Verkar vara en välmeriterad kille, passar han in och håller vad meritlistan lovar så blir han en höjdarvärvning ! Dessutom height 6-3 innebär nog 6 feet 3 inches dvs c:a 188 cm.
pepparn: Problemet ligger i att det går 12 tum på en fot... så 6.03 är som U137 säger 6 feet 3 inches... 6.11 skulle innebära 6 feet 11 inches... det är det som förbryllar... 1 fot = 29,7 cm, 1 tum = 2,47 cm och 1 pound = 0,45 kg ger att Manderville borde vara ungefär 186-187 cm och väga 93-94 kg
pepparn: Helt rätt... har hittat både dina förslag och mina förslag... men dina förslag kom fram genom en omvandlare så jag tar de för att vara de rätta och böjer mitt huvud i vördnad =).
RedEagleJkp: Jag tror att jag vet varför det finns två förslag: Förr fanns det två sorters tum den nu gällande Engelska tumen och något som hette Verktum, men vektum är helt historisk nu.
RedEagleJkp: Men jag säger bara NUBBEN. Nubben är bra på att hitta folk, en riktig jäkel. Hur bär han sig åt? Nubben är bra till surströmmingen också. Men det kanske var en annan Nubbe det.
RedEagleJkp: "Men att Nubben till surströmmingen och att Nubben på TIKs styrelse vågar jag nog sätta mitt sista studielån på" ska ju självklart vara "Men att Nubben till surströmmingen och att Nubben på TIKs styrelse ÄR TVÅ SKILDA NUBBAR vågar jag nog sätta mitt sista studielån på". Kanske dricker jag sprit i alla fall? Kan det vara så jävligt att jag druckit så mycket att jag tappat minnet? :-S
En spelare som har kvaliteer som gör att han får spela så mycket i NHL som han gjorde i fjol är ett bra nyförvärv. Inte många(någon?) killar i dagens ES som går in i NHL och får spela så mycket.
Verkar ju inte vara någon poängmaskin men däremot ha andra kvaliteer som kan vara värda mycket för TIK.
Man kan också betänka vad 10 poäng i NHL på en säsong är räknat på en elitseriesäsong med tanke på kvalitetsskillnaden... Ser onekligen lovande ut det här...
U137: Har Ni rett ut nu hur tung o lång denne Baskervilles hund är? O hur många tum det går på en aln? Hur många alnar på en yard? Hur många fot på en fjärdingsväg? Svåra frågor,detta.
zigge: jo nu är allt utrett ser du... nu har vi andra saker att reda ut... och det är hur många mål han kommer att göra mot MoDo om han spelar... Döme gjorde ju tre mål för SSK i sin debut... så vi räknar med minst fyra av Manderville trots att han inte är en utpräglad målskytt... men med tanke på att det är antingen J. Riiksman eller K. Vesa i mål så tror vi att fyra är i underkant =)
RedEagleJkp: OK, men ety Återvändarna börjat röra sig på allvar, kan man anta att de gör minst 6:Svarten 2+1,Salle3+1 o Jonsson 1+1. Skulle altså ge 4-6 enl Hej Mattematikk!
Kan inte längre se vad jag tänker... DAX för att sätta sig på HELA ryggen! G'Natt, wherever U R!
Knylan: Jag tillhör ju den skaran som anser att "hyllas den som hyllas bör". Och angående de finländska succe förvärven som kom hit ifjol så var det Hautamaa och inte Snubben som fick hit dem.
Samma visa den här gången!! Det var Kimmo & Sami som fick hit Manderville, inte Snubben. Så vi bör tacka Kimo för det här!!
Patrick Polly: Men du tror väl ärligt talat inte att en sportchef sitter och åker runt halva världen och tittar på spelare. Självklart använder dom sig av "spioner"
Hälge: hur som haver så tror jag att han kommer att göra stor nytta för timrå, nu får vi en femma där ytterforwards kan ängna sig åt att göra mål skulle vara fint nu med en starra i hans femma =)
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.