1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592276 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1362391 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
Johnny B Goode: 6-5 Örebro, Johan Sjödell-Wiklander :)
Kommentera

Men fy fan domar'n... blir det mål i PP nu så vete fan
Kommentera

Kattgubben: Vad hände?
Kommentera

Olle: Kihlström åkte på en hooking som var felaktig
Kommentera

Kattgubben: Haha ungefär så mycket förstod jag ;) Tänkte om skröder dök eller något annat skandalöst.
Kommentera

Olle: haha, okej.. näe, det var mer av typen : Modo hade ett satans tryck runt mål och "borde" fått utdelning, men SSK tryckte undan dem effektivt och domaren blåste för nån random hooking på Kihlström. Förmodligen en kompensation, men för fan.. 2 minuter innan signal och det står 2-2 i en kvalseriematch.!
Kommentera

ersson: Målvaktsbyte? Poppe har en plan.
Kommentera

6-6   59:51

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Hm, jag tror på flopp mer än flipp.
Kommentera

Blizzard: Jag tror nog att både Rögle och Örebro har en del att fundera på, gällande försvarsspelet, tills man möter Modo eller SSK.
Kommentera

Se där ja!
Kommentera

Det blev oavgjort. Straffar räknas inte enligt Challe.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Ja både MoDo och Tälje är lite vassare än de andra.
Kommentera

Olle: SSK - MoDoLid BK 3-2 efter straffar..

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: MoDo-spelarna ser jädrigt nöjda ut med en pinne.
Kommentera

T T: Snacka om Voodoo när det gäller Modo och straffläggningar alltså. Då tar man ändå "ledningen" med 0-1 ikväll. Jösses!
Kommentera

Herminator: Jajamen, då behöver inte jag rapportera mer. Julian Jacobsen avgör. 3-2 SSK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Både Bartecko och Nagy skänkes bort likt fattighjon i MoDo-boken efter sina straffmissar..
Kommentera

För att travestera Staffan Lindeborg: Modo är JUST NU i allsvenskan.
Kommentera

Herminator: Ingen är väl helig efter en kvalserietorsk. Men jag FÖRSTÅR inte varför Challe inte har hittat straffskyttar som kan göra mål. Han har ju haft en hel säsong på sig.
Kommentera

Olle: Varför engagera sig med sånt? Straffar räknas ju inte ändå för Challe.
Kommentera

Olle: Men nu ska vi vara ödmjuka och inte gå in och skriva en massa skit i MoDo-boken
Kommentera

Timrå Icon: Du verkar vara en smyg-m0d0röv. =)
Kommentera

Timrå Icon: Känns som att det redan är kört ;)
Kommentera

Timrå Icon: jag skriver aldrig nån skit i modoboken.
Kommentera

Olle: Det klarar de så bra själva.
Kommentera

Olle: Näää det var inte dig jag menade. Jag tryckte bara på svara av ren lättja :-). Sorry!
Kommentera

Timrå Icon: Vadå? Jag har bara gratulerat till oavgjort o lyckats bli modererad när jag sa till en modoit att inte hetsa upp sig när han sa mindre väl valda ord om Challe. Jag har rent samvete.:)

Redigerad kommentar

Kommentera

73Sjöbba: Nää men vi måste väl visa dem hur man uppför sig? Inte sjunka till Spud-nivå
Kommentera

Johnny Bravo: Jag vet bara själv hur det känns att få en spark på säcken efter en förlust då de går in och provocerar direkt efter. Osnyggt. Men gratulera måste man väl få göra :-)
Kommentera

En poäng borta mot elitseriekollegan är en bra start på kvalserien. Det är matcherna mot dom allsvenska gängen som avgör. Och om modoliderna tycker att dom svajade i försvarsspelet så...tror jag att dom kommer få sig en lektion när vi-gjorde-sex-mål-framåt-men-torskade-ändå kommer på besök.

Enda sättet Modo och SSK kan missa detta på är genomklappning. Och då ska den vara av betydligt grövre art än att vika ner sig sista matcherna i elitserien.
Kommentera

Nä....Modo ramlar ur tyvärr:(
Såg Växjö köra över Mora ikväll på plats med 5-1 0ch det kunde ha blivit mer..
Ska se dom köra över Örebro på lördag med..
Det blir och se när de tar Modo den 30/3 med..
Och i Örebro var det svängdörrar ikväll och SSK-Modo var två lag
som är helt utan självförtroende och de åker ur elitserien i år:(
Tyvärr Challe,men..de gamla gubbarna i Modo har passerat bäst före
datumet för länge sedan...synd bara att det var du som fick vara med och
se dom ramla ur finrummet:(
Men sånt e livet!
Kommentera

Timrå Icon: Ja jag tycker att jag skött det snyggt om än med lite omvridning av kniven. Men med glimten i ögat.
Kommentera

Johnny Bravo: Hehe! Min poäng (om det finns någon) är att vi är ganska bra på att predika just ödmjukhet själva. Det är bra att leva upp till det.

Sedan var det skönt att de fick stryk och får lära sig ödmjukhet den hårda vägen också
Kommentera

Timrå Icon: Du, min starkaste sida är just ödmjukhet.
Kommentera

Johnny Bravo: Min med haha!
Kommentera

Timrå Icon: Mitt alter-ego här på HS bryr sig inte så mycket om att vara ödmjuk och vuxen.
Kommentera

73Sjöbba: Joooråå det tror jag nog det :-).
Kommentera

By the way: Finns det någon kvalserietabell här på HS?

Var sugen att fråga m0d0liderna, men det skulle vara taskig tajmning, osmakligt mm.
Kommentera

73Sjöbba: Har redan mailat Sundström
och frågat. Så han har något att fundera över på bussen hem....
Kommentera

SMÅLAND: Förstår att det där tipset är din högsta önskan. Saknar dock Rögle i dina tips. Tror faktiskt de kan stöka till det ordentligt för samtliga lag i serien.
Kommentera

bj21: Ja än är det för tidigt att sprätta Champagnen men man har ju till den 8 april på sig att fundera på vilken Champagne som ska drickas. Det kan bli en trevlig fredag.
Kommentera

Olle: "Men jag FÖRSTÅR inte varför Challe inte har hittat straffskyttar som kan göra mål." Han har faktiskt hittat en men det räcker inte när ingen målvakt lyckas rädda någon straff heller!
Kommentera

När man läser MoDo.s bok verkar det som om alla där går på Sobril, knappt ett ögonbryn lyfts inför den (o)tänkbara följden av kvalseriespelet.
My God, dom reagerar som dom goda tyskarna gjorde 1933, "Det går över, det är inte på riktigt…" Sorg i mitt hjärta om MoDo ramlar ur Eliten, men uppenbarligen inte i deras!
Kommentera

orion: jag tror dom tar de med fattning . detta var nog dom enda poängen dom förlorade
Kommentera

superfalle: Sedan spelade man väl på bortaplan och tog en poäng mot det allvarligaste hotet. Växjö får man väl se var man har.

Måleffektiviteten mot Örebro som Rögle hade första två var ju helt mördande eller såg jag fel? 10 skott varav 5 gick in. Zaijkowskij (eller hur man stavar det) gjorde väl kanske inte den bästa matchen.

Skönt att slippa den serien. Tänkte lite på det som Jimmy skrev i sin blogg att lättnaden är enorm. Själv tycker jag faktiskt att vi förtjänade att vara där nere då såväl MoDo och SSK spelat bättre tycker jag vad Frölunda gjort.
Kommentera

orion: Stora delar av sorgen har redan bearbetats. Tror nog de flesta redan räknat in Allsvenskan inför nästa säsong. Och vi hade nog även räknat med noll poäng efter första omgången. Challes inställning till kvalserien, åtmistone det han visar utåt, är skrämmande!
Kommentera

Jag gillar Örebros starke mans uttalande om Rögle, (Rådbjer vet vi ju redan):

"Det är det stöddigaste laget i hela allsvenskan. De tror att de är någon sorts skånsk högadel. Vet inte vad det är."

Jag tyckte det var roligt.
Kommentera

Från Canal+ till Viasat Hockey och på lördag S24. Vad blir det härnäst för Modo? Text-tv?
Kommentera

Ja, grabbar och töser. Snart var det dags igen att bevittna våra länskamraters ångestfyllda lek i den kvalfyllda serien. Det ska bli intressant att se hur det kommer se ut med allsvenskt motstånd den här gången...och hur pass förbannad Conny är! ;)

Vad tror ni vi får se för matchbild?
Kommentera

« · 1362391 · »