Simmalugnt: Det är väl klart att det är intressant att veta vem det är som åkt i fyllecellen. Allra helst bland de som skriver här inne så finns det ju ett stort intresse för laget.
Simmalugnt: Va? Är det på riktigt?! Jag trodde att det hela var ett skämt. Ja det säger väl kanske lite om disciplinen i det här laget, FY FAN vad pinsamt!
VARFÖR är det intressant? Ska man kanske tycka lite extra illa om honom sådär, ropa "Fyllo!" när han missar en passning. Eller ska man kanske ringa nattliga samtal till spelaren och tala om att han inte är önskvärd längre i Timrå IK.
Vad ska man göra av den informationen? Jag begriper inte det. Eller är det kanske så att ni läser Se&hör all er vakna tid som ni inte hänger här inne för att ha koll på det senaste skvallret på kafferasten och nu vill ni ha någo smaskigt att bjuda tillbaka och glänsa lite med över kaffekoppen på jobbet.
Simmalugnt: Det kan ju vara intressant att veta vilka som har mage att gå ut och skämma ut sig på klubbens bekostnad i det läge vi befinner oss i nu. Personligen vill jag få reda på vilka det är så jag vet vilka två jag ska förvänta mig extra hård arbetsinsats av i kommande matcher.
Jag kan villigt erkänna att jag var öppet kritisk till den här lagfesten redan förra säsongen och blev nog faktiskt lite förvånad över att dessa rubriker inte kom då. Nu orkar jag fan inte bry mig, låt grabbarna supa, de kan ju knappast bli sämre liksom.
Jag ska inte säga att jag gillar det som hänt tvärtom. Men jag tycker det är intressant hur uppfattningen av sådana här grejer har svängt genom åren. Nu är det en miljonindustri. Men det är intressant att leka med tanken hur debatten hade sett ut här på HS om året hade varit 1970 i stället för 2010.
Visst var det väl en liknande situation efter en djup svacka och dyngtorsk mot Rögle vid typ samma tid ifjol har jag för mig?
Klart det inte e bra att det blir fyllecell men ta sig några järn när det är speluppehåll ska man ju få göra. Synd bara att det allt som oftast inte gäller bara under speluppehåll :-P
Simmalugnt: Jag skiter i vad dom gör hemma och privat. En sån här sak är inte bara pinsamt för dom, i mina ögon är det ett piss i ansiktet på alla som går på matcherna och följer laget med hela hjärtat.
Att jämföra med hur alkohol och idrott gick ihop på 70-talet finner jag fullständigt irrelevant. Sånt här sysslar man inte med längre.
Jag säger inget om att spelarna super till mellan varven, om de gör det vid rätt tillfällen. Tillfället som sådant, när det vankades en längre tids ledighet var således ett "bra" tillfälle.
Dock kvarstår det faktum att laget har gått otroligt dåligt under senare tid och Perra lovade stenhård träning under uppehållet. Då anser jag att spelarna bör ha mer hjärna än att supa ner sig totalt och sova över hos polisen. Dessutom blir knappast fysiken bättre av en sån tokfylla.
Nej, jag tycker det är riktigt jävla uselt för att tala klartext. Känns lite som att det finns noll respekt mot de supportrar och övriga som älskar laget skoningslöst och som inte sover gott om natten p.g.a. hur det sett ut på isen.
jag skiter fullständigt i vem eller vilka det är som gör såhär. Jag tycker det är så jävla dåligt oavsett vem det handlar om.
En Mycket Bra Kommentar På ST: Jag jobbar inom krogen och har sett vissa spelare ute. Att de dricker stämmer inte alls! Vissa av spelarna är ute ibland men de dricker oftast cola eller kaffe. Man serverar cola och kaffe i samma glas som man serverar drinkar i så jag kan förstå om det uppfattas som om de dricker starkare drycker. De har lika mycket rätt som alla andra att vistas vart de vill. Sluta gnäll och se till att ni själv inte super ihjäl er!
Simmalugnt: ALLA lag har den här typen av fest och det måste man få ha även om man som individ måste ta sitt ansvar, dels för sig själv som vuxen, men framförallt som offentlig person.
Just det där du skriver i slutet är väldigt talande för moralpanikens Sverige. Kanske borde man då riva ner det där rödvita jättelakanet som hänger i taket i arenan eller stoppa Linkan från att åka färja österut med tillhörande dryckesbuffé...
Du tror inte han har ett intresse av att försvara sin bransch då?
Men ja han har ju delvis rätt. Det har hänt att jag har beställt bara groggvirke och is när jag inte varit pepp på att ta en sista grogg för att slippa snacket och inte fan har någon märkt något. Dock har både jag och mina polare redan varit fulla då.
Men ser man inte skillnad på kaffe och grogg är det dags att gå hem och sova.
Olle: Nä...det är ganska unikt att sånt inträffar. Själv är jag snart 42 och har sannerligen inte varit Guds bästa barn beträffande alkoholintag på krogen genom åren. Dock har jag lyckats undvika fyllecell och polisingripande so far. Det är ganska naivt att skratta bort en sådan händelse med "shit happens"...
Om ALLA hoppade från Alnöbron skulle du också göra det?
Nämen skämt åsido. Jag vet att alla klubbar har fest och ja det handlar om personligt ansvar. Dock så tycker jag att elitidrottsmän precis som politiker borde kunna lära sig att hålla igen lite för de VET att de blir hårdare granskade än andra.
Sen vet jag inte vad du menar. I slutet på vilket inlägg? Så det kan jag tyvärr inte bemöta.
Olle: Nu var det här frågan om andra spelare som brukar ses på krogen. Och så länge dom inte har förbud från sin arbetsgivare att vara där så gör dom väl hur dom vill.
mikenomad: Jag säger detsamma, jag har lyckats med otroliga promillehalter på krogen men aldrig någonsin hamnat i cellen eller haft otur med polisen. Därför känns det smått ofattbart hur detta kan ha hänt.
1, dom är "stjärnor", det skall förmodligen rätt mycket till innan dom blir omhändertagna. 2, dom är offentliga personer, det ska bara inte inträffa.
Olle: Skrev jag det nånstans? Jag försvarar det inte på nåt vis i min text av det jag kan se. Jag tycker att det är jävligt olyckligt och fan så klantigt.
En sak som dock slår mig är följande: Om vi nu inte hade gått så in i helvete dåligt. Hade då reaktionerna från många fans varit så kraftiga?
Simmalugnt: Om dom nödvändigtvis skall supa på personalfest så kan dom väl arrangera sånt längst ut i "lägret" på Åstön och stänga bommen. Inte på barer i stan, det är ju som att sätta sig och supa i ett skyltfönster. Klantigt!!
zita: Alla myndiga personer får väl dricka alkohol men med lönekuvertet från Timrå IK, något som betalar betydligt mer än om du jobbar åt Volvo, så tycker jag att det medföljer ett visst ansvar. Man blir inte anställd för att jobba individuellt, man blir anställd för att jobba för laget. Då har man även skyldigheter mot dom som varje dag förväntar sig att man ska prestera.
Dessutom tror jag nog att det finns någon detalj i kontraktet som säger att sånt här beteende inte är förenligt med klubbens intressen. Det var kanske lite otur i oturen att det inte handlade om en spelare vi vill bli av med?
mikenomad: VEM tycker inte att det här är skitdåligt? Det tycker vi alla.
Killarna sitter just nu i nån sorts "mixed zone" o ska förklara sig för allt o alla. Gör det då o sen kan vi gå vidare. Det är pinsamt att måst göra en offentlig avbön o det som har hänt är fruktansvärt illa.
Vi har andra problem. Större problem. Jag bävar för det som komma skall, för nåt är ruggigt fel inom laget!
Ambroo: Personligen hade jag tagit lättare på det om vi haft ca 10 poäng mer. Det är klart att det känns värre när man spelat riktigt uselt och sedan på det går och skämmer ut sig på stans krogar.
Jag tycker det får vara nog nu i detta fjant samhälle. vad tror ni dom finska spelarna tycker om Svergie egentligen. Vad tror ni Pikken tycker om det svenska domasytemet och bedömningarna hos lotterinämnden. Dom flesta av oss vet hur fort det går att ta ett glas förmycket efter en hård arbetsdag. Om krog pesonalen eller polisen haft ett uns av fingertoppskänsla hade dom väl sett till att Pärra och Jokela kommit hem om det vart för mycket. Nä skicka dom i fyllfinkan så att dom garanterat blir uthängda i media. Det hände ju inget förutom att dom blev radiostyrda. Nu tycker jag att vi supportrar som hänger här slutar och moralpredikar och stöttar våra spelare i stället. Jag tycker man kan jämföra Pikkarinens olyckliga knuff med Pärsienes och Jokelas några glas förmycket Ibland går de åt helvete så är det bara
Ja nu har det hänt och går inte få det ogjort. Jag stöttar dom iallafall...vill inte att detta ska påverka vår 27a negativt när han haft en sån bra början på säsongen.
Jaha det, jomen det var lite så jag tänkte, Jag har ju själv hört historier från min far hur en viss målvakt stod och höll sig i en pelare på Aveny på lördagsnatten 5 minuter innan de stängde, så jävla tankad så att han hade dråsat i backen om han släppt pelaren. Dagen efter så fick samme målvakt pris som matchens bäste spelare.
Detta var ju i och för sig inte 1970 utan snarare i skarven mellan 70 och 80-talet.
Detta skulle ju inte funka i dag och ledde ju heller inte till några större framgångar då. Jag har sagt det förut och jag säger det igen jag tror det som stod mellan Timrå IK och ett SM-guld på 70-talet var Tommy Sandlin. Han fick Brynäs att träna lite extra när Timrå tog en krogrunda extra i stället.
Skillnaden då och nu är väl att det känns som att spelarna var mer untouchable då. Nu så söker slaskpressen scoop hela tiden och får dessutom hjälp av supportrarna att hitta dessa scoop. Jag skulle kunna ge åtskilliga exempel på hur jag träffat Timråspelare på krogen genom åren men jag skulle inte namnge några här.
Det ser då ut som om de hade liiite roligt ändå. Innan det var dags att sova.
http://www.hockeysnack.com/medlem/250kg-karlek/filebrowser.php?fileid=3455&folderid=