1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592896 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1368368 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
jojje_timrå: Jag skulle aldrig betala pengar för att gå på en modomatch om de inte möter Timrå.
Kommentera

Jag tror bortaläktaren i SCA cupen ekar tomt i skam om de spelar i AS nästa år ;)
Kommentera

zigge: Jadå! Och ni mot Sundsvall?
Kommentera

Någon som följer med mig till modos första match i allsvenskan med timråtröja och hånar skiten ur dem?
Kommentera

zigge: Det är inget som vi behöver bekymra oss om utan det är snarare ni. Bofors, Almtuna, Leksand, Sundsvall mfl.

Får ni fullsatt? Hur långt ska Lumberjacks åka?
Kommentera

Bigthelin: har ni inte utformat något slags hall of fame här under åren ? ;)
Kommentera

Får ni fullsatt TIK-Växjö i vinter? Blir det bortaresa dit?

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21: Det vore en fantastisk idé. Matchprogram med konspirationsteori och vikinstruktioner för foliehatt på mittuppslaget. Sponsoravtal med aluminiumtillverkare då åtgången lär bli stor i trakten.
Kommentera

bj21: Ja den texten borde legendförklaras! Kom hem efter en blöt krogkväll i fredagnatt och läste den första gången då. Hade sedan morgonen efter ett svagt minne av den och var tvungen att läsa den igen. Mästerverk :)
Kommentera

Kattgubben: Ooh ja! han kommer nog tillbaka från sitt uppdrag snart och presenteras som TV-journalist-hanterare eller något passande :)
Kommentera

Denna tyckte jag var rolig.

"MoDo är som Svenska försvaret. Dyra fina prylar men ofarligt när det gäller."
Kommentera

Kattgubben: Den har jag kopierat och skrivit ut. Den slår verkligen ut alla tidigare konspirationsteorier. Fotbolls-vm 1958, månlandningen och alla som rör 11/9 inräknade. Tycker den borde publiceras i modos matchprogram vid nästa hemmamatch! Eller varför inte i våra kvällsdrakar?
Kommentera

KORITFW: Ja, det är ju nästan så att man börjar tro på den där Corleone-konspirationen som publicerades här tidigare :P
Kommentera

Simmalugnt: Haha Challe alltså, slår ut Modo 1-4 i matcher, placerar sig på 8:e platsen två år och sätter Modo en placering bakom båda åren. Byter sedan klubb till Modo och kör ner dom till AS, vilken legend haha!
Kommentera

Haha gammgubbarna i Modo nu kör väl massa lek träningar, som spjutkastningen med klubborna inför 7e avgörande i Jönköping.
Kommentera

KORITFW: Om Modo åker ur så ska jag aldrig mer säga ett ont ord om Challe.
Kommentera

Timrå Icon: :-)) Det vet vi ju hur det gick till! ;-)
Var vär ingen som tog honom, han var väl över?
Kommentera

Haha de timmarna var för roliga!

Challe ryktas till Modo!

"Neeeej inte Challe" // Modoit

Challe klar för Modo!

"Han kan nog bli bra ändå, han kan coacha aktivt i båset det kan våra unga spelare behöva" // Modoit

Challe dementerar rykterna!

"Bra, man vart fan lite rädd där!" // Modoit

Challe nu helt klar för Modo!

*suck* // Modoit
Kommentera

bj21: Som då ni tog Challe....
Kommentera

Bragd-Birger: Det klart ni ska vara glada och nöjda över att vara det enda laget från Västernorrland i Elitserien. Grattis till förturen på alla smaskiga värvningar i fortsättningen. Vi får nöja oss med skräpet som blir över.
Kommentera

mikenomad:
Rögle har en finfin ukuleletradition!..
Kommentera

Eller den här?
Förlåt, nu ska vi inte dravla ur på det spåret igen. Den här var faktiskt snäppet under Stake.
Kommentera

Bragd-Birger: Du har naturligtvis helt rätt, reptilhjärnan garvar läppen av sig åt en Mododegradering men förnuftet säger att jag tusen gånger av tusen hellre ser TIK-Modo än TIK-SSK...eller TIK-Växjö...eller, Gud förbjude! TIK-Rögle.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sjödda: Det enda vi vill ha där bak är flåset från trötta modolider som sladdar i tabellen.
Kommentera

Bragd-Birger:
Säj som det är: Kärlek!! Ni vill ha den där "SubWay" baguetten från ifjol där bak?!!.. :-)
Kommentera

Funderar på allt prat om en europaliga. Elitserien kan inte hålla hög nivå!
Kommentera

Bragd-Birger:
Sant så sant.
Kommentera

Per HApps: Det är klart att vi klarar oss utan Modo. Det blir lite tristare bara.
Enligt mitt förmenande dårå. Jag kommer absolut att ta mig en skadeglädjeswirre av finaste sort om dom åker ur, men när september nalkas misstänker jag att den där tillfredsställelsen bleknat rejält.
Kommentera

JimmyH:

Jo att de kan komma att få frossa är väl självklart. Men att förutsätta att det blir så eller att få det att låta som att de redan har det tycker jag är fel och orättvist.
Kommentera

JimmyH: Ja det är långt ifrån klart.
Kommentera

Bragd-Birger:
Modo klarade sig utan Timrå ik i elitserien under 18 år. Så om dom åker ur borde vi kunna klara oss utan Modo, och då varför inte i 18 år ;)

Ärligt lider jag med poffa och några trevliga Modoiter, men dom skitdryga tomtarna som står och hatar i 60 min när dom kommer ner.......
Kommentera

Dragan 2k: Men å andra sidan så är ju Modo, och till viss del även Frölunda, ett lysande exempel på att pengar inte är allt. Gubbar som timmander, svartvadet och skröder sitter på feta löner och sviker klubben något kopiöst och samtidigt underpresterar deras dyra panikvärvningar. Jag kan tycka att det är kul för hockeyn i allmänhet att hjärta slår plånbok för omväxlings skull, att defensiv taktik kan rida ut offensiva kvalitéer i mellan åt. Däremot är jag inte speciellt förtjust över att se den tokdefensiva taktik som Växjö och Rögle kör, i elitserien.
Kommentera

Simmalugnt: Frossan kommer på allvar när man inser att man faktiskt har något man kan förlora. Jag håller inte för säkert att Växjö glider igenom dom sista tre 'lätta' matcherna. Kvalserien har sin egen logik.
Kommentera

Simmalugnt: Du har väl inte glömt hur det var när Timrå gick upp? Vi hade ju t o m full pott efter sex omgångar. Sedan kom frossan.
Kommentera

T T:

Vad grundar du det på? De spelade ut SSK i kväll och jag har inte sett några tendenser till frossa.
Kommentera

The Palm: Kvalfrossan kan nog komma krypande nu. Nästa match möter de dock ett lag med ännu större frossa. Kan bli sevärt.
Kommentera

Bragd-Birger: Shit vilken lättnad i alla fall jag känner att mitt lag inte åkte ner i KS. För jag tycker inte att Frölunda var avsevärt mycket bättre än MoDo.

Hade vi åkt ner där hade vi varit i samma position som MoDo. Det tror jag garanterat - kanske till och med ännu sämre.

Ändå en chock faktiskt. Någonstans har jag känt en falsk trygghet att elitserielagen är så mycket bättre än sina allsvenska motparter. Det ska inte gå att ta sig upp egentligen. Det är sådana stora skillnader i pengar. Minns inte riktigt vad det var men fick inte de allsvenska lagen en miljon var och elitseielagen 25 miljoner i tvavtalspengar?
Kommentera

Blizzard: Har sett det, rena kaskadpisserierna, sida upp och sida ner..  (c;
Kommentera

Modo faller på sin nonchalans. Inför kvalserien står Timander i omklädningsrummet och vet inte ens vilka lag man ska möta i kvalserien. På supporterforumet tyckte många att det va bättre med en kvalserieplats än plats 9-10... för det blir ju 5 extra hemmamatcher till nästa års budget. Säger väl allt om den sjuka självbilden modo har. Klubben skulle nog behöva börja om i allsvenskan ett par år..
Kommentera

Själv undrar jag om Uno lånat "Sawchuk"s nick för ikväll, det går hett till där inne nu ;-)
Kommentera

Blizzard: Ja, men hur kul var dom matcherna då? Dåligt med folk, pissdåligt spel och helt ansiktslösa motståndare. Den enda gången vi blev sura på motståndarna istället för våra egna Kolor och Jokkelor var ju i derbyna. Detta kommer jag sakna.
Får vi en säsong till som i år utan Modo, så...kommer det bara bli ett jämngrått självömkeri i 55 omgångar. Fresh!
Kommentera

Bergius: Ja det var bättre förr
Kommentera

KORITFW: Så sa man om Leksand också.
Kommentera

OM Modo åker ner så kommer dom komma tillbaka, om det tar 1 säsong eller 7 säsonger är en annan sak :)
Kommentera

Blizzard: Jag tror det blir Tälje och MoDo trots allt....
Kommentera

Bragd-Birger: Jo jag håller nog långt inne med dig. Jag gillar derbyna för mycket för att hoppas att de stackarna åker ur
Kommentera

mikenomad: Det är ju samma troll som satt och ordbajsade i chatten i junisarnas match mot Luleå.
Kommentera

Bragd-Birger: "som skapar hausse och lite live-or-die-känsla i serielunken."

ja jäklar vad lunkigt det kändes med matcher som aik, ssk, brynäs, luleå etc, fan vem kan ens nämna serielunk, nästa år blir lika, lägre budgetar, måste hitta guldkorn!
Kommentera

« · 1368368 · »