1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Kent "Nubben" Norberg

« · 184450 Till forumet

Sv: Kent "Nubben" Norberg
Fan, det blir olika stavning varje gång. Hautamaa och ingenting annat.
Kommentera

Förtala är silver,förtiga är guld.
Även den starke får ta i när han skiter.
Det är alltid som mörkast innan det blir helt svart.
Man ska inte kasta död räv på trött bonde.
Godnatt.
Kommentera

Helg Ernest: Hautamaa är inte ansvarig för värvningarna utan det yttersta ansvaret lär väl Nubben ha, därför bör han väl hyllas. Hautamaa är väl mest en sidekick/bollplank kan jag tro. Likt talkshows sidekicks fast på ett mer seriöst plan då.

Som det låter på dig är det bara Hautamaa som bör äras, hade det misslyckats iår oxå, skulle vi då halshugga Hautamaa å tycka att Nubben gjorde inget fel, han bara lyssnade på Hautamaa?
Kommentera

El Maco: Nä ! I TV satt han där som en "profet " och sög åt sig äran.
Jag har tagit upp ett flertal gånger att Hautoma är hjärnan bakom köpen av de finska spelarna, men jag har ju som du vet bestridits hela tiden.
Kommentera

Frella: Precis ! Han gjorde som en dålig chef, sög åt sig all ära själv. Hade han varit ödmjuk och sagt raktut som det är, hade det inte funnits nått att diskutera ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Antingen är du ruskigt insatt i detta ämne.(Åka samma flyg räknas inte) Eller så försöker du föra fram den Store Hautamaas ära i det hela. Du tar hans parti, vi andra hyllar Nubben för hans sätt att oxå kunna knyta upp spelarna å erbjuda ett bra kontrakt med ett bra socialt liv vid sidan om.

På dig låter det som att Nubben bara är ett spöke i princip, egentligen är det Hautamaa som sitter där på kontoret.
Kommentera

Helg Ernest: Det finns inget att diskutera i sak mer än din okunskap om hur det går till när spelare rekryteras och vissa personangrepp på Kent Norberg.

Klicka på "Visa tråd", läs igenom, släpp sargen och kom in i matchen. Eller är du bara infekterad av svårartad Jante? Då måste du hata hela laget i så fall eftersom de jävlarna vinner och ser glada ut när de gör mål.

Eldebrink och Lill-Kenta ser ju också äckligt belåtna ut när laget tar en trea. Buuu pårom, inte ett ord om Tord Johansson på hockeykväll.
Kommentera

Frella: Nej , då ! Han är nog delaktig han också. Men han skall inte bara sitta där och ta åt sig äran själv.
Dessutom tycker jag att hans värvninggar ifjol var en starkt bidragande orsak till att P-O fick gå. Men varken P-O eller "Nubben " kan ju göra mer än vad matrialaet tillåter.
Kommentera

Helg Ernest: Den som är mest ödmjuk räcker upp handen.
Kommentera

Helg Ernest: Suck
Kommentera

El Maco: Det har nog blivit en höna av en fjäder här ?
För det förasta var det Berra Littmar som tog upp Tord Johansson.
Men han och jag är inne på samma linje ialla fall.
Nu får ni fillura själv , för nu skall jag sova.
Så , God Natt !
Kommentera

Mike66 skall inte få någon Landströms grov av mig !
Det var han som startade denna jävla tråd ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Men Peo fick juh vara kvar för att som det sas i tidningen. Man hittade ingen annan tränare utan hade hoppats på Kenta redan förra året, men som alla vet valde DIF. Peo blev väl nästan tvingad till fortsättning av styrelsen som det lät då. Försäsongen blev lidande & spelarna gjorde sig själv inte rättvisa. Iår har spelare som Robban, Nordgren, Hallin, Lind klivit fram igen från att ha varit rätt usla förra året. Nya tränare, revavanschlusta bättre försäsongsträning tror jag är en starkt bidragande orsak till detta.

Med förra årets lag borde vi nog kunnat tagit oss iaf på en placering för att slippa kval. Om man nu hade haft rätt inställning & uppbyggnad från början.
Kommentera

Frella: jo, håller med dig. Fast vi hade nog klarat oss bättre utan både Rowill , Snabel och EdWard.
Fast det måste ju medges att det var kul att kolla på Snabel /Ward
Kommentera

Helg Ernest: En jävligt ful höna du fick till av fjädern. Nu har du faktiskt på kort tid utan några som helst sakliga argument beskyllt en (av många uppskattad) ledare i föreningen för att vara talanglös, blind, otrevlig och sakna både förnuft och ödmjukhet. Snyggt jobbat. Ser fram mot ditt nästa nattpass.

Vore ännu snyggare om du tog tillbaka personangreppen åtminstone.

Leve både Hautomaa och Nubben! Och alla andra involverade i klubben.
Kommentera

Helg Ernest: Skulle själv gissa på att utan Schnabel så skulle första säsongen slutat i KS. Viktig stor back som röjde framför mål, så att Bosse/Freddan hade fri sikt.
Kommentera

El Maco: Instämmer i dina sista rader ! ( c :
Person angrepp ? Tja, lite mera ödmjuka sidor hos Mr "Nubben" så ´är han väll inte så tokig, han står ju som ytterst annsvarig.
Så han gör nog ett bra jobb, med hjälp av andra.
Det var det snällaste jag kom på . Räcker det ?
Kommentera

Helg Ernest: Men alla har vi väl hjälp av andra i våra framgångar. Inte står man å delar ut beröm åt alla hit å dit förutom vid prisutdelningar, å det var väl knappast en Oscar han fick? Nubben alltså.
Kommentera

Helg Ernest: Det är med beröm godkänt. Kram på dig!

Nu ska jag sova!
Kommentera

Frella: NU höll jag på börja om igen ! ( c :
Nu skall jag gå och sova !
Men alla vi vet ju hur laget har kommit till , då spelar de igentligen ingen roll. Men det vart bara en Princip då Mike 66 ville gratulera "Nubben" till "HANNS" lagbygge.
Kommentera

Helg Ernest och alla andra som varit involverade i denna tråd: Tack för "underhållningen"! Nu hoppas jag att denna tråd läggs ner!

God Natt & Sov Gott alla "hockeysnackare"!!!
Kommentera

« · 184450