1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592030 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1373147 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
Aikarn...
Kommentera

Simmalugnt: Ja Foppa är faktiskt för bra för att vara MoDoit. Han hade bara oturen att födas i fel by....
Kommentera

Timrå Icon:

Fast det lär väl betyda en ganska bra smäll där också för honom. Han tänker väl bygga hotell och grejer. Sånt som blir överflödigt utan ett Elitserielag.

Sen har han väl plöjt ner bra med deg i arenan och laget också.

Fast pengarna betyder nada för honom om det sportsliga skiter sig.
Kommentera

Magnus Rövarn :

Det var som jag skrev i natt. Jag har samma förhållande till modo som till Gud. Jag har inget emot dem. Det är deras fans jag inte klarar av.
Kommentera

Simmalugnt: Han behöver bara titta på kontot så skrattar han hela vägen till banken ;-)
Kommentera

Simmalugnt: Peter Forsberg hyser jag den största respekt för. Däremot har jag svårare för farsan hans och Lumberjacks. Klarar bara inte av dem. Inte heller Anders Trollåsen. Den jäveln skulle jag vilja skicka till avgrundets djup. En självgodare människa får du leta efter. Stor, stöddig och dum i huvudet!

Edit: Rikslallare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Haha nä, faktiskt. Det gör nästan ont i mig att se honom.
Kommentera

Olle:

Ja fyfan. Det är fascinerande att det två senaste säsongernas höjdpunkter har lett till att jag har suttit och storlipat åt Lander.
Kommentera

Timrå Icon: Njae då slocknar han ju med den späda griskroppen.
Kommentera

Simmalugnt: Liar liar! :-)
Kommentera

Magnus Rövarn : Förmodligen. Och jag skyller allt på vinnarskallen. Jag har aldrig spelat en hockeymatch som ens är i närheten av vad den här betyder men jag minns att man aldrig var nervös när det var tv-pucksuttagningar eller några finaler. Jag tror att spelarna klarar sig rätt bra faktiskt, det är 100 gånger värre för åskådarna.
Kommentera

Olle: Snacka om att två skitlag möts egentligen.....
Kommentera

Det är inte utan att jag kan känna sympati för Foppa. Stackarn ser ut som han håller på att krypa ur skinnet.

Och nu är jag inte ironisk, jag är fullständigt allvarlig.
Kommentera

Olle: Du hade vara så fundamentalt deprimerad och bedövad av nervositet att du inte varit kontaktbar. Du hade mumlat osammanhängade fraser som ett mantra och knäppt dina bara händer till Gud och stönat som en kviga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Portello: Ja men låter inte särskilt troligt
Kommentera

Portello: Jag skrev bara det jag läste från modoiternas bok, kan tänkas att han är petad. Har hållberg spelat mer efter tryckaren han fick?
Kommentera

Magnus Rövarn : Jaa...och nu snackar vi en flaska ;-)
Kommentera

Olle:Enligt Viasat så är Pikkarainen petad. Inte sjuk.
Kommentera

Timrå Icon: Undra hur Källströms pojken har det. Det blir nog en virre i pausen för att stilla anspänningen och nerverna.
Kommentera

T T: Jag kan minnas hur illa jag mådde i sista matchen mot DIF. Lägger man sedan på vad mycket mer den här matchen innebär (för dom som är inblandade) så kan jag gissa att jag hade suttit och bölat med en flaska strårom innan pucken ens var släppt.
Kommentera

Simmalugnt: En tredjedel avverkat då. Skitnödigt. Kramp och prestationsångest genomsyrar inramningen.
Kommentera

Simmalugnt: 0-0 efter första...
Kommentera

T T:

Jag vill inte ens tänka tanken.
Kommentera

Per HApps: Exakt! Annars blir det en bättre födelsedagspresent till dig än Jimmy fick ;-)
Kommentera

T T: 1000% och mer därtill. Explosionsrisken skulle vara extremt överhängandes.
Kommentera

Simmalugnt: Ställningskrig. Vidöppet.
Kommentera

Simmalugnt: Försök att visualisera att de vita är vi. Hur mycket nerv skulle det vara då på en skala?
Kommentera

Det känns som om denna matchen kan bli en rysare. Lite nerv i matchen just nu.
Kommentera

Timrå Icon:
Alla Ö-vikare ja, eller?
Kommentera

Fan jag är nervös, och då suktar jag bara efter lite skadeglädje. Vissa Modoiter skulle kunna dö lyckligt efter denna dag.
Kommentera

Kattgubben: Ja alla vill ju se MoDo i elitserien säger ju Ö-vikarna ;-)
Kommentera

Och M0d0 gynnas av domaren i vanlig ordning.
Kommentera

Timrå Icon: Hårda bud :)
Kommentera

Olle: Jag får inte se matchen iallafall. Dottern ser Amigo. Ja vad gör man......undra om grannen är inne? Han är ju till och med SSK:are som en liten bonus. En win-win situation hähää
Kommentera

Timrå Icon: Det var som fan!

Undra hur modobackarna kommer att orka den här matchen. Först pikkarainen sjuk och nu Hållberg med hjärnskakning? Bäst för modoiterna att man avgör tidigt.
Kommentera

Olle: Visas på Viasat Hockey också tydligen
Kommentera

Olle: Håller med men nu har jag samma tandläkare som Timråspelarna så nu är det lugnt :-).

Nu sänker jag föesta gt:n.....
Kommentera

Timrå Icon: Modo borde ju ta hem det hela. "borde" alltså. Jag tycker verkligen att det känns 50/50. Modo har spelat riktigt dåligt under press, nu har man skapat sig en chans men likt förbannat står ALLT på spel. Det jävligaste är att jag inte har tv10 så jag kan inte ens se spektaklet :(
Kommentera

Blir det straffar så hoppas jag Modo sätter in Bartecko, Nagy och Ritchie. De kan i alla fall fly stan. Det vore inge roligt för en sån som Sundström att missa en avgörande straff.
Kommentera

Dream Team: Brynäsarna borde således också hålla på modo för om SSK vinner så kommer ju alla former av hån och smädelser kanaliseras till deras gästbok :)
Kommentera

Olle: Ja men Tälje lär bli utklassade :-(.
Kommentera

Simmalugnt: Hahahaha! Men det är ju gummi iallafall :-)
Kommentera

73Sjöbba: Så är det då dags. Sällan har väl så mycket varit på spel, både vad gäller ekonomi och rent överlevnadsmässiga faktorer, men lägg till de känslomässiga aspekterna så blir det såklart full pott. Själv kommer jag att sitta och njuta och le mig igenom matchen. Vilka som ska vinna? Tja, MoDo, om vi ser till oss själva, självklart. SSK, om de rent egoistiska grottmänniskotankarna ska få regera.

Heja den som vinner!
Kommentera

Timrå Icon: Bah! Tandläkarbesöket håller jag som solklar vinnare över de båda alternativen!
Kommentera

Timrå Icon:

Ja och man vill ju inte att den ska slinka in i fel hål den här gången heller.
Kommentera

KORITFW: Det var någon som sa att det här är lika nervöst som då man skulle till första gången ;-)
Kommentera

Fan vad skönt att bara få njuta av matchen. 

SM-final??  blaha blaha

Snacka om värdefulla poäng som står på spel. Två poäng är värda 40 millar. 

Hoppas det går till straffar och att svartvadet missar avgörande straffen ;)

Kommentera

73Sjöbba: Och det var faktiskt inte ett skämt från min sida utan precis som jag upplever dem :)

Jag skulle uppskatta att ca 85% av mitt generella "modo-ogillande" kommer från detta. Resterande del tillhör det sportsliga. Det är nog ungefär omvända siffror mot brynäsarna tror jag. Dom ogillar jag för att vi inte kan vinna mot dom, de största känsloyttringarna från dom riktas mot det egna laget, ungefär som vi timråiter :)
Kommentera

Modo är sämt när det gäller.

Challe har endast en match kvar på sitt uppdrag.

Foppa lade skridskorna på hyllan i år, och alla vet att utan Foppa finns inte Modo.

Något annat än förlust idag skulle bryta alla mönster och kurvor. SSK vinner.
Kommentera

Olle:

"Hehe det är modoiter vi pratar om, dom brukar hitta ett sätt att slå sig för bröstet oavsett om det är befogat eller ej."

Klockrent!
Kommentera

« · 1373147 · »