T T: vinner SSK idag har modo större chans till ES spel, prio ett är att få bort modo då får man svälja att det kanske blir RBK i ES, hellre SSK men som sagt, modo bort först.
Kattgubben: Precis, den som vill ha ur Modo ska nog helst hoppas på en direkt avgörande mellan Modo och SSK i sista. Rögle har Växjö borta nästa match och då kan Modo gå upp på andra plats med ett avsågat SSK kvar i sista om resultaten just nu står sig.
T T: SSK är redan avsågat nästan, dom har varit värdelösa flera matcher nu och tappat allt helt, ett avgöranade mellan SSK och modo är lika med modo vinst. Så nejtack.
Kattgubben: "Det känns underligt att se SSK så uddlösa som de har varit den här kvalserien."
Därför vill man inte ha ett avgörande mellan modo och SSK.
Olle: SSK och modo kn med tre raka vinter få 21P och dom möter varandra i sista, Växjö får 20P idag med en vinst, jag förutsätter att SSK och modo inte tar 3P idag därför blir dom "klara".
T T: Som sagt vill ha bort modo först därför ska dom förlora idag, så räknar inte at dom får 3P idag.
Edit: 2-0 modo, jahap får väl räkna 3P på modo jävlarna idag då, och SSK har ju som sagt 1-1. Titta nu är modo med i kampen igen, helvete FORZA RÖGLE!
Kattgubben: Nej, det har han inte alls. Det är vi som är rätt ute. Blizzards Modoondning gör att han inte kan tänka så klart som han normalt brukar göra. ;)
Kattgubben: Ah editera mitt förra inlägg, just pga det här som jag vill att Rögle tar 3P, nu med 1-1 mellan rögle och ssk så har modo all världens chans till 2:a plats,
Blizzard: Att modo skulle vinna idag var det väl på förhand inget snack om men vad som är oroande för SSK, Växjö och Rögle är väl att dom kanske har hittat målformen.
Nu är det ju ingen idé att se mellansnacket på viasat, för då vevas det ju bara en massa Modo-mål, och är det nåt som gör mig förbannad så är det just Modo-mål!
Kattgubben: Det känns som om det kommer stå mellan modo och ssk. tror att ssk vinner idag. modo vinner borta mot örebro och sedan är det en sista avgörande i fjällräven.
Jag föredrar Modo i elitserien före både Rögle och Södertälje alla dar i veckan,en av anledningarna är att man kan se borta matcher en annan att timrå tjänar 1 mille mer per säsong ungefär med Modo i elitserien jämfört med Rögle.
Är inte det bästa att Rögle vinner i förlängning/straffar, då går inte Modo om rögle och SSK ligger bara 2p efter modo vilket gör att SSK kan gå om Modo i sista, men rögle har fortfarande allt i egna händer?