1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Kippers och Bergs vara eller icke vara

« · 468034 · » Till forumet

Sv: Kippers och Bergs vara eller icke vara
Per HApps: Du verka ha problem att läsa innantill, trotts att det är Expressen
Kommentera

Helg Ernest:
Hur menar du med full?
Kommentera

En liten fundering var det #21 forsberg som skulle sponsa Nacka med pengar vart tog dom vägen????
Kommentera

Per HApps: Ja då hoppas jag han gör det !
Är du full eller ?
Kommentera

Helg Ernest: Synd att Enok Sari gått bort. Han kanske hade kunnat spå i renmagar om NHL-lockouten tar slut eller inte. I mina ögon ger det lika kvalificerade gissningar som de Wennerholm & Co företräder.
Kommentera

Smokey: Det är nog mest troligt att sponsorerna har skjutet till mera pengar och kräver att dom skall vara kvar för att slåss om SM-Guldet.
Som ni alla tycks vara eniga om, så är det pengarna som styr.
Pengarna kommer från sponsorerna, vilket innebär att det i grunden är dom som har makten.

Sydkraft kanske säger bara - Slåss om SM-Guld annars minskar vi med 50% till nästa år.

Tänk att det skulle bli begravning bara för att Kipper och Akki kanske stannar ?

Jag gläds då av det !
Kommentera

[f]Ingen av debattörerna här[/f] som kan tänka sig en parallell karriär på Expressen eller Aftonbladet. För några år sedan popade gratistidningar finansierade på annonsförsäljning upp. Överallt i Stockholm låg de slängda och förstörde gatumiljön. Nyhetsinnehållet var sparsamt. I en av tidningarna, Stockholm news, vars redaktion för övrigt inrymdes i det hus som natten till idag uppmärksammats efter en sprängolycka, förekom uteslutande TT-referat och nyheter från internet. Lösa påståenden eller uttalanden utan grund i verkligheten ungefär som de många vill göra gällande avgör Kiprusoff och Bergs framtid i Timrå.

Sluta lyssna på Aftonbladet och Expressen!
Kommentera

Helg Ernest:
En annan "rolig" grej är om Kipper går till tex Södertälje, stannar hela säsongen, spelar ut Timrå i semifinalspelet och går till final.

Då får Timrå betala full skatt för dom dagar han var i Timrå och SSK går till final. Summa : minus 1.000.000:- i extraskatt.
Kommentera

NallePhu: Naturligtvis ! Det skulle kosta 2,7 mille.
Skall det vara så svårt att förstå att Nubben har gett dom ett BUD.
Akki kommer förmodligen att ta det.
Iom. att Nubben har kunnat gett dom ett BUD, så är den finanoblemet med 2,7 mille förmodligen löst. Vad som får Kipper att tveka kan ju vara att man bara lyckats "Ragga" ihop 2,5 mille. Så nya budet inebär en lönesänkning.
Kommentera

NallePhu: Spelarna skriver oftast kontrakten så att den summan som står i kontraktet är den som han ska ha i handen. Sen är det upp till klubben att sköta skatten utöver detta. Och för klubbens del är det en avsevärd skillnad om man ska betala 25% eller 50% skatt på pengarna som man har betalat ut.
Kommentera

Helg Ernest: Kapanen är bättre än Kipper! Koskinen är nästan lika bra som Berg! NHL-lockouten tar slut. TIK spar många viktiga miljoner... Jag tror på framtiden!!!
Kommentera

Per HApps: Hur förklarar du detta då?
– Jag tror att Aki fortsätter i Timrå. Han är tacksam för att han fått kvalitetstid och fått spela både i powerplay och boxplay.
Kommentera

Helg Ernest: Spelar ingen roll om han forts i Timrå han ryker likväl på att skatta den inkomst han tjänat ihop medans han spelar för Timrå, Sedan så vet jag att TPS Åbo har lagt bud på han också.
Hur du är vrider och vänder på det hela så måste han skatta för pengarna likväl som han hittils tjänat ihop i Timrå!
Kommentera

Per HApps: Nä, jag tror att dom stannar.
Dom har vaskat fram pengarna, dom har gjort precis motsatts till dig, sett till det sportsliga.
Kommentera

Per HApps:

Tur man är på plats och får se detta då :-))
Kommentera

Helg Ernest:
Jag tror att NHL-finnarna lirar sin sista match i TIK-dressen borta mot MORA på lördag. Sedan blir det uppehåll och Kapanen eller någon icke NHL-lockoutad målis tar plats mellan stolparna resten av säsongen.

Backar har vi så att det räcker.

Så får det bli, ......tror jag :))((
Kommentera

Läser man detta så kan man tolka att Kipper bara kan tänka sig att spela i TIMRÅ i Sverige, men han kan ha fått ett bud från ett icks Svenskt lag som kan vara intresant. (Framgår inte, men nått gör att han framställs som osäker)
Akki däremot har beslutat sig för att fortsätta, men har ej skrivet på ännu.

Sen är det upp till var och en att tolka texten.

Men visst f..a skulle lite uppmuntran kanske pusha i rätt riktning ?
Kommentera

Swordster: Jo, – Timrå har visat bra vilja och bra intentioner, säger Lehto som samtidigt krossar Luleås dröm om att sno Kiprusoff.
– Jag kan inte se honom spela någon annanstans i Sverige.
Lehto representerar även Kiprusoffs World Cup-kollega, Aki-Petteri Berg.
– Jag tror att Aki fortsätter i Timrå. Han är tacksam för att han fått kvalitetstid och fått spela både i powerplay och boxplay.
Icke Sverige borde höra till Finnland.
Kommentera

Helg Ernest: Finland...
Kommentera

NallePhu: Han kan bara tänka sig spela för Timrå i Sverige.
Alltså har han fått bud från annat håll.
Kommentera

Helg Ernest: Fel, Stannar han i Timrå måste han betala skatt på intjänade pengar från Timrå pga han har vistats redan den tid i Sverige, Men skulle han ha valt Luleå så skulle ha förmodligen fått bo på Finska sidan i Torneå därav kring gå skatte reglerna.
Kommentera

Olle: Ungefär nått sådant . Fast inga Svenska lag, för då får dom betala den "rätta" skatten.
Kommentera

TIK-Supporter: exakt det är det jag menar, han var ju nästan säker igår, och nu är han tveksam...
Kommentera

JimmyH: Jag har dålig koll på det där men om jag ska dra en fet chansning så ställer TIK upp med pengar som täcker det som Ringholm vill ha och inte mycket mer, medans andra lag kan ta honom på artistskatt och skjuta till en liten extra peng?

Enlighten me, please....
Kommentera

Helg Ernest: Ja det ska vara det då...
Att det alltid ska vara kvinnor som sätter käppar i hjulet för en ;)

Hur som hellst så känns det lugnande med nyheterna om Kapanen.
Koskinen har jag väntat på länge och med honom i truppen så kanske, även fast han inte är först att bänkas, Aaltos stenhårda slägga börjar hitta lite mera nät :)
Kommentera

Olle: Handlar inte om deras pengar utan de pengar skattemyndigheten vill ha.
Kommentera

Olle: Nä, men Frugan hans ! ( c ;
Kommentera

Logiken tycker jag talar för att båda två stannar. Pengarna kan inte vara av SÅ stor betydelse. Vet inte hur det är med Berg men han borde ju ha tjänat en hacka på dom åren han har varit över. Kipper kanske är lite mer sugen på pengar men sammtidigt. SÅ mycket mer kan han väl inte få av ett annat lag, halva säsongen spelad och han kan knappast få bättre "nhl-träning" i något annat lag eller någon annan liga.....sen finns det ju en hel del andra finnar i Timrå som han kan svära ikapp med ;)

Om det bara var pengar skulle han väl ha dragit till Schweiz, Tyskland eller vad det nu kan vara, direkt när lockouten blev ett faktum. Eller kom han på i mitten av säsongen att han behövde köpa sig en ny bil eller motsvarande?
Kommentera

Jag har nu letat och det var Expressen som skrev om Kipper och aftonbladet som skrev om Andy Raycraft. Då de fanns spekulationer om ersättare till Kapanen tidigare i år. Detta ser bra ut Kipper visst men är det sverige så är det Timrå.

Se länk, så man kan tro på vad expressen skriver i alla fall!
Kommentera

TIK-Supporter: Jo, det ser bra ut ! Fast Kipper oror mig lite .
Kommentera

Helg Ernest: Kolla in Expressen hemsida! Utifrån deras Artikel kan man hoppas verkar hoppfullt i alla fall.

Se länk
Kommentera

Helg Ernest: För att visa vårat stöd
Kommentera

TIK-Supporter: Kan det vara läge för ett Kipper Akki stanna TIFO i morgon ?
Kommentera

Innan Kiprusoff kom till timrå skrevs det om Andy Raycraft samtidigt, Aftonbladet skrev om en av dem och Expressen skrev om den andre vilken skrev om vilken, för om Expressen skrev om Andy Raycraft så kaske detta om Kipper och Bergs vara kvar inte stämmer heller?
Kommentera

tjobba: detta är ganska intressant om "Alfie". utifrån vad som stod i tidningen igår verkade han mer hopp full, men nu något tveksam undra vilket som är rätt?
Kommentera

Olle: det där ser ju kanon ut, håller bara lockouten i sig nu så =)
Ser riktigt riktigt ljust ut med Kimmo och Koskenkorva också
nu tar vi dom!
Kommentera

De viktiga orden !
– Timrå har visat bra vilja och bra intentioner, säger Lehto som samtidigt krossar Luleås dröm om att sno Kiprusoff.
– Jag kan inte se honom spela någon annanstans i Sverige.
Lehto representerar även Kiprusoffs World Cup-kollega, Aki-Petteri Berg.
Kommentera

Olle: Skall man tro din länk till Expressen. Då är Akki klar för TIK,
däremot har kanske Kipper ett bud från utlandet som han måste överväga.
Men det ser ju ändå ut som att båda stannar. Kan va Kipper som har lite
beslutsångest.
Tycker det är kanon !!!!
Kommentera

Vet inte om ni läst Expressen idag. Vet dock att man kanske inte ska ta allt kvällspressen säger, ordagrannt. Intressant iaf.

Är det så stor risk att lockouten tar slut egentligen? Jag tyckte jag läste att det nya förslaget skulle innebära rätt betydande löneminskningar. Hur blir det föresten med utebliven lön under den tiden som lockouten pågått?
Var inte spelarna benhårda på det här med lönerna?
Kommentera

Koskinen och Kapanen i startblocken, en godbit med ljuv eftersmak. Behovet av tvåkommasju millar känns plötsligt lite krystat. Frågan är om man kan få Kippru-/Berg på en korttidare till, dvs fram till transferfönstret i januari. Ingen optimal lösning för dom om man tror på en helsäsongslockout, men om man vibbar positivt i NHL-förhandlingarna, så...kanske? Timrå skulle i a f skrocka förnöjt över något slikt.

Om nu lockoutdravlet tar slut blir det myspys i det birgerska pörtet. Jädrars, sicken hönsgård. Synd om Mora kan man tycka, som går ifrån topp5 i elitserien till dito i NHA. Eller så garvar man lite, och passar på att samtidigt mysa över länsgrannarna som plötsligt inte har kvalitet ens på pappret.

Vad gäller Timrå, så...känns det i o m uppgiften om K & K helt lugnt. Visst, om Kippru drar och Kapanen tidigast kan vara tillbaka någon månad senare så svider det. Men vad fan. Life's a bitch, and to slutspel går vi ändå.
Kommentera

Stigsson: Jo var fel ordval där det håller jag med om!
Kommentera

Man skulle kunna se re så här! Medtanke på att beslutet om dessa två enorma Hockey killar drar ut på tiden, kan som ngn nämde bero på NHL-konfliktens eventuella lösning att göra. Med tanke på att de drar ut på tiden så bådar det gott att dom stannar, för om dom skulle försvinnar spelar det ju endå ingen roll antingen så spelar dom i NHL eller i ett annat lag, Same SHIT but a different NAME.

Så min slutsats är att om NHL inte skulle dra igång så lär dom Spela i Timrå resterande del av säsongen.

Är dette helt orlimligt analyserat? Kan vara men trolig också!

Framtiden är vis!!!
Kommentera

TIK-Supporter: "kippers bortgång"

Det kanske känns så men det var väl att ta i lite för mycket ändå? :-)
Kommentera

Baker: Tror inte det. Kimmo tar Kippers plats, Koskinen tar Bergs plats. OM Kapanen nu är frisk så känns kippers bortgång inte som någon större förlust. Undrar barar hur lågt glappet kan bli, från att kipper och berg slutat och Kimmo & Koskinen kmr tillbaka. KOskine annadagsjul i bästa fal Kimmo DÅ? HMM?

Sedan om NHL skulle dra igång så att Zäta och Modin försvinner borde Timrå ta in en slagkraftig forward. Man Blir en man kort i forwards linjen istället för en för mkt!
Kommentera

willysson: Stämmer det ? Är det några andra på väg in, förutom Kalle och Kimmo ?
Kommentera

redline: Dom blir inte kvar.........
Kommentera

geggelundin: viktig förhandling i NHL-konfliken i morgon.
Kanske förhandlingen om Kippers och Bergs vara eller icke vara i klubben hänger ihop med det?
Kanske därför beslutet dröjer?
Kommentera

Misströsta ej vänner.. i Dagbladet så står det att Koskinen är nära en comeback.. även Kapanen går för fullt på is, dock osäkert när det är dags för match. Enligt rykten ser han riktigt vass ut..
Kommentera

Helg Ernest: Mista en Kipper...vinna en Kimmo...
vad är egentligen en bal i slottet?
Zuzz gott!
Kommentera

« · 468034 · »