Frella: det lär väl finnas ett gäng bänknötare och avdankade föredettingar i alla fall. Såna har ju prioritet i Timrå. Nubben kan göra en scoutresa genom Italien och England och andra stora hockeynationer. Vem vet, vi kanske hittar en revanschsugen 30-åring i Frankrike? Go for it!
tallkotten: Crippe är väl en spelare som i mina ögon verkligen hållt en jämn nivå i sitt spel iår jämfört med tidigare. Lite hårdare i kroppen så skulle han mycket väl kunna bli den sniper vi saknar.
tallkotten: Det är väl en helt annan sak, iår tycker jag han tillhör topparna i laget, som väl består av. Styf, Sanny, Strålman, Manderville, Krykov, Hallin, Robban, Gahn, Warg och Crippe då.
tallkotten: Men ändå...ibland är det faktiskt så att snålheten kan bedra visheten. Å vill man ha det gottaste så kostar det, tyvärr. Det går inte hela tiden att hoppas att budgetlösningarna ska flippa..Knepigt vilken bra ekonomi Luleå måste ha jämfört med TIK...
Hälge: NU vettifan. Men jag hade gladeligen tipsat honom under försäsongen, men jag trodde i min enfald att vi faktiskt skulle få hit nåt etablerat namn. Vad hände? Peter Ström kom på sensommaren.
Frella: Nä Chrippe kan jag inte hålla med om. Jag menar han är ju inte direkt någon färsk juniorspelare, vilket jag tycker han ser ut som. Han har väl passerat 25 strecket?! Lyckas han få pucken i mål så blir han ju till och med förvånad själv, sniper var det va?!
Hälge: Viitakoski...vore inte han nåt för TIK?? Fick gå från BIF för att han inte gav allt eller vad det var. Skulle inte få chansen att maska i TIK tror jag med tanke på det hockeyklimat som råder här och engagemanget från läktarhåll.
Hälge: Jag vet inte vilka som diskuterades. Men jag vet att andra konkurrerande klubbar lyckades ta hem tyngre namn. Trots att de inte drabbats av samma manfall som Timrå.
Medan det i NHL blev klubbarnas marknad slog det väl ganska fel i Europa när det där blev spelarnas marknad än mer än förut. De spelare som alla klubbar vill ha kräver miljonlöner för några månader. Santala och Orzagh fina exempel på detta, innan NHLs nystart fanns det ju inte på kartan att en ES-spelare skulle få 300 k i månaden, särskilt inte av ett lag med Luleås ekonomi. Är väl bara Jönsson som är i närheten, men då tillhör han ju en av världens bästa defensiva centrar också.
RocknRolf2: Om du inte vet det och då heller inte vet varför de eventuellt valde andra klubbar, hur kan du då sitta här och säga att det är dåligt gjort av Timrå ?
Jag är helt övertygad om att Kenta dessutom hade ett mysigt samtal med Aalto efter matchen. Han var sen till presskonferensen bör tilläggas. Att folk härinne tar illa vid sig då kritik framförs till en spelare som förstörde vår match, är bara ett bevis på att man har Aalto som favvis (fjortis) eller att man inte riktigt förstår det här med puck och klubba. Skrattretande.
Klart vi har rätt att framföra kritik!
Det är synd att en sådan som Rolf2 inte är vår sportchef. Han skulle passa perfekt. Eller vad tycker ni?
Hälge: ok Timrå skulle kunna prestera ett tungt namn precis som flera konkurrenter därför att Timrå har minst lika bra förutsättningar att göra det. Bättre så?
Jag må säga att jag fattar då ingenting av årets värvningar.... i fjol droppade "nubben" namn efter namn som folk kännde till som dessutom var nåt. i år är det bara ett gäng dussinlirare som värvats.
Först o främst... 2 andremålvakter... varför?... när tex beprövade Corey Hirsh uppenbarligen var tillgänglig för spel?
I övrigt.... Nielsen o Warg kan blixtra till ibland o Strålman har en framtid men i övrigt bara ett gäng dussinlirare som inte gör mycket väsen av sig.... Wenneberg?... får han lira än säsong till vore det en gåta... Ström? hur mycket matchvinnare är han? Regin väger för lätt fortfarande.... C-J Johansson visade upp sig på försäsongen men sen när han fått kontrakt var han in så vass längre.
Timrå gör knappt 2 mål/match men vad tar Nubben hit?... en amerikan som gör mindre poäng än en back i fjärdelinen..... starkt jobbat.... en grovjobbare till var ju va som behövdes, Sloan är fortfarande poänglös i TIK.
Må säga att det känns som man redan nu längtar efter nästa säsong.
BlackBay: Du måste låta Sloan få komma in i Elitserien spelet. Inte för att jag har någon blekaste aning men jag tror att det är mycket olikt spel i NHL och Elitserien. Inte bara att det är bättre spelare där menar jag då...
BlackBay: Lätt att vara efterklok iofs men impotensen framför motståndarmålen är frapperande! Nä..gäller att överleva denna mellansäsong (tacko lov FINNS det faktiskt sämre lag än TIK i ES) och sikta in sig på nästa!
LingaN: jo men genom att kolla hans statistik från NHL syns det klart o tydligt att det inte är en poängmaskin direkt som skulle tas hit.... vilket även Nubben sa men jag förstår inte vittsen med att ta hit han med tanke på att TIK kan skjuta uppåt 40 skott på en match men ändå gör 1 eller 2 mål på sin höjd.
BlackBay: Möjligt...problemet är väl att alternativ saknas på spelarmarknaden. Det var ingen hemlighet att Sloan inte var en poängmaskin då han värvades, han värvades i egenskap av slitvarg med stort hjärta. Fast såna har TIK en uppsjö av, lirare som vet var målet är beläget är det tunnare med...........
BlackBay: Ja han lär kosta en hel del verkligen! Hade han dålig statistik i NHL? Om det nu stämmer så kan du ju också tänka på att det är betydligt tuffare i NHL. 9p-vecka så vill jag se att han gör något mål, det måste han göra.
RocknRolf2: Jag tycker bara att det låter på dig som att du vet allt om hur klubben jobbat inför denna säsong.
Jag tycker även att det är konstigt att du reagerar som du gör när de flesta tycker att förlusten beror på Aalto och säger det.
Du sågar ju en hel del spelare jäms med fotknölarna så fort du får chansen.
Givetvis så vill jag att vi vinner matcherna och gör en massa mål, men så länge grabbarna presterar och jobbar så som de gör, då kan inte jag klaga och såga dem. Jag lider med dem istället.
Om du tycker att jag klagar på Aalto nu, så har du fel. Jag tycker bara att han orsakade förlusten igår, jag har inte sagt att han ska sparkas eller bänkas.
Timrå har väl å andra sidan alltid haft svårt att göra mål sedan återkomsten till ES, undantaget kan väl vara förra året. Men något lag som gör mål på beställning har man aldrig varit, och de flesta matcher man spelat slutar allt som oftast med uddamål eller 2 målsmarginal...
KFUS_Timrå: Håller med. Är det inte jävligt onödigt att gå ut med en sån här sak offentligt? Alla som kan något om hockey vet väl att det är dåligt att ta en utvisning i det läget. Sedan så behöver man ju inte vara något geni för att fatta att Aalto får skit för en sån grej i omklädningsrummet efter match. Varför gå ut i media och gnälla?
Trevligt att vara på besök i Timrå igår. Jag blev positivt överraskad över hallen och stämningen därinne, framförallt då ni fortfarande ledde. Ni var den så kallade sjätte spelaren, helt klart. Kan ju säga som så att jag aldrig kunde tro vi skulle kunna vända matchen. Såg hopplöst ut under en period och 17 minuter, sen tog Frölunda tillvara på chansen som gavs och vips var det match igen!
Frölunda är starka, man får inte ge dem tillfällen som Timrå gjorde. Då smäller det!
Olle: Jag tror ju inte direkt att det var så att kenta ringde till AB och sagt allt som står .. lär ju vara så att Aalto-frågan kom på tal och någon på AB snappade upp det och fick till en fin nyhet om det ..
actionleif: Nej det är klart att han inte gjorde och jag har inte heller någon respekt för den tidningen. Vidare så har jag ingen aning om det han påstås ha sagt, presenterades ordagrannt i tidningen, men jag tror alla kring laget tjänar på att man håller en "diplomatisk" relation till skvallertidningarna.
Är det en rent påhitt så skulle åtminstonne jag stämma tidningen för förtal...
Vem vet, vi kanske hittar en revanschsugen 30-åring i Frankrike? Go for it!