håckla: Den förra läste jag förut. Händelsen som nämns känns där lite onödig att hamna i, trots att man gör sin första säsong i elitserien. Det lär ju finnas ett regelverk för domarna, och för honom, att rätta sig efter, som nog förenklar om just såna situationer uppkommer.
Frella: Låt killen dömma och gör det inte jobbigare än nödvändigt. Han är ju trots allt tillsatt av förbundet. Då menar förbundet att killen har de kvalifikationer som behövs.
Maggan: Ligger nå´t i det. Men det är samtidigt en kedja med tre stycken som inte är rädda att gå på mål. Fast det kanske hör ihop. Att spelare som tycker om att hålla pucken är de samma som gärna går mot mål?
Nu jävlar tycker jag att Domarbasen får ta ett snack med sina underhuggare. Snacka om att Domarnivån i Elitserien är riktigt låg. Alla Spelförstörande moment som Interference, fasthållning och hakning släpps ju nästan helt. Vet inte hur många gånger man sett spelare hålla fast en en annan mot sargen flera minuter utan domaråtergärd. Det värsta är ju bondjävlarna fortsättar hållafast spelare trots pucken lämnat zonen för flera sekunder sedan. Det förstör ju spelet...
Ta hit lite mer Rysska domare eller varför inte ge Huring pipan tillbaka? :D
mike66: Men lyssna på webradion! Är det tomt i Kempis eller! Jag hör nån halvdassig Skarinkopia lojt knackande. Men nåt stöd har dom knappast våra grannar i Ångermanland!
Janken: Tyckte du att du var rolig nu när du nämde Webradiohelvetet för mig. Som alla säkert redan känner till så funktionerar den fortfarande inte för mig.
MoDo imponerar knappas,t ännu ska tilläggas. Att begära att de enögda emaljögona i lilleplutthallen ska tjoaotjimma med en ettfemma i röva är nog som att be matkön på hemmet att öka.
Ps. Det är bra att MoDo förlorar för då är chansen större att vi får dom efter oss i tabellen...!
mike66: Det var kö på Max i Ö-vik redan efter andra perioden då publiken började lämna Kempehallen och bege sig hemåt. Modo-Frölunda 1-6 i slutet av matchen. Håller verkligen Salo? Han drar på sig en 2+10 och är verkligen ur balans.
Lika lång kö var det inte när Malmö var på besök i Stockholm för mötet med Djurgården. Blott 4052 åskådare hade sökt sig till Globen denna tisdagkväll. Om det varit publikkris tidigare så är tillståndet ännu värre nu.
Bo Bly: För sjutton! Mora är inget dåligt lag! Dom har ju faktist kvalat in i högsta serien! Sen om dom orkar genom 50 omgångar är en annan sak! Dom kommer att skrälla flera gånger i vinter!
D Andersson Thomas Gävle
L Andersson Åke Husum
L Takula Leo Hofors