1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592679 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1370792 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
Blizzard: Ska bli intressant att få se en repris på det. Det var säkert ett jävla flaxmål precis som du säger.
Kommentera

1-0 modo 19:25 ass AE, jävla skit tur! kunde det inte få stå 0-0 då!
Kommentera

11.33 0 - 1 EQ VÄX 24. HILLDING, Joakim
(32. ANDERSSON, Johan
18. MAGNUSSON, Christian)
Kommentera

Kattgubben: hahaha ;-)
Kommentera

RBK-SSK 1-0
21. BRITHÉN, Ted
(27. OLSSON, Simon)
Kommentera

04.13 2 min MODO 18. HÅLLBERG, Per HOLD
04.13 2 min MIK T. Team MIK TOO-M

Hållberg höll fast den sjätte spelaren? =) haha
Kommentera

Hata äckliga modo, idag åker de ut elitserien!
jojje_timrå
flyttad
Kommentera

KniveN: Rögle, Växjö, Luleå o Brynäs. Ojojoj... det skulle inte bli många poäng för oss att hämta.
Kommentera

Per HApps: Vinner M0D0 eller SSK alla sina så får dom 20p, vinner Rögle 2 till så har dom 19p, vinner inte Rögle sista så har antingen modo eller SSK chansen.

Eller SSK möter ju Rögle så det förändrar ju en del.. Vinner Rögle så kan bara modo gå om i sista.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rätta mig om jag har fel, men om Rögle och Växjö vinner i morgon är väl Växjö klara? Och då kan man fråga sig hur bakis dom är kommande match mot Rögle

Och då är ju risken stor att Modo - SSK blir helt betydelselös, eller har jag räknat helt åt skogen??
Kommentera

Ibland hittar man små guldkorn av kvalserieångest

www.flashback.org/sp29799797

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben:
Vore kul o se om Wennerholm håller vad han lovar om M0D0 åker ur. Nämligen att ge bort alla sina signerade Foppa-tröjjor.
Jag tror inte han klarar av det....
Kommentera

Örebro HK - Växjö Lakers HC
Rögle BK - Södertälje SK
MODO Hockey - Mora IK

Södertälje SK - Mora IK
Växjö Lakers HC - Rögle BK
Örebro HK - MODO Hockey

Rögle BK - Örebro HK
Mora IK - Växjö Lakers HC
MODO Hockey - Södertälje SK
Kommentera

Timrå Icon: Rögle och SSK kan ju kannibalisera på varandra, så åker Modo förbi i gräddfilen
Kommentera

Ja RBK slog ju iofs MoDo i två raka hmmmm. Läskig sits....tur vi sitter på läktaren nu som sagt
Kommentera

Timrå Icon: känns iaf som dom kommer ha 100gånger lättare mot SSK i sista omgången men det spel SSK spelar jämfört mot Växjö. Fast det spelar ju ifs ingen roll alls om RBK fortsätter vinna.
Kommentera

Kattgubben: Men jag har svårt att se hur MoDo ska kunna misslyckas att ta den sista es-platsen. Känns som att de har en växel till att lägga i.
Kommentera

Johnny Bravo: Ja, det känns väl lite som när man lyckades snuva tjejen mitt framför ögonen på den bästa kompisen, när man var fjorton eller nåt.

"Ja jag förstår att det är drygt.. du har ju varit kär i henne så länge" ***YES****
Kommentera

Kattgubben: Ja mina kompisar mår inte så bra. Sitter o sms:ar med några o Det är En liten bisarr situation. Försöka vara förstående (vilket jag kan) o sitta där vid mobilen med ett lätt smil på på läpparna.
Besynnerligt.:)
Kommentera

Bilden av Timrås klack som sjunger "utan Foppa finns inte Modo" vill inte lämna mitt huvud nu ;)
Kommentera

Kattgubben: Ja visst lider man med dem. Det var på håret att det hade varit vi....
Kommentera

Johnny Bravo: Jag vet vad du menar. Lillbrorsan mår inget vidare nu om man säger så. Visst är det kul att mobba honom, men råkar han riktigt illa ut så.. ja..

Äsch, det tar emot att säga, men jag lider lite med fanskapen!

Sen känns Lander redo att testa sina vingar i Edmonton också
Kommentera

Jag har en besynnerligt konstig känsla i kroppen just nu.
En sprallig uppsluppen glädje blandad med en konstig blandning av vemod!
Kommentera

Långben: Haha underbart! ;)
Till en början ville jag ha kvar Modo men börjar mer och mer vänja mig vid tanken att kunna titta ner på dom i Allsvenskan ;) Tror det kan göra uppblåsta modolider gott att få harva där nere nått år eller två så de kommer ner på jorden igen.
Växjö vill jag ha upp men på andraplatsen vet jag inte riktigt vilket lag jag vill ha...
Kommentera

Nu blir dom två lag som sjunger om hur dom hatar Timrå under SCA-Cupen...Och i Allsvenskan... ;-)
Kommentera

Näslund e bitter i tv-sporten:)Modo mot Allsvenskan:)
Jag är precis hemkomen ifrån matchen o det är helt underbart att Växjö har ena foten i Elitserien och jag ska ner o se dom spela mot Rögle på onsdag...tänk nästa säsong kan jag se Timrå i Växjö-Jönköping och Linköping på nära håll...Gud så guttigutt:)
Kommentera

Grattis Anders Eriksson , bra att byta bort Timrå efter 8 matcher , bli utvisad i match 55 , så Mod0 släpper in mål som leder till kvalserien.
sen bli utvisad när växjö gör 2-1 i match 7 kvalserien
Kommentera

Mja, försvann ju X antal inlägg från min sida, de var dock i rent försvars syfte, då de sabla idioterna körde med "Skulle vilja möta någon av de däringa timråiterna i en mörk gränd" kallade oss "själlösa a-lagare" etc etc, när jag sedan svarade på det så var det jag som fick mina inlägg raderade. Dock så försvann inte deras påhopp mot oss!
Kommentera

Kattgubben:
Mycket personangrepp vad jag såg, kan aldrig vara bra när de var i det läget att ta sig till slutspel.
Kommentera

Blizzard: Som sagt, i den genomsnittlige övikaren så finns det ju en djupt rotad känsla av att man är bättre än andra fans. Av denna anledning är det helt omöjligt att få en övikare att erkänna att dom har fel, något som många här inne stött på otaliga gånger. Det här är ju något som följer dom livet ut så hela det här snacket med att "elitserien skulle sakna modo", det lär man få höra i all evighet. Sanningen är ju dock att Modo numera har lika lite i elitserien att göra som Rögle eller Växjö, det är klart att det däremot är jävligt mycket bittrare för en öviksbo att inse detta, än vad det är för en växjösupporter.

Det mest anmärkningsvärda är ändå att den här "vi är bättre än andra"-känslan verkligen tycks ha genomsyrat hela deras lag också. Ju risigare man ligger till i serien, desto mindre hockey spelar man. Man förväntar sig att få se ett desperat lag som gör allt för att sätta puckarna men istället visar dom upp något slags lojt högmod.

Någon sa "good riddance", frågan är om inte det stämmer. Som timråsupporter vore man ändå lite dum (eller åtminstone tråkig) om man inte skulle sakna derbyna. Är man supporter av något annat lag då spelar det nog inte så stor roll med Rögle/Växjö eller Modo. Faktum är att det finns fördelar med att få upp en ung organisation med många pusselbitar kvar att passa in istället för att ha kvar en gammal, välstrukturerad organisation som har ett dåligt år och totalt spelar bort sig själv.
Kommentera

mikenomad: Ja men om de har den inställningen lär det gå ännu sämre nästa säsong....
Kommentera

liston: De har väl andra forum att hänga på gissar jag. En del lag verkar inte ha tagit till sig hockeysnackskulturen fullt ut...

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben:
Undrar vad det kan bero på?
Visst var dom i ES då och hade häng på slutspel, eller?

Sjyssta supportrar där.
Kommentera

Olle:
Man kan väl säga att tabellen aldrig ljuger så MoDo bäddar själv för sin undergång genom att de anställde Challe, en mer självbelåten människa får man leta efter.
Kommentera

Timrå Icon: Anytime! You bring the chicks and the braköl ;)
Kommentera

Timrå Icon: Mardrömsscenariot nu börjar mer och mer kännas som att Modo skulle klara sig kvar i sista omgången, på ett bananskal. Då jävlar lär både tuppkam växa och spydigheter härinne hagla...jisses vad de kommer bre på med alla pengar de tjänat jmft med oss pga KS och lycklig utgång. Nä...nu börjar även förnuftet vackla i sin åsikt, fan vet om det inte vore bäst med degradering för våra länsgrannar ändå.
Kommentera

liston: De har inte tid att moderera... senaste inlägget var skrivet den 15:e januari. Ett jävla tryck där
Kommentera

Jag bara ÄLSKAR när någon insett det värsta och bara tokförnekar allting och försöker få det värsta att helt plötsligt bli något posetivt, så genomskinligt

"Hahaha

Kul med en Elitserie med Rögle, Aik, Växjö, Luleå. Riktig gladhockey, Hela Elitserien kommer att gå i konkurs!

En Allsvenska med Modo, Leksand, Malmö, Västerås, Södertälje känns fan nästan roligare.
Sawchuk "

HAHA priceless, lägg till FBK, HV, SAIK, Timrå etc så blev det roligt igen
lägg till Oskarshamn, Troja och allt avd fan alla heter i AS så blev det dötrist elda även upp 25 millar :D

"Det enda som lättar upp detta lite är att Timrå snart går i konkurs och hamnar i Division 3
Sawchuk "

som sagt 25millar.....

"HAHA Det blir Växjö och Rögle i Elitserien nästa år, vilken patetisk jävla Elitserie!!!!!!
Sawchuk "

buhu på dig med!
Kommentera

Kattgubben: Ja en äkta "bortamatch" ;-). När bokar vi resan...?
Kommentera

Blizzard:
Måste jag hålla med om detta, Okej då fast bara lite eller....hi hi
Kommentera

liston: En annan sak jag inte förstår är då man säger "vi har skjutit 133 skott och bara gjort 2 mål" och i samma veva tycka att det är konstigt att man förlorar matcher trots att man dominerar dom. I alla matcher jag sett med modo i denna kvalserie så är det så jävla tydligt att ingen vill stå framför mål och ingen vill riskera att få puckar på sig. Det är sällan några fantomräddningar man ser från deras motståndares målvakter, dom skjuter helt enkelt för dåliga skott.

Rögle och Växjö är inte direkt dom enda lagen i kvalseriens historia som ställer upp i mittzon och bara spelar på kontring. Modo verkar dock vara det enda laget som tror det och anpassar strategin därefter: "Det är inte kört än, snart sitter puckarna".
Kommentera

Olle: Leksand kör fortfarande med den taktiken, de hör inte hemma i AS och vill ha automatisk plats i ES...

Sen hade ju AB en omröstning på sidan innan kvällens match mellan Växjö och M0d0.

När jag röstade så hade 4665 eller något röstat, frågorna löd.

Vilka hejar du på ikväll?

Växjö 61%
M0D0 39%
Kommentera

Blizzard:
Kolla in SSK: s GB, dom stängt.
Kommentera

Blizzard: Jaaa precis!! Och inte en banjo så långt ögat når!
Kommentera

Timrå Icon: Det kommer bara sluta nånstans på ett horkvarter i Köpenhamn ;)
Kommentera

Timrå Icon: massor av tussilago skillnad ifrån vad ö-vik har att komma med :)
Kommentera

liston: man måste uppskatta derbyna också, ge dom 10-15 äh 45 år i AS så man börjar längta lite efter derbyna igen :) nu ska dom ner dom arroganta, naiva och självbelåtna jävlarna!
Kommentera

Johnny Bravo: Supporterresa till Ängelholm i slutspelet på vårkanten nästa år är inte helt fel det heller :-)
Kommentera

Olle:
Jag ville ha MoDo kvar med tanke på alla sköna derbyn, men jag håller med dig, nu vette fan.
Dom spelar inte hockey längre det liknar mest ankskit.
Kommentera

« · 1370792 · »