1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590676 inlägg · 6217 ämnen

Kent Manderville

« · 335711 · » Till forumet

Kent Manderville
Vi får väl önska Kent välkommen då.
Kommentera

Sv: Kent Manderville
Hälge: Jopp, welcome. Undra vad han är för lattjo typ då..
Kommentera

Captain Crash: Han är säkert bra. Här är lite fakta om honom.
Kommentera

Hälge: Äääänt-ligen, lite aktion!
Kommentera

Hälge: Att kalla honom målspruta vore ju att ta i.. Men hårt jobbande forwards kan man ju inte få för många utav. Nu kanske Sanny har fått sig en tacklingskompanjon som kommer att sprida skräck i landets rinkar..
Kommentera

Vi kan knappast förvänta oss massor av poäng av "Kenta", utan det är i stället en riktig gnuggare "Nubben" signat. Jag tror i alla fall att det här kommer att bli bra. Känns skönt att ha 12 forwards.

Bra jobbat "Nubben"!
Kommentera

En spelare med mångårig rutin från NHL som dessutom går till jobbet varje dag...vad mer kan vi begära? Välkommen Manderville!! Bra jobbat TIK.
Kommentera

Tycker nog att man kunde läsa samma när Jinman kom.
Men nu kanske dett blir fart på Jinman också.
Synd att han inte är med mot MoDo.
Kommentera

pepparn: förhoppningsvis händer det något. Manderville kan tillföra en hel del.
Kommentera

pepparn:
Jinman är inte ens i närheten av Mandervilles meriter. Inte samma spelartyp heller.
Kommentera

pepparn: Jag tycker nog att det är lite skillnad iaf, Jinman kom från engelska ligan (eller vad den nu heter) och Kenta kommer från NHL.

Förhoppningsvis kommer det att märkas efter några matcher när han kommit in i matchtempot och hur vi spelar här.
Kommentera

Hälge: Ja ni har rätt. Han har mycket större meriter än Jinman ser jag nu. Hoppas han tillför massor. Nu börjar det äntligen hända saker.
Kommentera

pepparn: Meriter är ju ingen garanti, men hoppas gör man ju givetvis.

Kan någon översätta det här till svenska mått och kg ? Jag är dålig på sånt. "Height 6.03 -- Weight 207"
Kommentera

pepparn:

Länk för de som är intresserade:

nhl.com/lineups/player/8457203.html
Kommentera

Hälge: 1,80 lång 103,5 Kg tung
Kommentera

Hälge: Men vikten borde va med utrustning
Kommentera

Dr Dängroth: nåja..fel länk där..
Kommentera

Dr Dängroth: Han har inte spelat i år.
Kommentera

Makarov:Kan ju inte bli så många poäng framåt om man bara spelar box-play. Visserligen händer det mellan varven men swvårt äre!
Kommentera

Verkar vara en defensiv forward vi värvat, topp 5 i box play lovar ju gott iaf. Och stämmer längd och vikt så är han ju inte direkt liten...
Kommentera

Verkar vara en välmeriterad kille, passar han in och håller vad meritlistan lovar så blir han en höjdarvärvning ! Dessutom height 6-3 innebär nog 6 feet 3 inches dvs c:a 188 cm.
Kommentera

Dr Dängroth: Du som verkar hittat mycket länkar, kan man inte gräva upp hur många minuter han spelat per match?
Kommentera

U137: Jag uppfattar det som 6 feet 0,3 tum
Kommentera

Frella: Kan inte vara så jättemkt per match. 7 poäng på 82 matcher förra säsongen för en forward är inget att skryta med.
Kommentera

pepparn: Problemet ligger i att det går 12 tum på en fot... så 6.03 är som U137 säger 6 feet 3 inches... 6.11 skulle innebära 6 feet 11 inches... det är det som förbryllar... 1 fot = 29,7 cm, 1 tum = 2,47 cm och 1 pound = 0,45 kg ger att Manderville borde vara ungefär 186-187 cm och väga 93-94 kg
Kommentera

Frella:

12 KENT MANDERVILLE PIT C 82 283:12 3:27 620:45 7:34 4:33 0:03 908:30 11:04 16.8

den nästsista siffran är tid/match förra säsongen i Pittsburgh alltså drygt 11 minuter.

Den sista är byten/match!

Varsegod
Kommentera

Eltifoso: Fint, elva minuter per match får väl anses skapligt. Lär väl spelat med en checking line som bara stör motståndarlaget...
Kommentera

RedEagleJkp: Okay, men en tum är 2,54 cm
Kommentera

RedEagleJkp: Och 2,54*12=30,48 cm
Kommentera

El Aka Ali:
Precis. Det var ju det jag sa.
Kommentera

pepparn: Om man ska vara noga så är:

6 feet to meters is: 1.8288 (1 foot = 30.48 cm)
3 inches to centimeters is: 7.62 (1 inch = 2.54 cm)

182.88+7.62= 190.5 cm

Och så 100 kg tung, NHL-mått alltså, men som alla vet är det inte alltid storleken det hänger på , tekniken är lika viktig.
Kommentera

U137: Ja, helt rätt en stor kille.
Kommentera

pepparn: Helt rätt... har hittat både dina förslag och mina förslag... men dina förslag kom fram genom en omvandlare så jag tar de för att vara de rätta och böjer mitt huvud i vördnad =).
Kommentera

RedEagleJkp: Jag tror att jag vet varför det finns två förslag:
Förr fanns det två sorters tum den nu gällande Engelska tumen och något som hette Verktum, men vektum är helt historisk nu.
Kommentera

U137: Hur har du gått fram 100 kg?... får det till ca 93 kg om han väger 207 lbs som HockeyDatabase påstår.
Kommentera

pepparn: Stämmer bra... det stod nog verktum inom parentes på den sida jag kollade först.
Kommentera

U137: Inte för att det har någon större sexuell betydelse... är bara nyfiken =)
Kommentera

RedEagleJkp: Men jag säger bara NUBBEN.
Nubben är bra på att hitta folk, en riktig jäkel.
Hur bär han sig åt?
Nubben är bra till surströmmingen också.
Men det kanske var en annan Nubbe det.
Kommentera

pepparn: Dricker inte själv (äter inte surströmming heller) så om det är bra till surströmming låter jag vara osagt =).

Men att Nubben till surströmmingen och att Nubben på TIKs styrelse vågar jag nog sätta mitt sista studielån på =).
Kommentera

RedEagleJkp: "Men att Nubben till surströmmingen och att Nubben på TIKs styrelse vågar jag nog sätta mitt sista studielån på" ska ju självklart vara "Men att Nubben till surströmmingen och att Nubben på TIKs styrelse ÄR TVÅ SKILDA NUBBAR vågar jag nog sätta mitt sista studielån på". Kanske dricker jag sprit i alla fall? Kan det vara så jävligt att jag druckit så mycket att jag tappat minnet? :-S
Kommentera

RedEagleJkp: Jag tycker nog att du gott kan testa strömmingen oxå.
Smakar bättre än den luktar.
Kommentera

Frella: runt 16 minuter per match i ett bottenlag ifjol. (kolla länk)

-Dunderklumpen
Kommentera

En spelare som har kvaliteer som gör att han får spela så mycket i NHL som han gjorde i fjol är ett bra nyförvärv. Inte många(någon?) killar i dagens ES som går in i NHL och får spela så mycket.

Verkar ju inte vara någon poängmaskin men däremot ha andra kvaliteer som kan vara värda mycket för TIK.

Bra jobbat nubben !
Kommentera

PAP: Pittsburgh använde 11 centrar förra säsongen.
Manderville är den enda spelaren i laget som varit
med i alla matcher.
Kommentera

U137:
Det är jäkligt viktigt det!!!
Kommentera

När kommer han att debutera?
Nå´n som vet?
Kommentera

epa: Linköping nästa söndag...
Kommentera

SORRY!!! Jag läste nu när han ska debutera.
Kommentera

Ej att förglömma mina vänner, men detta var säkert Hautamaas förtjänst. Brukar heta så...

Nu börjar arbetet med att skapa en ramsa till herrn. Mitt första förslag är att vissla slingan ur "Kärleken Väntar" med just Kent. Där har vi det...
Kommentera

« · 335711 · »