Frella: det lär väl finnas ett gäng bänknötare och avdankade föredettingar i alla fall. Såna har ju prioritet i Timrå. Nubben kan göra en scoutresa genom Italien och England och andra stora hockeynationer. Vem vet, vi kanske hittar en revanschsugen 30-åring i Frankrike? Go for it!
tallkotten: Ja nog fan är Chrippe bättre än flera nyförvärv i alla fall. Chrippe har mer hjärta. Pelle ska vi inte ens snacka om. Sanny är en halvbesvikelse men håller ändå.
RocknRolf2: Eftersom alla spelar så verkar det ju sannolikt vara så att de platsar, men kanske bättre att sparka och spela med 9 forwards resten av säsongen. Då kommer det nog gå skitbra. Eller just ja, det finns ju massor av EU-spelare därute som är inom Timrås ekonomiska ramar och som har som högsta dröm i livet att få spela med TIK.
RocknRolf2: "Alla de gamla spelarna håller måttet" Så du tycker tex att Chrippe, Pelle och Sanny håller klassen i år? Vilket sekel hade Chrippe tänkt att fölfölja det han startar?! tre skär och sen är det tack och hejdå från honom ...hhhmmm...ja okej. Näe, just ja dom har väl inget att bevisa-
tallkotten: Visst...som nån vis kvinna pekat på här tidigare; Det TIK så förtvivlat saknar är spelare som kan göra det lilla x-tra som avgör an match som står och väger, punktera den. Som det är nu består TIK av en samling jämnkompetenta spelare som, om de är 100 % fokuserade i 60 minuter, kan vinna en match fast då endast med uddamålet. Stenhård diciplin på isen så KAN det gå vägen. Nä, vi behöver matchvinnare!!
willysson: Det vore ju egentligen det bästa, för då skulle det ju inte finnas någon att kritisera, tänk vilket lugnt klimat vi skulle haft här. Iofs hade vi inte haft nåt lag heller =)
tallkotten: Jo men en bra början är att göra sig av med dem som inte platsar. De är ju värvade som tillskott för det här laget, nu är det bara tvärtom. Alla de gamla spelarna håller måttet, det är bland nyförvärven det måste rensas upp! De sänker standarden på laget.
RocknRolf2: Timrå-Frölunda senast tycker jag var ett lysande exempel. Visst det handlar självklart om kunskap hos spelaren men att visa lite jäv*** annamma kan lyfta en spelare. Frölunda trycker dit sina puckar. Dom vet att det går och bara gör det. I timrå slutar man åka skirdskor, passar eller åker förbi mål när man har en chans. Vill man verkligen göra mål eller inte?! Det är det jag pratar om. Visst finns det spelare i Timrå som inte platsar, men det finns många som skulle kunna göra bättre.
willysson: ja för fan, bort med dem! Tycker du det var onödigt att sparka Laakonen också? Om man kan ersätta med ett-två namn relativt snabbt så blir väl inte truppen tunnare, eller? Bort med dem så fort som möjligt.
RocknRolf2: Men herregud, Ska vi spela med en tunnare trupp bara för att markera??? om det blir två skador då?? Ursäkta mig men du är förmodligen den dummaste (när det gäller sport) som skriver i denna GB...
RocknRolf2: Men det är en skillnad. Att oksa släpper in ett lätt mål kan bero på oförmåga, då ska inte negativ kritik utdelas utan konstruktiv kritik. Men att Aalto crosscheckar en spelare i 4-5 är ett Hjärnsläpp som han ska få veta av så att han inte gör om det igen.
Men dessa saker är ganska självklara att förstå om man har någorlunda förståelse för sport överhuvudtaget.
Frella: Han är en av Timrås bästa offensiva krafter och har fått ta onödigt mycket kritik i förhållande till vad vissa andra på isen presterar. Ris till dem som ris förtjänar
tallkotten: Det handlar inte om inställning, det handlar om kunnande. Har en spelare som Wennerberg haft dålig inställning i nästan hela sin karriär då eller?
Det är som att säga att Mikael Simons eller nån annan storstjärna inte är bättre pga inställning
willysson: Några finns det allt där ute på marknaden. Frågan är vad man vill ha och inte. Jag tror inte laget skulle duka under om man sparkade dessa 3 spelare och bara ersatte med nått enstaka namn. Nej tvärtom! det skulle vara en tydlig markering.
RocknRolf2: Kanske blir en väckarklocka för en del spelare. Ibland kan det funka. Men tänk på att det är Aftonbladet som har skrivit det också, tolkning. Jag tycker det inte alls handlar om att sparka dessa spelare. Snarare få in lite "inställning" hos dom. Vill man vinna eller inte...?!
RocknRolf2: man kan riva kontrakten men vilka ersättare finns då?? Du låter Ungefär som den gamle supporterlegenden LArs-Göran Göthe som fick för sig att han skulle bänka två spelare i Jimmys Korplag i rinkbandy, problemet var bara att de var 1 Avbytare,...
klart man ska sparka spelare som inte håller måttet, men då måste det finnas en ersättare som är bättre. Vad jag har sett eller hört finns det just nu inga sådana, Eller vet du saker som ingen annan vet?
RocknRolf2: Aalto ska inte bänkas, men han ska ha kritik... Det finns bara en som kan bänkas och det är svedberg, annars skulle jag bli kraftigt förvånad...
Hädanefter hoppas jag Kenta är konsekvent och ger kritik till målvakterna varje match de släpper in enkla mål, eller till forwardsen varje matcch de missar öppna mål osv. Det skulle väl iofs bli alldeles för mycket att ta upp
Per HApps: Svedberg eller Hansson är antagligen de som står på listan över bänkningskandidater. Förhandsfavort får bli Svedberg med tanke på hur Hansson spelat på slutet och inte minst igår.
Taurus: Visst, det handlar inte om att döma ut Aalto totalt som spelare. Alla gör misstag och det här var ett av de grövre och mer förödande. Självklart får han ta på sig största delen av skulden för gårdagens förlust. Men även alla de som skall producera framåt och inte förmår trots chans på chans har del i förlusten.
Vem vet, vi kanske hittar en revanschsugen 30-åring i Frankrike? Go for it!