Hemma från Umeå Arena efter att ha ätit ett par mackor.
Björklöven gjorde en mycket bra match, jag blev faktiskt lite imponerad över deras spel och skridskoåkning. Timrå kämpade fantastiskt bra hela matchen och deras snabba spelvändningar fungerade riktigt bra.
33-26 i skott. Tja, en jämn match som sagt. Timrå vann pga att man hade ett bättre målvakts- och försvarsspel, samt att Timrås kvicka kontringar fällde avgörande. Zäta-linen var klart bäst ikväll.
Dessutom var stämningen i hallen på topp. Timråklacken segrade förstås. Det ska vi göra även på fredag!
Kongo: men vad är det jag hör, har det gamla spöket Sandström tappat stinget?!? Jaja, nu har vi fått ett litet försprång till AIK å Löven iallafall, känns skönt! Men ännu är det långt kvar....
Frasse: Det var tre sköna poäng. Första perioden var man förberedd på att Timrå skulle mjukstarta. Men sedan tycker jag inte att Timrå kom igång riktigt. Björklöven spelade mycket bättre än AIK. Måste säga att jag är mycket imponerad av Björklöven. Men laget har en del brister, det största är målvaktsspelet.
Hemma från Umeå Arena! Björklöven var mycket bättre och förtjänade att vinna. Petter Sandström i Löven-kassen var mycket osäker. Släppte retur på allt.
Nu blir det minst 6 000 i seriefinalen mot Leksand.
Kan inget annat säga än det här behövde grabbarna inför helgen s hårda drabbningar ,skulle smaka bra med två 3 poängar. Liket lever och hoppet består! Underbart är rött och vitt sa Bull!
Grattis TIK!! Keep up the God work!!! o-bra att inte jag, o 5269 andra fick jubla lika mycket igår kväk ....8-(( Imorron då??? Svårt, OERHÖRT svårt för JB's boys...
Har precis kommit hem från matchen och måste säga att det var otroligt skönt med 3 poäng. En match som det brukar se ut mot löven där det såg ut att vara ganska nervösa spelare i TIK med många indviduella misstag och inte speciellt bra spel dock hade TIK flera puckar som dansade på linjen i första perioden. När andra perioden startade vaknade TIK lite mer och var klart bäst i perioden men fick bara 1-1 med sig in i slutakten. Då lyckades vi få två ganska snabba mål och sedan var det bara krig och det räckte. Slutsats:Nervösa TIK:are kämpade sig rättvist till sig 3 poäng mot Löven.
Granloboy: Det har jag alltid haft. Så länge det krävts lösenord i alla fall. Med ojämna mellanrum kommer krav från någon stackare på att jag ska avstängas eftersom jag håller på Timrå... Men jag har många Löv-vänner också.
Av gamla allsvenska lagen så är det Löven och Bodens debatter jag fortsatt att följa vilket kom in pretty handy så här i kvalserietider. Kanske är min lösenordsbrist på aik4ever.com som höll Schälläftä utanför kvalserien?
Marcus; tack för ett snabbt svar! Du skrev ju faktiskt säsong... Jag kan inte heller uttala mig om förhållandet mellan kvalitet och kvantitet. Ikväll var det kvantitativa inläggskaskader med ett mer känslomässigt kvalitativt innehåll. Jaaaaaaa!
Frasse: Jag var uppe på Hockeyligans redaktion idag. Där fick jag höra att ladan redan var slutsåld. Så att vara ute tidigt eller att ha förköp kan nog vara en bra idé.
Dr Dängroth: Under säsong, menade jag. Sommartid låg snittet runt 60-70 inlägg/dag. Jag säger inte att det var bättre eller sämre men det var kvantitativt fler än nu.
Jo tyvärr gjorde ni det. Bara för Löven att komma igen krossa AIK på fredag, vem vet, vi kan fortfarande gå upp. Sen är det väl bara att hoppas att Timrå inte klarar kvalserien, alternativt åker ur ES nästa säsong.
Sköönt att det gick vägen nu fick dom smaka på sitt eget agerande och grisande som dom har kört här i Timrå under så många sekel!faaan vad man är glaad nu....
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Har du spelat i NSK ?!
Vilka har du rundat?! Knappast "Rolle" # 30 the pucktroller!
Såg Billman på parkeringen uti Timrå sist! lennon och Håckla missade honom! Är helt säker på att det var Billman!