1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592139 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1371660 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
Patrik Källstr: Nähä säger du det! Är det invigning i Kälkhockey-VM då eller?
Kommentera

Imorrn kör vi!!
Kommentera

Paddan: Ja det kan jag tro, bara av att läsa om honom i media. Jag har sett killen vid ett fåtal tillfällen och samtliga gånger kunde man inte direkt tro att han hade "hockeyspelare" som yrke.

Jag skrev som jag gjorde för effekt, i grund och botten tycker jag dock fortfarande att jag hade en poäng även om den var liten :)
Kommentera

Olle: Conny har själv varit väldigt bra på att grusa de chanser han fått av MoDo att visa vad han går för.
Kommentera

T T: Där var den ja.

Timrå Icon: Nej modo har inga problem att slå Örebro i vanliga fall men för just Örebro som satsade på att ta klivet upp så måste det ju suga rätt hårt. NU är dom ju redan körda men dom vet ju samtidigt var hans sympatier finns.

hehe jag gillar dom där halvt kryptiska antydningarna i kommentarsfältet till artikeln:

"Om han nu käkar antabus så mådde han nog dåligt förra söndagen.... "
Kommentera

T T: Men jag tror inte MoDo har några problem med att slå Örebro annars heller....
Kommentera

Olle: "säger Strömberg till Hockeyexpressen.se"
Kommentera

DJ Hemp: man behöver inte sätta minus pga att man förnekar att inte timrå vunnit eller att dom inte gillar ditt inlägg, man kan ju tolka det som att dom tycker timrå gjort det dåligt som inte vunnit och därför sätter dom minus om timrå.

Allt är inte så enkelt, man kan tolka dessa minus olika helt enkelt!

Sedan undrar jag varför du måste slå personerna som sätter minus, du sitter ju på ett forum där det ska disskuteras då kan du väl diskutera IRL med dessa personer också, eller.
Kommentera

Man undrar ju ibland vilken fegis det är som sätter minus på ens inlägg. Jag vill fan veta vem det är. Så att man drämma till den jäveln IRL en dag. Vad är det för mening med att kunna gömma sig bakom just ingenting? Skriv gärna ett PM nästa gång så kan vi träffas i något sammanhang framöver...

Denna någon verkar inte tåla att MoDo har vunnit SM två gånger medan Timrå varit fullständigt misslyckade. Inte en jävla final sedan föreningen bildades 1928. Det är förjävla dåligt. Visst, det är mitt favoritlag, men skamligt utav helvete är det faktiskt...

Vi är sämst!
Kommentera

Bra med solklara MoDon-segern. För jävla målskillnad. Nu verkar allt gå enligt planer. Växsjön och MoDon till elitserie. Lökiga lagen bort. Dåliga Röglen vill man inte se i högsta serie. Dessutom har MoDon vunnit the trophy. Haft lite success. Berömvärt i jävla loserlän Västernorrbotten. Men med Tompa och Linkan on the top vinner man inga guldfinal. Psych är av annan virke. Hoppas att dom raskar över Färjestaden och pissar oss i den jävla käft...
Kommentera

T T: Ja modoiterna måste ju bita sig lite i läppen över att Växjö redan är klara, hur fan ska någon ta matchen mot Rögle på allvar? Ja mer än att man duckar tävlingsbestämmelserna som säger att man måste ställa upp med bästa laget, kämpa som vanligt och bla bla bla.
Kommentera

Jahapp tråk hockey till Es klart, men visst hellre de än ssk och pärsons skinka(rögle) och som alla växjö lakers säger " vi bara skoja vi hejar på troja" hehe :]
Kommentera

SMÅLAND: Det kan bli en bisarr föreställning. 6-1 till Rögle men publiken gör vågen.
Kommentera

SMÅLAND: Låter härligt! Hur kan det komma sig att just Småland har ett så gynnsamt klimat för hockeyföreningar?
Kommentera

Faaaaaan va guttigutti...Nu kan jag se Timrå nära i Växjö....Linköping...Jönköping...Me Like:)
O jag ska se Växjö-Rögle me kidden på onsdag:)
Kommentera

M0d0 Rövar!!!11!1!!!
Kommentera

mikenomad: app app app! Nu tar vi det det lilla lugna med outningen av min IRL-identitet :)
Kommentera

Kattgubben: Hej Linkan! :)
Kommentera

Timrå Icon: Om vi väljer att förhålla oss passiva och avvaktande till situationen kommer andras snabba och felaktiga ageranden att gräva deras egna gravar. Sen är det ju bara för oss att låta de stekta sparvarna flyga rätt in i kakhålet på oss. Vi kommer kanske landa med arslet före i SM-guldet på det viset. Jag vet inte, men om vi avvaktar och ser kanske det visar sig att jag har rätt ;)
Kommentera

T T: du, du..du, jag har många backups jag, gäller att säkra upp ;-)

psst; såg att du försöker joina våran församling i Växjö boken igen ;-)
Kommentera

Kattgubben:
Men man har i alla fall lyckats hitta en ersättare till Norrbom, och hans mantel är inte helt enkel att axla.
Kommentera

Kattgubben: Hahaha! Kattskrälle :-)
Kommentera

Blizzard: ...sade den störste rögleiten.   ;)
Kommentera

Per HApps: Själv tycker jag att vi avvaktar. Det funkar bäst så.
Kommentera

Per HApps: Jag vet inte.
Kommentera

Om TIK går i Konkurs vet jag iaf vart jag ska dra mig, har ju redan vikarierat som supporter i Växjö, mitt andra hem ;)
Kommentera

mikenomad:
Så det räcker med det ? Ja, då är jag trygg...
Kommentera

Per HApps: Klart vi gör!

Vi är ju en "anrik" klubb som spelar hockey på en "anrik" plats. Inte i nån själlös multiarena i grannkommunen. Så det ska säkert ordna sig...;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: pengar är inte allt, men pengar hos klubbarna som har båda fötterna på jorden kan bli väldigt gynnsamt. Ett Växjö som vet vad som måste göras och gör allt till 110% i ledning etc. Ett Växjö som inte kopierar matchtrökjorna från NHL med massa luft hål och tre olika tröjor aka FHC, denna klubb har ingen hybris då blir dom farliga, FBK och HV kan hantera mycket stålar.

Ska iaf bli intressant att se hur Växjö utvecklas även om jag tror att det kommer gå på TIKs bekostnad inom några år om inte vi gör något, känns som vi stått stilla sen 00 nu när Växjö är uppe och AIK och DIF ska få Hovet rustat för 300millar, etc.
Kommentera

Skarin:

Finns bara ett recept mot detta och det är att vara lite bättre på ALLT. 
Från parkeringsvakten till Klubbdirektören. Frågan är bara.

- Klarar vi av att vara det ?

Kommentera

Jag är en av dem som gärna ser att nolaskogsarna åker ur. 

Dock så har jag hela tiden haft känslan att dom kommer klara av det här till slut. Nu förlorade Rögle tre(!) poäng vilket gör att M0D0 med största sannorlikhet grejar ett nytt kontrakt mot SSK i sista omgången. Men det blir inte lätt. Vilken fruktansvärd match och upplevelse det kommer bli. Snacka om fredagsunderhållning för oss som inte riktigt "bryr" sig.

För Södertäljes del gråter man nog fortfarande över den pinsamma insatsen hemma mot Örebro. Där gav man våra glada länskollegor oändligt mycket luft.

Och grattis Lakers! Hur kul det här bli för TIK återstår väl att se i och med Växjös ekonomiska muskler med ny arena och en enorm hockeyfeber. Tennislegenden Stefan Edberg kommer pumpa in deg till att börja med. På förhand har Växjö goda förutsättningar att kunna etablera sig tror jag. 

Men pengar är inte allt...

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: EAGLE SPORTS står det, inte EAGLE SHOP...
Kommentera

mikenomad: Ja, det ska bli intressant och se om HV71 lägger det där E4-"derbyt" bakom sig nu och riktar in sig på smålandsderbyt istället, men det kan nog bli lite andefattigt i början, för det finns ju ingen som helst rivalitet lagen emellan - än så länge iaf....

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Men wtf?? Och står det inte eagle shop uppe i hörnet?
Kommentera

Blizzard: Ska bli intressant att se vad deras avancemang innebär för HV. Nja, stabilt top 6 lag inom två år...känns som att 2 år är lite kort tidsperiod för att sätta ett epitet som "stabilt". Men visst kan Växjö sluta top 6 inom två år...
Kommentera

Blizzard: Men de ska ge fan i att planka slogans!
Kommentera

Blizzard: Ja det är inte utan att man känner det där flåset i nacken!
Kommentera

mikenomad: japp, tror dom är stabilt top 6 lag inom 2år.
Kommentera

Blizzard: Ja en sak är säker, nåt nytt Vilda Väsby tror jag inte att de blir! Inte ett nytt Mora heller, jag tror de har goda chanser att etablera sig. Känns som en sund satsning i en tacksam region...
Kommentera

Kattgubben: Får dom det där super flytet så ska jag hata dom likt LHC, lite motgångar måste dom fan också ha! dom kan om dom vill få arenan till 6500 mer än TIK och ett stort intresse första åren, det kan gå väldigt bra med rätt strategi. Fan final 2012/2013 eller ;-)

Usch känner redan konkuransen!
Kommentera

mikenomad: Kulturbärare.   ;)
Kommentera

Kattgubben:

Anrika Växjö Lakers i ES! Fan, tre av mina barn är äldre än den klubben och jag har nyligt fyllt 40..:)

Redigerad kommentar

Kommentera

nectis: Skön klättring... och bildades redan 97/98. Undra om de undkommer epitet som "plastklubb" från övriga hockeysverige, som LHC har fått stå ut med.
Kommentera

mikenomad: Har lite svårt att förstå alla minustecken på detta inlägg, åtminstone om de är allvarligt menade. Jag menar, vad i h-e ska vi med Rögle och SSK till? Ijentligen..

Redigerad kommentar

Kommentera

När Timrå spela Allsvenskan sist spelade Växjö i Div.4, nu är dom klar för Elitserien. Skapligt gjort faktiskt
Kommentera

mikenomad: Word.
Kommentera

mikenomad: Samma här! Skönt att slippa Rögle och Tälje
Kommentera

Patrik Källstr: Jag både hoppas och tror att ni endast behöver spela i Gärdehov under SCA-cupen även fortsättningsvis. Ser tusen ggr hellre Modo i ES än Rögle eller SSK. Vad än reptilhjärnan försöker säga....
Kommentera

Olle: Men jag bråkar inte! Jag är ju jättesnäll ju :-)
Kommentera

GRATTIS VÄXJÖ
Kommentera

« · 1371660 · »