Olle: haha, okej.. näe, det var mer av typen : Modo hade ett satans tryck runt mål och "borde" fått utdelning, men SSK tryckte undan dem effektivt och domaren blåste för nån random hooking på Kihlström. Förmodligen en kompensation, men för fan.. 2 minuter innan signal och det står 2-2 i en kvalseriematch.!
Herminator: Ingen är väl helig efter en kvalserietorsk. Men jag FÖRSTÅR inte varför Challe inte har hittat straffskyttar som kan göra mål. Han har ju haft en hel säsong på sig.
Timrå Icon: Vadå? Jag har bara gratulerat till oavgjort o lyckats bli modererad när jag sa till en modoit att inte hetsa upp sig när han sa mindre väl valda ord om Challe. Jag har rent samvete.:)
Johnny Bravo: Jag vet bara själv hur det känns att få en spark på säcken efter en förlust då de går in och provocerar direkt efter. Osnyggt. Men gratulera måste man väl få göra :-)
En poäng borta mot elitseriekollegan är en bra start på kvalserien. Det är matcherna mot dom allsvenska gängen som avgör. Och om modoliderna tycker att dom svajade i försvarsspelet så...tror jag att dom kommer få sig en lektion när vi-gjorde-sex-mål-framåt-men-torskade-ändå kommer på besök.
Enda sättet Modo och SSK kan missa detta på är genomklappning. Och då ska den vara av betydligt grövre art än att vika ner sig sista matcherna i elitserien.
Nä....Modo ramlar ur tyvärr:( Såg Växjö köra över Mora ikväll på plats med 5-1 0ch det kunde ha blivit mer.. Ska se dom köra över Örebro på lördag med.. Det blir och se när de tar Modo den 30/3 med.. Och i Örebro var det svängdörrar ikväll och SSK-Modo var två lag som är helt utan självförtroende och de åker ur elitserien i år:( Tyvärr Challe,men..de gamla gubbarna i Modo har passerat bäst före datumet för länge sedan...synd bara att det var du som fick vara med och se dom ramla ur finrummet:( Men sånt e livet!
SMÅLAND: Förstår att det där tipset är din högsta önskan. Saknar dock Rögle i dina tips. Tror faktiskt de kan stöka till det ordentligt för samtliga lag i serien.
bj21: Ja än är det för tidigt att sprätta Champagnen men man har ju till den 8 april på sig att fundera på vilken Champagne som ska drickas. Det kan bli en trevlig fredag.
Olle: "Men jag FÖRSTÅR inte varför Challe inte har hittat straffskyttar som kan göra mål." Han har faktiskt hittat en men det räcker inte när ingen målvakt lyckas rädda någon straff heller!
När man läser MoDo.s bok verkar det som om alla där går på Sobril, knappt ett ögonbryn lyfts inför den (o)tänkbara följden av kvalseriespelet. My God, dom reagerar som dom goda tyskarna gjorde 1933, "Det går över, det är inte på riktigt…" Sorg i mitt hjärta om MoDo ramlar ur Eliten, men uppenbarligen inte i deras!
superfalle: Sedan spelade man väl på bortaplan och tog en poäng mot det allvarligaste hotet. Växjö får man väl se var man har.
Måleffektiviteten mot Örebro som Rögle hade första två var ju helt mördande eller såg jag fel? 10 skott varav 5 gick in. Zaijkowskij (eller hur man stavar det) gjorde väl kanske inte den bästa matchen.
Skönt att slippa den serien. Tänkte lite på det som Jimmy skrev i sin blogg att lättnaden är enorm. Själv tycker jag faktiskt att vi förtjänade att vara där nere då såväl MoDo och SSK spelat bättre tycker jag vad Frölunda gjort.
orion: Stora delar av sorgen har redan bearbetats. Tror nog de flesta redan räknat in Allsvenskan inför nästa säsong. Och vi hade nog även räknat med noll poäng efter första omgången. Challes inställning till kvalserien, åtmistone det han visar utåt, är skrämmande!
Ja, grabbar och töser. Snart var det dags igen att bevittna våra länskamraters ångestfyllda lek i den kvalfyllda serien. Det ska bli intressant att se hur det kommer se ut med allsvenskt motstånd den här gången...och hur pass förbannad Conny är! ;)