1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592770 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1364387 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
Timrå Icon: 6 + 18 på 15 matcher. Kvällens match medräknad.
Kommentera

Uno Gordon: På tal om Asplöven; hur gick det för vår Jonte egentligen...?

Så får man väl inte säga men för övrigt tycker jag vi gör som Linköping; scouta bara spelare med en diagnos och en jädra energi

Redigerad kommentar

Kommentera

Åh sedan undrar jag lite grand kring Philip Kemi. Är han helt avskriven? Ser att han lirar i Luleå J20 numera och bara sporadiskt varit på lån till Kiruna. Bokförd för 4 matcher och även 2 med Luleå i ES.
Kommentera

Mackelito: Varför har en sådan spelare som Filip Gunnarsson blivit så otroligt bortglömd. Tror han skulle kunna tillföra mycket i Timrå. Jag menar bara en sådan sak som att han tagit JSM-guld med Boltic i bandy (!) som 14-åring säger ju egentligen allt. Utlånad till Asplöven för tillfället. Stor lungkapacitet och ett jävla driv under rören. I rätt miljö kan nog pojken göra underverk.
Kommentera

Mackelito: Man kan ju hoppas att de kommer tillbaka med den där hobbiten Mats Zuccarello om han är hemma över helgen....
Kommentera

Mackelito: Norge!!! Almtuna hade en lite kille som var jävligt bra, snabb som fan men hade spelat länge i AIS ch ville byta miljö, Fredrik Abrahamsson. Åkte till Norge var där under två år kom tillbaka till i år, och man trodde inte sina ögon...hängde inte med, var för lätt, hade svårt att platsa mm, mm. I Norge blir man inte bättre.
Kommentera

mikenomad: Vart fan skall du stoppa in honom nånstans då?
Kommentera

mikenomad: Hehehe! Dessutom kanske vi även kan ta Toumas Tarkki som komplement till hans lillebror om PW bangar. Vore coolt med ett brödrapar som slåss om förstaspaden

Nu blir T T sur då jag skrev i fel tråd

Redigerad kommentar

Kommentera

Kerstin_k: Nej man har ju tydligen skickat hela scoutverksamheten till Norge för att hitta några fler Alexander Larsson...

Är det bara jag som tycker det är märkligt med sådana spelare som Alexanders Larsson och idag diskuterat Stefan Andersson? Dessa herrar platsade inte i ES och åkte till Norge. Säsongen efter Norge, (med mycket poäng förstås eftersom Get Ligaen är en kass liga) så är man i Timrå helt plötsligt sugen på att värva spelarna, jag fattar inte det där? Är det någon slags superduper utveckling i Norge alla spelare gör eller inbillar sig Linkan bara att spelarna blivit "bra" efter en säsong i Norge? Förklara detta för mig någon tack.
Kommentera

Uno Gordon: Gå in på tidningen UNT och sportsektionen, där finns en kille (från S-vall) som bloggar (hockeykoll) om hockey och AIS i synnerhet och naturligtvis STORT Timrå-fan, Kent Westman han har råkoll på AIS. Skriv en fråga där.

Sett Saviano alla gånger mot AIS och varit grym jämnt.

Redigerad kommentar

Kommentera

MB: Steve Saviano vore en grym värvning till Timrå.
Kommentera

Kerstin_k: Men utfyllnadsspelare har vi ju redan....
Kommentera

Kerstin_k: Ja, Modos Nagy tycker jag skulle vara en bra utfyllnad i vårt lagbygge.
Kommentera

Johnny Bravo: Saviano!!!!
Kommentera

Kerstin_k: Jag tror vi kan hitta några i Växjö
Kommentera

Johnny Bravo: hoppas att nubben är på en kvalmatch, linkan på en annan, tarvis på ytterligare en och några scouter på övriga matcher. allt för att scouta av unga, hungriga och äregiriga spelare som är påväg uppåt i karriären. perfekta utfyllnadsspelare i vårt kommande lagbygge.
Kommentera

Uno Gordon: Men Jonte Hedström gick poänglös av isen i Polarica Arena i Haparanda när Asplöven nollades av Tingsryd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Lite komiskt att han "strutade" mot Troja/Ljungby där han ju faktiskt har ett förflutet. Han gästspelade ju även i NH90 Nyköping innan han hamnade i Karlskrona.
Kommentera

spud: Näe; MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
"För helvete Modo! Nu ska detta målet iofs inte vara gilltigt, men ändå! Ta det inte lungt, kör över bönderna!"
Patrik Källstr Kommentera 0 21 min sedan
Kommentera

Växjö vann och leder, dom har fan chansen som jag hoppas dom tar. SSK kommer att leka hem kvalserien!
Kommentera

Timrå Icon: Det var Leif Strömberg som kallade Örebro för bönderna.. Till och med Deilert närmare bestämt, och han är stockholmare..

Det var mest kusinerna från landet syndromet han syftade på då.
Kommentera

Uno Gordon: Jaså börjar Fahlans pojk komma igång? Han kan nog bli bra :-)
Kommentera

Per HApps: Det var någon i MoDo-boken som kallade Örebroarna för bönder hehehe! Snacka och självinsikt.....
Kommentera

Herminator: Apropå någonting helt annat så har ex-Timråiten Thomas Fahlqvist reducerat för sitt Karlskrona till 1-4 borta mot Troja/Ljungby.
Kommentera

KORITFW: Ja inte har MoDo lekstuga precis
Kommentera

KORITFW: Conny eller?
Kommentera

Örebro har reducerat till 5-3
Kommentera

Andersson:
Tror inte att det blir enkelt att åka till Växjö och Rögle och hämta poäng!
Kommentera

Kul , Modo och Södertälje vinner , och allt blir precis som vanligt , elitserielagen klarar sig .....
Kommentera

Modo kommer vaggas in i en falsk säkerhet i och med denna match, kommer komma betydligt svårare motstånd.
Kommentera

73Sjöbba: Ja det är tråkigt att se. Modo hade kunnat spela ärligt i den här matchen och vinna lätt ändå. Nu känns ju matchen stängd helt... tack för kaffet eller nåt :/

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Pinsamt att se domarna gå på det där. Värsta fotbollsmanér.
Kommentera

73Sjöbba: Fan, jag hade velat se Conny och Svartvadet slåss där
Kommentera

Kattgubben: Skaplig filmning.
Kommentera

Nagy lite ur balans? :)
Kommentera

Skarin: Men så har han genomlidit sina kval i SSK, sett kvalseriespöket djupt i vitögat, han vet vad han talar om Baloo. "Been there, done that"
Kommentera

Ambroo: Nog fan är det så.
Kommentera

Skarin: Modo gör däremot ingen lysande perre och det lovar gott när det kommer till möten med mer intensiva och kompakta Växjö och i viss mån även Rögle.
Kommentera

Leif Strömberg gör en fullkomligt lysande period som expert. Tråkigt att han ska till Malmö. Hade velat lyssna mer på honom som expertkommentator.
Kommentera

T T: Ja gud man får tillbaka lättnaden som kändes då man såg Jimmy på pressläktaren som fått reda på HV segern, i skrivande stund.

=)
Kommentera

Simmalugnt: 3-3, förlängning, 'MoDoLid utan glid' förlorar straffläggning, igen.
Kommentera

Hur kul hade det varit med match i Eon Arena i kväll? Det är skönt att ligga i soffan.
Kommentera

Ambroo: :)

Kvalserien var det ja. Nej men M0d0 vinner grislätt ikväll. Örebro är sisådär i egen zon ;)

Kommentera

Bragd-Birger: Det är märkligt vad överens du och jag är idag. Nu har vi iofs inte ramlat in på Nubben, men det sköter andra så fint.
Kommentera

Ambroo:

Ett omvänt Neggotips!

Tvåsiffrigt tvivlar jag på. Det går inte att åka runt på en grilla i KS. Och så ineffektiva som de var mot Södertälje får de inte fortsätta att vara. Eller jag menar det får de gärna fortsätta att vara!
Kommentera

Ambroo: Ja, den här borde dom ta ganska lätt.
Nyckelmatchen för deras del är omgång 4, Växjö hemma. Skulle dom torska den kan jag gå all in på Rögle i omgången efter. Därefter: major risk för total breakdown och allsvenskt i övik.
Kommentera

Ambroo: Ja Modo Nord leker sig igenom mot Modo Syd o efter matchen så går alla ut på en krogrunda tillsammans.
Kommentera

Ambroo:

Risken är väl att Örebro får storspö, MoDo lär vara rejält revanschsugna efter den snöpliga förlusten i Södertälje.
Kommentera

Foyn: Jag tror på tvåsiffrigt. 10-2!
Kommentera

Kattgubben: Det hänger på Zajkowski om det ska kunna bli spännande. Att döma av förra matchen så får han nog det svårt.
Kommentera

« · 1364387 · »