1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Klackrankning

« · 96257 Till forumet

Klackrankning
Sitter här och läser "den rosa" och ser att Sportbladet ska ha klackranking imorrn. Vilken plats kommer vi på tror ni? Kommer vi utanför topp 20 skulle jag bli jävligt förvånad. Jag menar, vilka var så mycket bättre än oss då förutom Leksand? Har ju iofs ingen direkt koll på HV bl.a. Men å andra sidan är ju den där rankingen helt värdelös, dock så är det ett bra skyltfönster. Dom brukar sällan ha bra koll, iaf inte på hockeyklackarna så man får hoppas att någon av dem var på AIK-TIK i KS. Bästa klackinsatsen, utan tvekan i år från våran sida alltså.

Mitt tips på hockeyklackarnas placering:

1. Superstars (Leksand)

Motivering: Outstanding, dom är värda första platsen på hela rankingen men SB går ju också efter TIFO så då kniper ju någon av fotbollsklackarna från STHLM den platsen. Topp 5 ska bara Superstars komma på.

2. North Bank Supporters (HV71)

Motivering: Ingen alls egentligen, har aldrig ens bevittnat dom men dom ska enligt rykten vara röststarka.

3. Timrå IK Supporterklubb

Motivering: Höstterminen var värdelös, förutom ett par få undantag men det tog lite fart på vårterminen. Kvalserien var vi godkända, vissa supportrar var på alla matcher vilket var starkt. Hade en klack varje match som hördes vid vissa tillfällen, jobbade på relativt bra med tanke på tabelläget...

4. Redhawks Support (MIF Redhawks)

Motivering: Här skulle jag vilja ha dom, grabbarna ur gamla Madhawks åkte på nästan samtliga bortamatcher under säsongen om inte alla. Det är extremt starkt men å andra sidan så var det väl aldrig nån riktigt stor resa för deras del. Men jag har dålig insikt i hur det ser ut där, men bara det Jojo och dom åstadkom är värd en hög placering.

5. The Reds (Modo)

Motivering: Nu bara slänger jag in nån. Tyckte Modo klacken skapade bättre tryck i år än tidigare säsong och dom hade relativt feta klackar med sig ner till Timrå. T.o.m mer folk än vad vi hade dit upp. Om det säger mer om dem eller om oss vet jag inte.

Jaja, jag anses säkerligen vara lite för partisk nu men jag tror på en hög placering för oss iaf. Mathias Gurestam o co har för dålig insikt i hockeyklackarna känns det som och har så varit tidigare år iaf ifjol. Nästa år ska vi ta förstaplatsen!
Kommentera

Sv: Klackrankning
Knylan:

Skulle tro att vi hamnar långt bak i klack rankningen. Skulle bli förvånad annars.
Kommentera

DMF: Precis. Men jag tror ändå på att vi hamnar långt upp, dom har som sagt dålig koll. Men å andra sidan, vilka har varit så mycket bättre än oss då förutom de tidigare nämnda?
Kommentera

Knylan: Här kommer listan...
17:e plats blev det med konkurans av fotbollen.
Men kan vi bygga på det som är på G så är vi inne på top 10 igen nästa år!!
Kommentera

Slagna i hockey av Leksand, LHC, FBK och HV
Kommentera

Kul att Patronerna kommer bland dem 10 bästa. Såg premiär matchens tifo. Helt otroligt.

"Tidigare plac: 1999: 36. 2000: 8. 2001: 9
I år har det inte gått så bra för Timrå men stödet från mäskhyllan finns kvar. Läktaren är klaustrofobisk och det är inte kul för ett motståndarlag att åka till Timrå Isstadion. Red Eagles har väldigt många medlemmar, bara Leksand har fler."
Kommentera

Såg förresten att Modo endast tar sig till 41:a plats.
Kommentera

Jag: Det var en plats högre än vad jag trodde, med tanke på hur aktiva dom är i klacken. :)
Kommentera

rådbjer: Undrar vart vi hamnar om vi jobbar i klacken??
Kommentera

TIK´s klack fullständigt utklassar alla andra hockeyklackar i norr enligt aftonbladets ranking och det utan att ens behöva förta sig.
Men visst hade vi en liten svacka ifjol liksom hela laget.
Hellre en ojämn listplacering än en stabil NOLL placering.
Klaustrofobisk ........................ japp.

Skvaller journalist.
En journalist som gärna skriver om personers privatliv men som dock ej skulle kunna tänka sig att göra detta mot sin familj och bästa vänner om så samma händelse hänt!!!!!!

Godnatt.
Kommentera

Nylin är tikare....
Kommentera

Nike89: Snackar Du om Lars Nylin är han ju numera skivbolagsdirektör (om han nu inte fortsatt som frilansande musikjournalist vid sidan om...) så vad har han med klackrankingar att göra..?
Kommentera

Jag:....Och att Solna Basket damer har bättre klack än MoDo....Plus Brynäs Halmstads kvastar....
Och varken Djurgårdens eller AIK,S fans är på listan eller...

Men det förstås Nylin har väl några ord i det här....
Kommentera

Det var roligt att Timrås klack blev rankad så högt som man blev. Det var ingenting som jag hade räknat med.

Men jag tycker att mycket kan förbättras för att höja stämningen på hemmamatcherna.

Jag vet inte riktigt vad det beror på att det blev så lite folk på bortamatcherna men här kan vi förbättra oss väldigt mycket för det har verkligen inte varit bra i år.
Kommentera

DMF: Jag vet inte riktigt vad det beror på att det blev så lite folk på bortamatcherna men här kan vi förbättra oss väldigt mycket för det har verkligen inte varit bra i år

Inte för att klaga, men det kan ju bero på hur laget spelade.
Kommentera

ddaawiidd:

Klart som fan att det beror på att laget spelade dåligt. Men hur förklarar man att det redan från början på säsongen var dåligt med folk på borta matcherna. Sen så gick det bra för laget i kvalserien och man var åter igen ett vinnande lag men inte ens då när matcherna gällde så mycket började folk åka på matcherna.
Kommentera

Knylan: I år var vi tydligen nia i riket och trea i hockey enligt den lilla rosa. Bra jobb av Swordster, i år på plats 9, 19 och 44.
Kommentera

El Maco: Äntligen, får man väl nästan säga.

Spännande att man placerat Umeå IK:s och Luxo Stars publik framför IFK Norrköpings. Säger väl ganska mycket egentligen om trovärdheten.

Södertälje SK på plats 30...

Jaja, Nylin och kompani får väl försöka nästa år igen.
Kommentera

« · 96257