1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590405 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2010

« · 1253178 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2010
Idel dåliga hockeyresultat i dag. Det är alldeles för många bonnalag i elitserien. Jag vill att Malmö, AIK och Almtuna tar steget upp de närmaste åren. Tre stora, fina städer. Södertälje, Rögle och ytterligare något bonnalag (inte vi) kan gärna få ta farväl av högsta serien.

Dessutom vann Sundsvall i dag. Helt värdelöst. Jag säger som Bragd-Birger: Hockey är en skitsport!
Kommentera

DJ Hemp:
Är nog en av få här inne som håller med om AIK, synd att deras fans skämmer ut sig, men hockeylaget AIK ser jag gärna i ES igen.
Kommentera

TIKbiff: så kan du ju inte säga. Du kommer aldrig ifrån att med AIK följer rötäggen till supportrar med. Nej tack.
Kommentera

DJ Hemp_: Jag förstår mig absolut inte på dig, du är jävligt konstig!! Du håller på bajen och timrå, men du vill gärna ha upp AIK (vad fan!!!!) i ES, och S-vall vill du ha ner så långt de går.....
Förstår mig absolut inte på mig dig...sen att du är en modo lover är en annan sak......

Idag var det 6st AIK'are som fick reda på att jag var bajare, hur många av de 6 tror du vågade säga emot mig..... - ah just det NOLL!!! haha jävla soper!
Kommentera

Blizzard:

Det är inte min ambition att en sådan som du ska förstå sig på mig...
Kommentera

Blizzard: Kul att det finns handbolls supportrar som är här inne å skriver
Kommentera

Limpan: Fan...Leksand-Rögle 1-2...vi verkar få dras med Rögle och SSK en säsong till.
Kommentera

mikenomad:

God natt 1 - 3

Kommentera

ersson:

Du är nog inte ensam ,det är inte kört heller.

Kommentera

mattias - 74: Mycket sant där. Håller tummarna för Leksand både för pengarnas skull och för att slippa Ouöägle nästa år.
Kommentera

Rögle ligger på hårt i början. Vinner de i dag är väl den här serien avgjord redan.
Kommentera

T T: Så verkar KS leva ett litet tag till. 2-1 till Leksand efter OT och AIK gick och vann. Dessa möts i nästa omgång och ytterliggare ett lag kommer vara borta då efter den omgången.
Kommentera

Själv så tycker jag att April skämtet med Corso bort och Pyrret in, var ett klockrent April skämt. Men det verkar inte som det var lika uppskattat hos de flesta här inne?!

Skulle kunna gjort det själv t.o.m.!!!
Kommentera

Frella: Gammgubbarna i Leksand håller kvalserien vid liv. Men det är inget vidare spel man bjuds på. Håller näppeligen i en elitserie. Oliver Ekman Larsson är väl den spelare som imponerar mest på mig i Leksandslaget. Abid i Rögle har inget kontrakt och bör vara en spelare som platsar i ett lag som Timrå (med all respekt för att vi inte kan ha hur många utlänningar som helst).

Södertälje känns klart mina ögon. Sedan tror jag att AIK tar klivet upp. Tycker laget har vuxit under serien och visar prov på god disciplin och jävlaranamma.

Kommentera

diffe: mm . jätte roligt .. jag ska ringa dej och säga att jag är från svenska spel och att du vunnit 10 miljoner . sen ringa upp efter några timmar och säga att jag skojar
Kommentera

superfalle: Vilken jämförelse!! Bättre kan du väl? Men jag vidhåller att det var ett riktigt bra April skämt..
Kommentera

diffe: Jag skulle nog säga att det var ett lite halv roligt skämt.

Kan inte Riiktigt förstå hur vissa kan bli så pass upprörda.
Kommentera

Mackelito: Lite som foppa flaggan :-)

Men för dom som känner sig sårad så ber jag om ursäkt för min del i det hela.
Kommentera

Mackelito: iNTE JAG HELLER!
Kommentera

5-2 till AIK nu. Gamle kvalserieräven Henrik Eriksson har gjort två. Rögle är i gungning.
Kommentera

T T: 4-5 nu. AIK är i gungning.

Sundsvall har 3-0.

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH & T T: gungning? har isjäveln smält... ;)
Kommentera

JimmyH: 4-0 till IFSH, Daniel Olsson har 2+1
Kommentera

dr-nix: Olofström är rejält i gungning.
Kommentera

T T: ...inte där också :S , jag som tänkte pimpla imorgon, näe två isar samma kväll de blir ingen pimpling imorgon inte....
Kommentera

T T: jo :P

Edit: 5-0 nu, D. Olsson har 2+2 och Oscar Johansson har 2+1 (som jag i hemlighet hoppas ska utvecklas till den grad att han får återvända till Timrå, hur troligt det är låter jag dock vara osagt)

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: ett 5-5 mål bortdömt också.
Kommentera

69 skott på mål har de lyckats bokföra på två perioder i Leksand!?
Kommentera

Olofström????? Tacka vet jag Lejonström. Det var tider det!

Tihi.
Kommentera

Skarin: En Timråit håller ju på Mörrum i Blekingehockeyn. Massabruk mitt i byn och såväl vår klubbdirektör som vår lagkapten har spelat med laxen på bröstet.
Kommentera

El Maco: Ska inte det vara klubbdirektörens bror?

Det verkar bli en helt avgörande mellan Sundsvall och Tingsryd i Gärde på söndag.

Kommentera

T T: Jo, det ska det vara.
Kommentera

Jösses, vad var det för lallare i SSK som inte skickade ut pucken ur zon?
Kommentera

T T: Jonas Almtorp var mannen som ville leka överkylig innanför egen blå i tre mot fyra.
Kommentera

T T: En fruktansvärt överskattad hockeyspelare.
Kommentera

Uno Gordon: Alltså jag tror ju att målvaktstränaren Alcen i allra högsta grad är med och har tagit beslutet när det gäller värvning av Modig. Troligtvis tror Alcen att han kan jobba med Mattias och göra något av grabben.
Kommentera

dr-nix: Det är mkt möjligt att Pecka Alcén får fason på grabben. Men oddsen är inte på Modigs sida i nuläget. Det är en fifty-fifty-värvning som kan bli både flipp eller flopp.

Det är sista chansen nu för Mattias att bevisa sin "storhet" och verkligen växa ut till en stabil elitseriemålvakt. Annars är karriären död.

Mitt tips är att nästa klubbadress för Modig blir Asplöven Haparanda.
Kommentera

Almtuna-Rögle (1),x,2
Rögle-Södertäle 1,x,(2)

alt.
Almtuna-Rögle 1,z,(2)
Rögle-Södertäle 1,(x),2

Växjö-Leksand 1,x,(2)
Leksan-Almtuna (1),x,2

Södertälje-AIK (1),x,2
AIK-Växjö (1),x,2

alt2.
Södertälje-AIK 1,x,(2)
AIK-Växjö (1),x,2

1. Södertälje 25
2. Leksand 19 (just nu plus3 mål-skl)
3. AIK 16 (just nu plus 2 mål-skl)
4. Rögle 14

alt.
1. Södertälje 23
2. Leksand 19 (just nu plus 3 mål-skl)
3. Rögle 18
4. AIK 16(just nu plus2 mål-skl)

alt2,
1. Södertälje 22
2. Leksan 19 (just nu plus 3 mål-skl)
3. AIK 19 (just nu plus2 mål-skl)
4. Rögle 18

alt2. är nog lågoddsaren tyvär = en målskillnads fight mellan LIF och AIK
Kommentera

Almtuna-Rögle 1-0...
Kommentera

T T: lyckas inte leksand vinna idag då är det nackskott på hela laget för jag pallar inte Ooögle i ES en säsong till -.-

Växjö Lakers HC - Leksands IF 1 - 0

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Södertälje SK - A I K IF 1 - 0
Kommentera

Blizzard: SSK och Leksand blir bra i Elitserien. AIK... Nej tack!
Kommentera

Blizzard:

första skottet Lakers hade 10 sekunder in i PP!

Kommentera

Bigthelin: Indeed helt.
Kommentera

mattias - 74: aha det är en sån dag, men ni tar detta :)

Något bra iaf 2-0 DIF
Kommentera

Blizzard:

2 - 0 till Lakers inställningen är som bortblåst blir så jävla less Strömbrg tar timeout efter 12 minuter

Kommentera

Blizzard: 2-0 till Almtuna...
Kommentera

Blizzard: Själv sitter man och hoppas på att Linköping vinner den matchen så jag kan gå och kolla på hockey i chokladasken nästa omgång och DÅ se DIF vinna :P men man kan ju inte få allt här i världen :)
Kommentera

Blizzard: Jag orkar inte med något av kvalserielagen i en elitserie. Krymp serien till 10 lag!
Kommentera

Bigthelin: hehe jasså du tänker så du :D haha :)
Kommentera

« · 1253178 · »