Laken: Överlevnad !!! Är de 5 pinnar upp till slutspel och 7 ner till kvalserien kan man väl inte annat än att sikta på slutspel. Ser det heller inte som en omöjlighet med tanke på dom spelare som snart kommer !!!
FM: Riktigt intressant kommer det att bli och helt klart måste målet vara slutspel. I stort sett en ny förstafemma, och inte vilken som helst, ger mig helt klart förhoppningar.
Laken: Nja,inte faan vet ja hur stor koll du har men nog har vi dängt dom lagen förr va ? Sen tror ja ju inte heller att serien avgörs dom kommande 2 omgångarna heller,de kommer ju lättare (på papperet) matcher också.
Sen visade ju ett dygnlag som Modo igår att de faktiskt går att vinna mot FBK också..
Nä sätt dej och gör lite nya femmor du så ska nog de här ordna sig..:)
Laken: Med tanke på att man tidigt gick ut med att Jantunen var klar så förstår jag inte varför man inte skulle kunna prestera resten av "förstafemman" nu på en gång.
Så jag är skeptisk.
Finnbacken tror jag förresten knappast kommer tillföra nåt, skicka tillbaka han
RocknRolf2: Vore ju rätt svårt att dölja att Jantunen är klar med tanke på att han kom hit så fort han kunde när han kritat på. Tränar ju med laget nu så de vore ju tugnt att försöka dölja att han är klar...
RocknRolf2: Inte vet ja,bra fråga. Men eftersom de gör de så finns det ju tydligen anledningar. Kanske vill man mörka lite för de andra lagen. Finns ju kanske en risk för att om de står och väger ekonomiskt sätt för tex Leksand eller nått annat lag om de ska värva en lirare så kanske hellre de hostar upp om de har vetskapen om att Timrå gjort desamma.
FM: Oreda i laget inför FBK skulle bli följden om nyheten kom ut....
Har jobbat på ett företag som började gå dåligt. Då ryktet började gå om uppsägning slutade alla att arbeta och spekuleradede vilka som skulle få sparken
Laken: Visst, trenden har vart usel resultatmässigt på sistone men tror trots det chansen är större till slutspel än kvalserie. Absolut störst sannorlikhet är väl att det blir ingemansland iofs : )
Huruvida vi sedan har något i ett slutspel att göra i år är en annan femma ;)
Laken: Vi får väl hoppas att trenden med att FBK ändå passat oss ganska skapligt där i lilaland fortsätter... Vinner vi mot förmodan där, då skulle psyke och nya spelare snabbt kunna ändra läget... Men jag ser helt klart brutalmattsvart på framtiden. Livet är lägre än en sjunken ubåt.
Jag säger som om den bortgångne Alfred E Neuman: -En seger är bara en ny spik i kistan.
FM: Vill vi spela semi då blir vi nog så illa tvungen att vinna imorgon om man ser till vilket motstånd de närmast jagande har så kan vi nog inte lämna större glapp i tabellen än nuvarande!
RocknRolf2: Det troligaste är väl i så fall att aktuell spelare ska spela kvar i nuvarande klubb tills fönstret öppnar. Därför vill man vänta med att offentliggöra, om nu någon redan är klar.
Själv är jag övertygad av det förstnämnda !!!!