bj21: Det vore en fantastisk idé. Matchprogram med konspirationsteori och vikinstruktioner för foliehatt på mittuppslaget. Sponsoravtal med aluminiumtillverkare då åtgången lär bli stor i trakten.
bj21: Ja den texten borde legendförklaras! Kom hem efter en blöt krogkväll i fredagnatt och läste den första gången då. Hade sedan morgonen efter ett svagt minne av den och var tvungen att läsa den igen. Mästerverk :)
Kattgubben: Den har jag kopierat och skrivit ut. Den slår verkligen ut alla tidigare konspirationsteorier. Fotbolls-vm 1958, månlandningen och alla som rör 11/9 inräknade. Tycker den borde publiceras i modos matchprogram vid nästa hemmamatch! Eller varför inte i våra kvällsdrakar?
Simmalugnt: Haha Challe alltså, slår ut Modo 1-4 i matcher, placerar sig på 8:e platsen två år och sätter Modo en placering bakom båda åren. Byter sedan klubb till Modo och kör ner dom till AS, vilken legend haha!
Bragd-Birger: Det klart ni ska vara glada och nöjda över att vara det enda laget från Västernorrland i Elitserien. Grattis till förturen på alla smaskiga värvningar i fortsättningen. Vi får nöja oss med skräpet som blir över.
Bragd-Birger: Du har naturligtvis helt rätt, reptilhjärnan garvar läppen av sig åt en Mododegradering men förnuftet säger att jag tusen gånger av tusen hellre ser TIK-Modo än TIK-SSK...eller TIK-Växjö...eller, Gud förbjude! TIK-Rögle.
Per HApps: Det är klart att vi klarar oss utan Modo. Det blir lite tristare bara. Enligt mitt förmenande dårå. Jag kommer absolut att ta mig en skadeglädjeswirre av finaste sort om dom åker ur, men när september nalkas misstänker jag att den där tillfredsställelsen bleknat rejält.
Jo att de kan komma att få frossa är väl självklart. Men att förutsätta att det blir så eller att få det att låta som att de redan har det tycker jag är fel och orättvist.
Bragd-Birger: Modo klarade sig utan Timrå ik i elitserien under 18 år. Så om dom åker ur borde vi kunna klara oss utan Modo, och då varför inte i 18 år ;)
Ärligt lider jag med poffa och några trevliga Modoiter, men dom skitdryga tomtarna som står och hatar i 60 min när dom kommer ner.......
Dragan 2k: Men å andra sidan så är ju Modo, och till viss del även Frölunda, ett lysande exempel på att pengar inte är allt. Gubbar som timmander, svartvadet och skröder sitter på feta löner och sviker klubben något kopiöst och samtidigt underpresterar deras dyra panikvärvningar. Jag kan tycka att det är kul för hockeyn i allmänhet att hjärta slår plånbok för omväxlings skull, att defensiv taktik kan rida ut offensiva kvalitéer i mellan åt. Däremot är jag inte speciellt förtjust över att se den tokdefensiva taktik som Växjö och Rögle kör, i elitserien.
Simmalugnt: Frossan kommer på allvar när man inser att man faktiskt har något man kan förlora. Jag håller inte för säkert att Växjö glider igenom dom sista tre 'lätta' matcherna. Kvalserien har sin egen logik.
Bragd-Birger: Shit vilken lättnad i alla fall jag känner att mitt lag inte åkte ner i KS. För jag tycker inte att Frölunda var avsevärt mycket bättre än MoDo.
Hade vi åkt ner där hade vi varit i samma position som MoDo. Det tror jag garanterat - kanske till och med ännu sämre.
Ändå en chock faktiskt. Någonstans har jag känt en falsk trygghet att elitserielagen är så mycket bättre än sina allsvenska motparter. Det ska inte gå att ta sig upp egentligen. Det är sådana stora skillnader i pengar. Minns inte riktigt vad det var men fick inte de allsvenska lagen en miljon var och elitseielagen 25 miljoner i tvavtalspengar?
Modo faller på sin nonchalans. Inför kvalserien står Timander i omklädningsrummet och vet inte ens vilka lag man ska möta i kvalserien. På supporterforumet tyckte många att det va bättre med en kvalserieplats än plats 9-10... för det blir ju 5 extra hemmamatcher till nästa års budget. Säger väl allt om den sjuka självbilden modo har. Klubben skulle nog behöva börja om i allsvenskan ett par år..
Blizzard: Ja, men hur kul var dom matcherna då? Dåligt med folk, pissdåligt spel och helt ansiktslösa motståndare. Den enda gången vi blev sura på motståndarna istället för våra egna Kolor och Jokkelor var ju i derbyna. Detta kommer jag sakna. Får vi en säsong till som i år utan Modo, så...kommer det bara bli ett jämngrått självömkeri i 55 omgångar. Fresh!
Bragd-Birger: "som skapar hausse och lite live-or-die-känsla i serielunken."
ja jäklar vad lunkigt det kändes med matcher som aik, ssk, brynäs, luleå etc, fan vem kan ens nämna serielunk, nästa år blir lika, lägre budgetar, måste hitta guldkorn!