Är det bara jag som är lite orolig över de många ett-års kontrakt TIK har med sina spelare? 11 stycket för att vara exakt. Sedan så har alla tre tränare också ett år på sina kontrakt, som det ser ut idag. Övriga kontrakt löper till 05/06, dvs TIK har max 2-års kontrakt.
Hur många av dessa 14 kan vi hålla kvar nästa säsong?
Jontemyra: Nästan lite oroveckande.. å dessutom kenta, hussen och nubben.. ganska taskigt när man tänker efter. men det ska nog gå bra. Man måste ju vara optimistisk!
jon: Vad menar du med Nubben, är han anställd på kontrakt eller? Det brukar lösa sig det dära med kontrakten. Bara vi inte gör en bottensäsong likt Leksands IF är jag inte orolig. Det verkar som att spelarna trivs enormt bra här. Jag tycker kontrakt ser bättre ut en vanligt. Nu vågar nya spelare skriva 2årskontrakt, vilket inte många etablerade spelare ville förut.
Bergius: Det är klart att ettårs kontrakt inte innebär nå´n arbetsro på sikt för nubben, han har fullt upp nästa år igen vid den här tiden. Annars är jag inne på din linje, dvs att inte gå händelserna i förväg utan med tillförsikt se fram mot kommande säsong. Går det vår väg kan det mycket väl sluta med Timrås bästa säsong någonsin! I så fall tror jag inte det blir så svårt att hålla hög spelarstandard framöver heller trots korta kontrakt. Skulle säsongen däremot bli en flopp blir det naturligtvis tuffare....
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Hur många av dessa 14 kan vi hålla kvar nästa säsong?