1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590392 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2002

« · 63256 Till forumet

Kvalserien 2002
Nu J*vlar ska vi banka sk*ten ur allt motstånd i kvalserien!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2002
Redwhiteboy: det är klart som f*n!!!

Red n´ white pride world wide...
Kommentera

Nån som vet när kvalserien lottas ?
PlayOff till kvalserien behöver väl knappast bli klart före lottningen ?!

Man planerar ju sitt liv efter matcherna och vill ju veta om det blir hemma eller borta den 27:e..
Kommentera

Hoppas att du har rätt,men tyvärr tror jag det blir tufft i KS.AIK kommer vi förmodligen att ha före oss när det är färdigspelat,så det gäller att vara helskärpt i varje match både hemma och borta.
Leksand har ett bra lag,men har inte mött något riktigt bra motstånd,så det kan vara ett problem för dom när det drar ihop sej i KS,det kommer säkert att bli en annan typ av matcher där många lag kommer att försvara sej och satsa på kontringar,hoppas att Molla och grabbarna förbereder sej på den typen av hockey,hur som helst så hoppas jag och tror att vårt TIK ska vara med även nästa säsong och förhoppningsvis med en vettigare planering och satsning.
Kommentera

Timrå kommer ramla ur...
Kommentera

Kan man tippa en kvalserie??? nä tror inte det ta leksand tex som förlorat en match på hela sässongen (tror jag) kommer dom klara pressen att det får inte misslyckas, kommer dom rent mentalt klara att spela i underläge utan att få hybris, och gå bort sig i egen zon, för dom är ovan att ligga under,,,,Kommer Timrå hitta sin klapp klapp Hockey, och sin vana troget jobba sönder motståndet, Jobba i underläge är vi van så det ska inte vara problem, Kommer AIK:s sövande spel hålla tror jag inte stå i egen zon och slå sarg och ut likt trevallars karranbol brukar sluta med att man slår ner svart åtta,,,,,,,Nä nu är det Kvalspel som gäller och alla gammla förutsättninga laggd på hylla alla gamla meriter gäller inte längre från en lugn serie lunk, personligen tror jag på rockenroll spel blandad med sammba, då kan man inte stå i egen zon, då måsste man ta intiativ visa vart skåpet ska stå, både fysiskt och psykisk visa vilket lag som är tyngst,,Vackert spel får man pyssla med i serien,
Kommentera

HH: klockrent. Vare sig gamla meriter eller gamla förluster gäller längre..
Sedan får alla kverulanter eller frikyrkopastorer säga vad de vill.
Det är en ny serie. Nya lag. Jag tror det blir spännande ända in i det sista men att vi till slut grejar det.
Se på slutspelshockeyn, många har vaknat på allvar nu, det är strid på kniven. Vissa kan bara bli ordentligt formstarka under denna press verkar det som.
NostradamusShadow: Ska Timrå stad åka ur vaddå? Kontinentaldrift, svarta hål eller vad menar du?
Kommentera

Tja alla. Nu är tiden inne. Tiden för kval, så nu lägger vi det gamla åt sidan och satsar allt på kvalserien.
Vi ska klara detta eller hur??.
Kommentera

Jajjamänsan. Nya tag mot nya mål. ;-)
Nu blir det fest på läktaren igen.
Kommentera

ja det ska bli kul ändå att det blir lite fler matcher...
Kommentera

Nu är det faen i mig snart för sent att ge upp. Förlust mot Mora och bara 3 poäng ner till kvalstrecket.

FYFAEN...!
Kommentera

mike66: tror du inte att #96 är ledigt i Timrå???? kan du inte styra upp laget en smula.
Kommentera

mattis69: Just nu känns det svintungt och inte ens de små neongröna hjälper en kväll som denna. Nu är man fullständigt besatt av hockeydödsångesten. Liemannen sitter på på er högeraxel och sneflinar åt er alla en kväll som denna.

Slutsatsen man drar av en sån här hockeykrigsförlust är dock mycket enkel. Det gör inget om du går ut och proppar en modoit, sänker en moranisse eller hjälper en sundsvallare (Moverare) att bada i vängåvan. Det är inte bara trevligt, man gör samhället en tjänst och bevarar därmed världshockeyfreden när man är lite så här småhockeykinkig.

Så var det med det och nästa gång ska vi skriva lite om det kalla kriget, alltså det krig som startade efter det att andra världskriget var tillända.

Nu till ett mycket mer intressantare ämne, nämligen ismakeri. Vintern närmar sig med stormsteg så jag går härmed igenom det mest grundläggande i själva istillverkningen.

Recept på att spola din egen is!

Vintertid är istid, och istid är skridskotid. Och du kan spola upp isen själv. Det kanske finns en asfalterad plan eller grusplan där du bor som kan förvandlas till en isbana.

Men att spola is kan vara lite svårt. Det finns en del saker du bör tänka på innan du börjar. För det första måste du kontakta mark- eller fastighetsägaren. Tekniska kontoret, och dina grannar och höra efter var du får spola och om det är okej att göra en isbana där.

Sedan ska planen vara någorlunda jämn. Den kanske behöver sladdas och jämnas till innan du sprutar vatten på den. Tänk på att det tar ganska lång tid innan du har en åkbar is. Det kräver tålamod och åter tålamod.

Stabil kyla

Innan du börjar spola vatten på planen måste marken vara frusen. Det bör ha varit en stabil kyla på 5-10 minusgrader under några dagar. Sedan är det dags att spola en grundis. Börja med att spola ett tunt lager vatten på ytan. Låt det frysa någon timme. Spola sedan ytterligare ett tunt lager vatten på den frysta ytan och låt det frysa. Gör om momentet tills du fått ett par centimeter tjock is. Du kommer att få hålla på några dagar och kvällar innan du har en bra grundis. Men när det är gjort har du en bra isbana som är lätt att underhålla.

Under tiden du spolar grundisen bör du se till att hålla den fri från snö. Annars kan du få luftbubblor i isen och det gör att den smälter lättare. Ju mindre luft du blandar i desto hårdare och hållbarare is får du.

Töm slangarna

Se även till att tömma slangarna på vatten efter varje spolning. Finns det kvar vatten i slangarna finns det risk att dom spricker eller att det bildas isproppar.

Mvh/ En legitimerad ismakare från knölens fot /
Kommentera

mattis69: Sluta och Hmmm:a och läs och lär förihelvete.
Kommentera

Mike kan is han, det ser man på lååångt håll !.

Huvudsaken man tar det lugnt och inte spolar för mycket, dubbelis är et helvete för en ismakare.
Kommentera

mike66: Jävla helvetes Dalarna! Jag ska aldrig mer åka dit på semester. Dalahästar, falukorv, leksandsknäcke, Vansbrosimmning, Vasalopp, Sälen, Anders Zorn, kyrkrodd, Falu rödfärg, Fäbodjäntan, Svenne Rubins, Gunde Svan och Mockfjärd. Allt är under total bojkott.

Tack för din fina ismakarskola. Här nere i södern är det så mycket ångest att vi vanligtvis får spola rinken utan kyla... Fördelen är att vi slipper isproppar i slangen.
Kommentera

Smokey:

det är sådana här injägg som gör att man är stolt över att vara dalmas =)

Ps Du glömde att nämna Jussi =)
Kommentera

Smokey: ...och den vackra filmskapelsen "Dalkullan".
Kommentera

Stigsson:

den är ju inte bra =)
Kommentera

« · 63256