Zetterström spelade i J18 laget förra säsongen, han var 4:a i slutspelets poängliga på 7 p (5+2), en lovande kille, jävligt bra av ledningen att ta med sådana i A-laget.
Man kan inte annat att hålla med. Kul att de får prova på hetluften. Vore intressant att få lite bättre koll på löftena...letar efter länkar till juniorlag od...
Detta talar med sitt tydliga språk! Att Timrå inte bara S K U L L E vinna mot IFSH, utan också göra det med stora siffror är inget som jag förvånas över. IFSH spelar i en lägre serie, har en annan budget, har mindre medel att lyckas, är sämre än Timrå är enbart fakta!!!
Kan man som IFSH hålla relativt jämna steg mot ett tippat "rookielag" som SSK (trots ett tidigt skede) bevittnar det- antingen om ett dåligt elitserielag eller ett bra superallsvenskt.... Jag tror att sanningen ligger mittemellan. IFSH är duktig men inte bra, SSK kan och vill så mycket men har inte folk till det- vilket betecknar deras skrala insats mot katterna!
Timrå har hittat styrkan, lagmoralen och känslan att befinna sig i ES, det är vad som visas i gärdet just nu! Låt Sundsvall bestå av basketlag, och fotboll( än så länge), vi har hockeyn!
Den dagen som IFSH är ikapp oss kommer jag att bojkotta ishockey!! Gud be vars kommer det aldrig att hända!!
Det enda jag accepterar är att Sundsvall kan ta gamla avdankade Tikare som "gjort" sitt. De som betraktats och som är "gudar" i Tik skulle aldrig ens tänka tanken!!! Där ligger skillnaden i att vara född Tikare, vara Tikare och alltid tillhöra Timrå!
Hatkärlek är ett ord som defintivt platsar i svenska akademins.... Jag HATAR IFSH, jag ÄLSKAR Timrå- trots det kan jag möta "gemene" man trots klubbfärg och surra en massa skit!
Man känder verkligen hatet när man stog i klacken, men jag hatar inte Sundsvall, på nåt konstigt sätt hatar dom oss, hmm jag undrar varför....
Måste också säga att egentligen kunde man nästan säga att timrå spelade med ett "B" lag , eftersom en större del av Timrås spelare satt på sidan av isen!
Och dagar som dom här, då vi möter Sundsvall då skäms man nå förj*vligt att tremänningen #22 Daniel Olsson spelar i Sundsvall, jag undrar om det är släkt träff snart, då ska han nog få se på andra grejor! =)
250kg: "Den dagen som IFSH är ikapp oss kommer jag att bojkotta ishockey!!" Då kallar jag dig medgångssupporter. Det är i såna lägen det gäller att öka sitt stöd.
Än en gång bevisat att det bara finns ETT riktigt hockeylag och EN riktig klack i "stan"... Timrå IK spöade skiten ur den sämsta ursäkt till hockeylag jag sett på länge och TIK-klacken spöade skiten ur den sämsta ursäkt till "hejaklack" jag hört på länge... Ett gäng idioter som står och skriker "Vi hatar Timrå!", jag blev bara generad å stadens vägnar... Thank God for Timrå IK, att detta lag finns... Annars, hemska tanke, kunde man varit S-vall-"fan"...
Själv stod jag inte i TIK-klacken (verkade för trångt), utan på andra sidan sittplatserna... TIK-klacken dominerade och det var avgjort mest rödvitt i hallen i övrigt!
TIK har i och med att Löven slog SSK, redan vunnit årets upplaga av SCA-cupen. Skulle man förlora mot "Kringlorna" i morrn är man ändå vinnare tack var inbördes möte mot Löven och bättre målskillnad än både SSK och Löven. Såvida inte Timrå åker ut på en skridsko och blir överkörda i morgon med en massa mål, men jag skulle faktiskt inte tro det... Fantastisk match av Niklas Zetterström! Två mål och ett ass, imponerande insats som lovar mycket mer inför framtiden! Nu längtar jag ihjäl mig till nästa tisdag!!!
Ja detta var en lekstuga utan dess like. Matchen var väl ingen höjdare direkt med ett TIK utan de stora profilerna leker hem segern på ett sätt som måste få en viss Abrahamsson att fundera på om det verkligen är nästa år som jamarna ska upp i eliten. Ja vad ska Nicke och sopåkare Dahlberg skylla på nu tro. Åter till matchen, roligt att junisarna får lysa en sådan här match. Tyvärr för katterna är även att TIKarna gick på högst 60% av förmågan idag, hualigen sundsvall hockey!!! En stor eloge till TIK-klacken som var 1000% större och bättre en den lilla blåa klicken på andra sidan, hualigen sundsvall fans(fanns). Alle man till plåtburken imorgon, kl 13.00 var det.
The great one: Om SSK slår TIK har dom sex poäng var, då vinner SSK. Men om också katterna från norr vinner över Team Whiskas från stan, då har tre lag fyra poäng var. Då blir det en ren målskillnadsaffär, som TIK för närvarande leder klart... Nu plockar vi hem rubbet av de individuella priserna oxå!!
"Detta talar med sitt tydliga språk! Att Timrå inte bara S K U L L E vinna mot IFSH, utan också göra det med stora siffror är inget som jag förvånas över. IFSH spelar i en lägre serie, har en annan budget, har mindre medel att lyckas, är sämre än Timrå är enbart fakta!!!"
Jag har god lust att byta ut namnen här ovan så att det ena blir laget från stan och det andra det ni gillar... men det törs man väl knappast här va...?
Efter att ha bevittnat kvällens derby har jag mina tvivel inför morgondagens match... Har svårt att tro att "mitt" lag vinner imorgon och därmed förlorar jag en vadslagning.
Bara att ta med dubbla halsdukar imorgon (Gif-match kl. 17, IP!)
En eloge till klacken som verkligen rockade på läktaren!
Måste säga att jag hade jävligt kul ikväll, enda minuset är väll att jag är en aningen hes. Men vafan det är det värt. Det allra bästa tyckte jag var när Sundsvalls klacken skrek "Vi hatar Timrå" och Timrå klacken svarade "Vi älskar Sundsvall"..... *hua* roligt som fan hade jag.Men det var fruktansvärt varmt där.....höll fan på att få värmeslag.
Friskan: Svårt att veta vad denne mindre begåvade människa vill ha ut av det som skrevs. Enligt sin personliga är hon/han Tikare, är från Umeå och anser att "vi" har en skitarena (förmodar att det är Timrå isstadion han/hon menar eftersom det skrivs på våra sida..)
Denna "jag är bäst" är nog ngn som fått i sig en 3,5:a för mkt och lyckats kommit in i pappas dator- en alkholiserad hacker med andra ord! Såna lyssnar man inte på!
det e väl självklart jag e en tikare ... men jag tycker att timrå måste bygga en ny arena .. för den rymmer ju ingenting .. bara 5500 ... nu rymmer umeås 7000 .. ...
Det framgår ju solklart att publikintaget i respektive hallar var det du menade. Förlåt om jag var lite hård mot dig. Jag borde ju ha förstått! Timrå har en skitarena för den tar in 5500, Löven har en kanonarena för den tar in 7000- japp det är så det är.
Umeå har en hall som rymmer 7000 men ett lag som spelar allsvenskan.Timrå har en hall som rymmer 5500 men spelar elitserien. Så en hall som rymmer mycke människor är ju inte allt.
Det är väl mer eller mindre klart att Laken ställer upp som finansiär. Jämfört med nya Laken Arena (10 000 ståplatser). Tycker jag att Björklöven har en riktig skitarena.
Skön seger. Det hjälpte inte för katterna att ha issot lindat åt fel håll samt att köra med en dopad ismaskin. Tror de får tänka om till nästa år. Uppriktigt sagt har jag svårt att förstå att det finns Sundsvall fans överhuvudtaget. Första gången jag hörde talas om det höll jag på att garva läppen av mig, när jag sedan såg en så insåg jag att det faktiskt fanns såna på allvar! Dom är inte så många men har funkat bra som sparring till TIK supporterklubb genom de sista åren. TIK supporterklubb bildades redan 1962. När bildades katternas?
Mera ståplats i Laken Arena. OK -jag är med. Eller riv ut ombyggnationerna så får vi nog in 8-9000 i lsstadion igen.
Underbara händelser från derbyt: 1.Juniorerna Täggström, Nylund och Zetterström (de var också bra mot löven) Roligt att återväxten ser bra ut! 2.Crippes show i slutskedet av matchen efter han hade "gjort" ett par gubbar så stog vi bara och skrattade på läktarn! Såg ni katterna när de åkte och bytte efter det 5 blåmesar som var HELT utpumpade allt medans Crippe själv gled skrattande till av bytarbåset! 3.Försvarsspelet Timrå verkar ha ett helt annat lugn i spelet i egen zon man verkar kunna spela sig ur svårigheter istället för att panik slå pucken till icing (det är klart att ett skade drabbat löven och sundsvall kanske inte är världens bästa värdemätare) 4.DeRouville som gled upp till mitt linjen efter "Crippe show" för att "tacka"? honom.
Som match var det väl egentligen ingen höjdare men det är ju förbannat roligt att vinna över sundsvall även om man kräver att man ska göra det. Det kan väl inte ha varit så här stor skillnad sedan början på 80-talet mellan s-vall och TIMRÅ eller?
Jag E Bäst: Det kommer ju bli riktiga ombyggnationer om något/några år och det är ju bra mycket bättre att vänta och se om man lyckas befästa sin position i Elitserien innan man satsar miljoner på ombyggnationer. Jag tror då knappast att Löven kommer ha fullsatt en enda gång i vinter. 7000 pers för att se ett lag som åker runt och enbart hakar?
Men jag tycker nog att det behövs några ombyggnationer. Hade varit kalas om ståplatsläktarna var brantare så man kunde se bättre.
De två sakerna som är bra med Gärdehallen är i mitt tycke att ståläktaren är brant så man ser hur bra som helst och att akustiken är GRYM!
Knylan: Jag håller med dej att ståläktaren är brant och bra i Gärdehov tom en "stuvbit" som jag ser planen. Men inte hördes det var speakern sa, det var ju bara som en rundgång alltihop,åtminståne därifrån vi stod.
Dryparen: Självklart finns det en direktrapportering till matchen. www.swehockey.se För er som inte vet så står det 2-0 till våra Tikare. Båda målen inslagna av Hautamaa. Timrå rockar fett! Nästan så man får säga åt dem att sluta- vi kan ju höjas till skyarna och bli SM- guldkandidater. Hugaligen!!
Angående ishallsdebatten så rymmer Umeås nya ishall 5800 (4450 förrut) och inte 7000 som någon felinformerad själ skrev förrut.
För övrigt undrar jag om vissa timråiter aldrig tröttnar på att snacka om "grislöven" och att löven "bara åker omkring och hakar hela matcherna"? Obefogad och löjeväckande kritik.
Grattis till segern i SCA-cupen och lycka till i elitserien i alla fall. Jag hoppas att vi ses där nästa säsong.
1-0 efter "bara" 4.38, fortsätt i den här stilen nu bara !!!!!!!!