1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590412 inlägg · 6217 ämnen

Klantigt skött..

« · 52010 Till forumet

Klantigt skött..
Det finns så mycket man kan säga om den här bittra säsongen, men det är ändå en sak som sticker ut från mängden, nämligen att allt är så förbannat klantigt skött i år. Timrås organisation håller INTE elitserieklass utanför isen.

1)

En snålhet av styrelsen att inte våga satsa inför denna säsong när man hade chansen att hänga kvar utan kvalspel. Man hade all tid i världen att leta spelare. Men vad gör man, man kör chans budget-varianten.

Man värvar sönder laget med ett antal medelmåttor (några undantag förstås) istället för att behålla hjärtat i klubben (Tjobba, Sjöberg, Jögge) Varför satsades det inte på ett färre antal riktigt vassa spelare?

2)

Finns det inga regler utanför isen? Då tänker jag mest på ett sprit-förbud under säsongen. Visst kan man få gå ut och ta en öl eller två, men att gå ut och dricka sig berusad mitt under en säsong hör inte hemma på elitserienivå. Det tycker jag är en självklarhet. Detta medför ju också att de "seriösa" lessnar och tappar gaisten.

Det finns så mycket mer att säga men jag nöjer mig med det här. Vet att många inte tycker om detta inlägg men det är såhär jag har kännt under denna säsong.

Tillslut vill jag bara säga att det inte är grabbarna i laget som gjort att denna säsong blivit som den blivit. De har verkligen kämpat och slitit på isen för att vinna matcherna. De ska ha all eloge för det. Felet sitter som sagt nån annanstans.....
Kommentera

« · 52010