1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590680 inlägg · 6217 ämnen

Krykov

« · 86499 · » Till forumet

Krykov
Äntligen en målskytt
Kommentera

Sv: Krykov
Han är säkert inte billig
Kommentera

Mr gambler: Men bra....
Kommentera

wesse:
Är det jag säger ska bli intresant och se vad de visar för spel, kan bara bli grym brutalhockey med Kosken och kaparen, himla tur vi fått krykor,,,,Men bra såg kryckan ut:)))))
Kommentera

Tjusigt! Onekligen ett spännande nyförvärv. 'Inte missat en enda match sen 1991' antyder ju onekligen att det är en tuff snubbe. Dessutom: 23 mål och 20 ass i SM-Liiga, nicht slecht.

Välkommen Kryckan!
Kommentera

Hatcher m fl: När kommer sågningen??? Är han för ful eller kanske för gammal?? Han kanske inte gjorde tillräckligt med mål? För dålig liga?? För finsk??
Kommentera

De va ju ingen mes ni skrivit kontrakt med. Inte missat en enda liga match på 10år. Imponerande!
Kommentera

Sir Lancelot: Hårdare än Holmström... *s*
Kommentera

Tycho: han går väll på krykor :P
Kommentera

Vem är det här för spelare??
När skrev han på??
Nån som har lite info??

Tack på förhand/ Jesse
Kommentera

jesse p: www.timraik.nu pressmeddelande 11 kolla på länktipset för statistik om spelaren
Kommentera

jesse p: Han är 1.92 och väger 92 kg spelar i nr 14.
Lagkapten i Espoo.
Kommentera

jesse p:Står lite på timraik.nu
Kommentera

O M S P +/- MIN
Blues 00-01 54 17 12 29 +12 40
SM-Liiga yhteensä 633 203 224 427 398
Kommentera

Bo Bly: Betyder det att inte Nordgren får kontrakt??

dr-nix: Jag visste jag hade missat nått...

Skämt å sido... Verkar vara en rolig ny spelare... kan vara en spelartyp vi saknar... (dvs målgörare)

Välkommen Krykov!!
Detsamma säger jag till Lill-Kenta. Välkommen! Jag litar på dig...
Kommentera

Japp! Där kom han den ETABLERADE centern. Nubben är Kung!!!

Tappara Tampere SM-Liiga 94/95 - 50 7 10 17
Tappara Tampere SM-Liiga 95/96 - 50 19 24 43
Tappara Tampere SM-Liiga 96/97 - 50 16 22 38
Tappara Tampere SM-Liiga 97/98 - 48 16 12 28
Tappara Tampere SM-Liiga 98/99 - 54 9 24 33
Tappara Tampere SM-Liiga 99/00 - 54 11 17 28
Blues Espoo SM-Liiga 00/01 - 54 17 12 29
Blues Espoo SM-Liiga 01/02 - 56 23 20 43

SM-Guld!
Kommentera

Ännu en stark finländare klar för nästa säsong.
Välkommen Valeri Krykov!!!
Kommentera

Fan vad skönt! En ryss (jaja en finne jag vet men man kan ju låtsas att det är en ryss) sitter ju aldrig helt fel! Kryckan kan nog bli nyttig för Timrå i vinter...

Hatcher! Snälla kom med ett genomtänkt och konstruktivt inlägg nu, Nubben suger ju! Int sant?
Kommentera

Kryckan är här välkommen!!

Som jag sa för nån dag sen: Vi kommer att få IOGT på oss med tanke på associationerna på grabbarnas namn!

Men vad gör väl det för nu börjar det rocka glidmedel!
Kommentera

Nubben är kung, Nubben är kung, Nubben är kung, Nubben är kung...!
Kommentera

Saxat från Hockeymagasinet:
"35-åringen gjorde 23 mål och 43 poäng under säsongen i Blues och var lagets näst främste poängplockare efter Jan Caloun. Han var kom 8:a i skytteligan och på 16:e plats i poängligan och gjorde sin poängmässigt bästa säsong i karriären."

Jävligt snyggt fixat Nubben! Och ett tack till Hautamaa, visst har han ett par fingrar med i de finska värvningarna?
Kommentera

Laken: Sen om Z stannar o Dahlén kommer är väl karnevalstämning ett litet ord i jämförelse med vad som kommer att ske bland oss supportrar?

Ja, vi får väl si, sa blinda Sara :))
Kommentera

Nu kommer det att ingjuts rutin och hårdhet i TIK,
Skönt att det var en centerforward.
Säger som jag alltid sagt Nubben är KUNG!
Kommentera

URSÄKTA!!!! Jag skrev fel i mitt inlägg.
"Ännu en ryss" ska det vara.
Kommentera

Jaha, då fattas bara Zäta och Dahléns underskrifter så har vi skapat oss en riktig superkedja! Näe... men en bra forward till stackars Krykov kan väl vara snällt i alla fall?

BRA nyförvärv i övrigt. Lite gammal, men han verkar ju vara gjord av DET RÄTTA VIRKET.
Kommentera

Härligt debattklimat de senaste 24 timmarna. Från "lågprislag nr. 1" till "SM-guld". Någon som vet om Krykov är ryss eller finne? På timraik.nu står det att han är finsk, men namnet låter inte särsklit kaksi kolme.
Kommentera

Han är född i Helsingfors. (Se länk)
Kommentera

scim: ...och bara 34½ år, rena ungdomen, Dahlén är ju över 35.
Kommentera

Vad säger man om detta kortet på "Kryllan" då? Upphetsande inte sant? Klicka på länktips...
Kommentera

Valeri Krykov låter rock ´n´ roll =) Det är positivt, det tar vi med oss, härligt, wow.

Bra värvning, Nubben! Rutin behövs, dessutom producerar han ju poäng på köpet också. Inte dumt, inte dumt alls =)

"Lill-Kenta" känns också som en bra lösning, även om jag helst av allt ville ha kvar "Molla".

Och en offensiv och frejdig hockey är ju något som hela hockeysverige vill se.
Bara att hoppas att den här typen av hockey denna gång går hem för Timrå.
Kommentera

Tror nog att eran nya spelare Valeri Krykov kan göra stor succé.Han är ju 35 år så han är nog mycket rutinerad.

Den gångna säsongen gjorde han 23 mål och totalt 43 poäng på 56 matcher med Blues.

Ni får väl också hoppas att han är en bra tekare.
Kommentera

Nike89: Det här är en bra värvning när t.o.m nike håller med.

Krykov blir en intressant bekantskap.
Här måste jag passa på att berömma sportchefen Kent Norberg.
En stark, rutinerad och målfarlig center. Vad mer kunde ha önskats inom rimlighetens gräns? Bra jobbat!!!!!

Jag undrar föresten om publikrekordet från förra säsongens ispremiär kommer att sitta löst nu..
Kommentera

Här kommer en länk med bild på "Valle" Han var visst lagkapten förra säsongenh i sitt lag.
Kommentera

någon som kan finska pls översätt..
Kommentera

dr Dängroth:
Satan det är en kanovärvning för inte nog med att Nike89 håller med, Laken har inte sågat han än heller, fattas bara att Kongo kommer och säger att han är bra så måsste han vara kanon till 100%
Kommentera

HH: OK. Jag förstår, alla kära tyckarproffs måste säga sitt först. Sedan kan vi andra förstå vad som väntar. Men, medge att det ser bra ut. Bara Hatcher som är öppet negativ hittills.
Om alla skulle vara överens så är det mysko, mycket mysko och då kunde hockeysnack lägga ner...
Kommentera

dr Dängroth: Minns mitt inlägg från 2002-05-03 14:12:55.... om man får vara lite luttrad...
Kommentera

rådbjer: "Kryckan" blir nåt att stödja sig mot, när lagmaskinen haltar. :-)
Kommentera

Vem hittade Valeri Krykov och kommer Pasi tillbaka till TIK nu???

Jag tror att Pasi kan komma tillbaka till TIK...

Under 6 säsonger mellan 94-00 spelade Pasi och Krykov tillsammans i Tappara, under säsongen 00-01 spelade Krykov med Toni Koivunen och Niklas Hedberg. Valeri Krykov kommer att känna sig som hemma i TIK kommande säsong.

Tänk om Pasi också kommer till TIK...

Valeri Krykov är en riktig kanon center han har legat väldigt bra till poäng mässigt i sitt lag 1:a, 2:a och 3:e platser i laget interna poängliga hör till vanligheterna.

Jag tror det var Pasi som tipsade TIK om denna kanon center som direkt går in i första femman och kan mycket väl vara den lagkaptenen som saknades förra säsongen.
Kommentera

RED DEVILS: Bra researchjobb. Om Pasi kommer eller inte står skrivet i stjärnorna. Likaså vem som tipsat om den store centern.
Annars var de bra historisk information på medspelarna och Krykov.
Kommentera

Krykov är en kanonförstärkning. Stor och tung (192 och 92 kg), väldigt rutinerad (den forward som spelat flest matcher i sm-liga nånsin!) och poängproducerande. 23 mål och 8:a i finska skytteligan är mycket starkt. Det gör ingen dålig spelare. Bra att klubben har klart med två säkra målskyttar som Krykov och Matthiasson till nästa säsong.
I slutspelet har Krykov spelat 40 matcher och gjort 13 mål och 11 assist. Mycket bra statistik.

Kanon av Nubben att fixa Lill-Kentha och Krykov. Den sistnämnde verkar vara en väldigt bra spelare och det starkaste nyförvärvet till Timrå på väldigt länge. Precis vad som behövdes.
Nu har man värvat 3 finska centrar som gjorde över 30 poäng. Satsningen inför 02/03 känns redan bättre än fjolårets. Helt klart är att truppen kommer bli bra mycket bredare.
Ett par till fina nyförvärv så jävlar.

Välkommen Valeri Krykov!
Kommentera

RED DEVILS: Lägg ner snacket om att Pasi Petriläinen ska återvända till Timrå IK. Det är en utopi. Skulle bli mycket förvånad och GLAD om motsatsen bevisades men jag har en stark inre känsla av det hela är falsk ryktesspridning för vinden utan substans. Han deklarerade klart och tydligt när han flyttade hem till Finland att det spelades för tråkig hockey i Sverige och jag (tror) knappast att den bilden har förändrats?

Det är bara att inse att vi är lyckligt skattade som fick ha honom hos oss i en säsong. Den värvningen var ett kap. Han är dessutom listad för NHL (New Jersey?).

Tycker trots allt att truppen börjar ta form på allvar. Kan onekligen bli intressant. Vi har en bra målvakt. Bra backar och nu har vi ju dessutom fått en bra center i Krykov.

"Zäta" bli förstås omöjlig att ersätta om han nu sticker till NHL?

Men det är bara att inse, det tar 20år! att få fram en ny "Zäta" igen. Sådana spelare växer inte på träd. Vi har fått njuta i 6år av hans artisteri vilken ingen annan klubb kan stoltsera med. I vartfall inte på seniornivå. Det är ju Njurunda SK då som han tog sina första staplande skär hos men då stod han ju fortfarande under tillväxt.

Och även om han nu INTE skulle bli NHL-proffs och ändå lämna Timrå för att spela i ett bättre lag för att få chansen att vinna SM-Guld, ex FBK eller MoDo så är han värd det efter allt han gjort för föreningen. Ingen kan bli arg på "Zäta" då. Pojken är ju fantastisk, både som människa och hockeyspelare. Ödmjuk, generös, snäll, artig, lojal m.m.

Så chippa efter andan kära TIKare. Det är 25% chans att han spelar i Timrå nästa säsong.

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

ernie eagle: Har från relativt säker källa hört precis motsatsen. Det här kallas ryktes-spridning och det är inte min stil. Har dessutom hört att Z är helt förlorad. Dessutom---hade Z varit kvar då vart UD,Tikare. Bara så att du vet. Jag har säkrare källor än du.
Kommentera

Olgas furir: souvenirshops försäljaren ?!

;)
Kommentera

Olgas furir: Det kan jag inte avgöra eftersom jag inte känner till dina källor. Men mina källor är väldigt säkra. I övrigt går jag inte på det något mer. Jag återkommer då allting är klart. Jag är ingen duvunge, jag vet vad jag talar om.

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

Välkommen till klubben, Valeri Krykov!
Kommentera

ernie eagle: Bra talat Ernie, mina källor är säkra. Det blir bra i år!
Kommentera

HH: Jag ska citera det du skrev nedan: "Satan det är en kanovärvning" - jag håller med dig, men han blir nog lite dyr att lösa ifrån NHL...
Kommentera

« · 86499 · »