop ett halvt lag för som du säger så tror jag också att TIK:s laganda är smått unik och jag tycker inte heller att det är något bra recept MIF, LHC och SSK använt sig av.

Det jag vill få fram är ju att vi hade ett oerhört bra lag föregående säsong.Det är därför jag är orolig för hur vi ska kunna upprätthålla den standarden.

Jag begär inga flashiga stjärnvärvningar..tycker till exempel att "Ryktena" om Sami Kapanen e i det närmaste patetiska dock något kittlande men alltför orealistiska.

Jag tror till exempel att Hagos är en kanonvärvning men jag vill ha klara bevis innan jag tror på en övergång inte massa rykten och indicier.

sen vet vi ju alla hur det slutar när nubben e på värvarturné! =)
Kommentera

Knylan: Nej givetvis är inte alla spelare av klass värvade efter en vecka men det är är ett riskabelt spel att värva spelare.

man kan inte lyckas göra kolbitar till diamanter varje gång!
Kommentera

Pine Power: Just därför så är det onödigt oroa sig. Värvar vi inte så är det stressande. Värvar vi en ung, lovande spelare så kan man alltid oroa sig över om killen kommer utvecklas eller ej. Värvar vi en rutinerad (Ulf Dahlén...) så kan han ju floppa och det kan man ju också ligga sömnlös och fundera över...

Nä, njut av vårsolen och det faktum att snart fiskesäsongen drar igång. Ljustorpsån, here I come..!
Kommentera

Pine Power:
Sätt dig ner och ta en Norrlandsguld och känn lugnet. JAg är helt övertygad om att Kent & Kent kommer att få ihop ett bra lag till nästa säsong.
Kommentera

Patetiska kommentarer av Loob angående Lindman. Först går man ut och fetdementerar i falsett när man blir anklagad för att värva mitt under slutspelet och sedan, när allt i princip är klart, försöker man skyla över sina egna lögner med 'ja, nu när det ändå blev sånt snack och han tydligen skulle bort så...'. Oerhört fånigt.
Kommentera

Redax 2:

Jo visst e det väl så! =)

Men jag skulle gärna offra några sömnlösa nätter för ett sm-guld........

det e ju som sag bara ungefär 5 månader till ispremiär.( Måste åka förbi ladan när jag e hemma i påsk hehe)
Kommentera

Per HApps: mmm jag längtar redan till när man kan sitta i solnedgången med lite kött på grillen och en Norrlands guld I näven! =)
Kommentera

Pine Power: det var igår kväll det...,)
Kommentera

willysson:

E inte riktigt med vad du svarar på sorry! =)
Kommentera

Pine Power: Grill sprit och solnedgång...:)
Kommentera

willysson: Åhå AVUNDSJUK!!!!! =)
Kommentera

Nej detta känns inget vidare. Vi ser med stor sannolikhet ut att tappa Lind, Lindman, Åkerblom och Casselståhl.

Vi har redan tappat Freddan, Jindrich, Eldebrink och Henrik Eriksson

Henrik Eriksson har fått sina chanser nu och Peo Larsson vill locka honom till SAIK. Yared Hagos blir den nya killen i hans ställe som det ska satsas på.

Mattias Fagerström kom inte bland de 3st målvakter som nominerats till kommande J19-landslagsturneringen konstigt nog. Han var den ende 84:an som fick vara målvakt i 83ornas landslag. Men i 84ornas landslag platsar han inte. Han har aldrig förlorat en match i Timråtröjan och har fått spela i Elitserien så han bör få ta över Fredrik Anderssons plats.

Robert Jindrich kostade nog en del i lön för Timrå. Han visade på slutet att han också var värd den satsningen. Här är förhoppningen att Pasi Petriläinen tar hans plats. Går inte det så måste vi hitta någon minst lika bra vilket inte blir lätt.

Anders Eldebrink var en viktig kugge i vårt lagbygge, en sansad man. Vem ska ta över hans roll? Om vi inte tar någon utifrån så finns det 2 namn i de egna leden och det är Anders Huss och Peter Smedberg.

Tappar vi nu som det ser ut både Martin Lindman och Daniel Casselståhl så kommer vi sakna 2 st duktiga offensiva backar. De må ha gjort enkla misstag dessa 2 men de gör mycket poäng offensivt och det är viktigt att ha backar som dessa som verkligen vågar. Mär den ena av dem dessutom är en notorisk landslagsman så gör det inte saken lättare att hitta en ersättare. Vart ska vi hitta dessa? Casselståhl kan kanske ersättas av Mats Hansson om han kan ta ett kliv fram i sin utveckling.

Vi kommer tappa Mikael Lind dessutom. Jag har iaf gett upp hoppet där. Vad jag kan erfara så är det ca 1% chans att stannar. Här tappar vi vår viktigaste spelare efter Kimmo Kapanen. En tekningsskicklig, laglojal center med goda "playmaking" egenskaper som håller landslagsklass kommer vi aldrig med vår ekonomi kunna ersätta. Så är det tyvärr. Mycket tungt.

Tappar vi Markus Åkerblom så tappar vi en ledare och matchvinnare. Att ha en bra lagkapten är viktigt och dessutom svårt att hitta. Det inser nog Nubben och ger honom ett bra kontraktsförslag.

Näe jag är då mäkta orolig just nu. Det här ser inte bra ut. Men på den ljusa sidan så har vi iaf kvar första femman och Kimmo Kapanen. Plus även duktiga hockeyarbetare i Tommi Rajamäki, Christian Sjögren, Markus Matthiasson, Per Hallin, Sanny Lindström, Christian Söderström och Toni Koivunen. Nyförvärven ser dock ut att måsta bli betydligt fler än beräknat.
Kommentera

Pine Power: Ja det ska du vara ;) mycket trevlig tillställning det där...:)
Kommentera

Jimmy:

Hjälp en som redan tagit sommarlov; vart skall Eriksson? Är Styf klar? (jag hörde att MoDo visst lagt ett helt ok bud...)
Kommentera

Viito: En strategi för motståndarklubbarna kan ju vara att lägga motbud bara för att trissa upp priset och göra livet surt för Timrå...
Kommentera

Viito: Av vad jag erfar så är Styf och Timrå överens. Bara kråkan fattas.

Henrik Eriksson uppvaktas av sin gamle tränare Peo Larsson i Skellefteå och grannlaget Sundsvall Hockey.
Kommentera

Börje: Visst kan det vara så. Men varför skall dom göra det? Jag menar, "nu skall vi jävlas med Timrå , men vi vill inte ha spelaren. Hahahaha. Men vad gör vi om spelaren nappar på vårt bud? Hmmmm."

Du menar alltså att MoDo lägger bud på en spelare de inte vill ha...... ;-)
Kommentera

Jimmy: Där känns Sundsvall som en hyfsad återvändsgränd för Henke, inga större möjligheter till utveckling där inte..
SAIK ligger nog bättre till, speciellt eftersom Peo är där..
Kommentera

Jimmy: Tack för uppdateringen!
Kommentera

Dream Team: Sundsvall är en återvändsgränd för alla, supportrar och sponsorer och framförallt spelarna...
Kommentera

Jimmy: Förutsatt att Styf skriver på så är jag inte särskilt orolig för backsidan. Lindman och Jindrich är förvisso förluster, men inte alls oersättliga.

Jindrich har, under sina två säsonger i Timrå, egentligen endast presterat max i årets slutspel. Resten av tiden har han varit skadad/hämmad av skador/tämligen medioker. Att förlora honom nu känns i o f s grymt när man fattat vidden av hans potential, men sett till hans insatser kontra Timrås prestation så ser jag faktiskt inte honom som oersättlig. Rent krasst hade ju en hyfsad elitserieback (av ex Cassels kaliber) som spelat 50 matcher/säsong varit till större nytta för Timrå än en halvskadad Jindrich. Att han dessutom lär ha lyft en hel del kosing stöder ytterligare denna tes.

Lindman byter jag mot Pasi alla dagar i veckan. Båda är väldigt bra spelare, men Pasi anno 00/01 överglänser klart Lindman 02/03. Inte minst i defensiven, där Lindman stundtals darrat betänkligt.

Casselståhl blir en tung förlust lagmässigt (inbillar mig att han är en av dom som bidrar mest till den goda stämningen), men är hyfsat lättersättlig hockeymässigt. Hansson bör definitivt ges förtroende att fylla denna lucka, om det nu blir så att han drar.

Framåt är läget betydligt dystrare. Lind är i princip oersättlig. Om man nu inte hittar en massa miljoner vill säga. En komplett spelare som utgjort navet i Timrå under en väldigt lång tid. Ös pengar över honom Nubben, ge honom ett offer he can't refuse.

Åkerblom vore det rent pinsamt att förlora. Lagkaptenen för årets LAG måste man bara behålla. Att han klev fram och dräpte Luleå i kvarten är ytterligare argument. Jobba stenhårt på honom.
Kommentera

Bragd-Birger: Vi tycks vara väldigt överens på det mesta iaf.

Lindman, Casselståhl och Jindrich har alla en sak gemensamt. Det är att de är offensiva backar. Pasi anno 00/01 är väl kanske mer lik Kalle Koskinen i spelstil än dessa. Det vill säga ungefär lika bra åt bägge håll. Att Pasi anno 00/01 är bättre än alla dessa 3 håller jag med om.

Jag skrev ju även att Hansson har möjligheter att Hockeymässigt ersätta Casselståhl. Får vi Pasi så behöver minst en bra offensiv back till. Det kan bli svårt men inte omöjligt.
Kommentera

Helg Ernest: Så kan det vara här ibland, vill ju inte verka desperata ju...;)
Kommentera

Jimmy: Oavsett om daniel sticker eller inte så tycker jag att hansson ska spela iår...
Kommentera

willysson: Det tycker jag också. Han ska in bland 8 backar denna säsong.
Kommentera

Jimmy: Timrå måste börja ta hand om sin juniorer nu när de börjar plopp fram igen, Det var ju faktiskt Peo som tog upp ett par när han kom hit...
Kommentera

willysson: Nä, men Nubbeb får väll lägga på en spurt
för snart har han pissat ner sig. eller skete i det blå skåpet.
Kommentera

willysson: Det är ett dilemma för Svensk Hockey. Timrå har en mycket fin årskull född 83. Vart ska alla dessa ta vägen nu de inte är juniorer längre?

Vi "slarvade" bort bästa våra 82or lite, Tony Westerlund och Fredrik Mannström. Det blev omöjligt att matcha in dem i A-laget då vi tog klivet upp i Elitserien. 80orna Henrik Zetterberg och Christian Söderström hade det bättre iom att vi då hade bättre möjlighet att låta dem spela då vi var ett allsvenskt lag.

Av 83orna så är det endast Mats Hansson som tycks bli den som spelat in sig i A-laget. Niklas Zetterström, Sebastian Lauritzén, Erik Tägtström och Andreas Lundin får hoppas på en plats i Sundsvall Hockey. Tror defenitivt inte Kovland skulle vara bra för någon av deras utveckling.

Av 84orna så kommer nog Mattias Fagerström få vara andremålvakt nästa säsong.

Går vi ner i åldrarna så borde 85orna Adrian Ahrling och Johan Jonsson vara aktuella för att åtminstone få sitta på bänken nästa säsong.
Kommentera

Viito: Nja, jag menar snarare att Modo kan göra två flugor på smällen. Dels ta chansen att få en bra spelare som Styf. För att behålla honom måste Timrå sockra det gamla kontraktet, vilket drabbar klubben.
Kommentera

Börje: "göra två flugor på smällen"? Det var något nytt
Kommentera

Domi: hördudy jag vet var din postlåda bor va
Kommentera

Börje: Puuh jag bor efter gröna linjen, så jag är inte orolig...
Kommentera

« · 261820