Ambroo: Skitsama, jag förstår vad du mena. Själv så trode jag på kvalserien innan säsongen drog igång. Såååå, med det här laget i dassläget så har jag inte en endaste förhoppning om mer än kvartsfinalspel oavsett vilka vi får möta. Lotvonen, Persson, jaja, i kvalserien kanske dom skulle hålla måttet, men i ett slutspel? Fyra matcher till blir det i vilket fall som helst, vi njuter av dom oavsett hur det går.
Ambroo: Vi ska väl till att börja med inte dra för stora växlar av kvällens match iaf. Men det är klart att allt måste bli bättre i kvarten. Men det har vi väl vetat om hela tiden. Vi är rejäla underdogs and we like it ;)
Nej men ditt facit stämmer nog. Jag tror ändå det blir HV.....tror jag ;)
Ambroo: I kväll var bara ett dåligt träningspass. Det kommer att vara skillnad som natt och dag på torsdag. Det vet du också. Målvaktsfrågan är öppen. Det hade förstås varit att föredra att någon hade varit given vid det här laget.
mikenomad: Jag vill inte übernegga, men jag är fan så orolig...
Med det här svaga försvars/målvaktsspelet i kombination med det ineffektiva anfallsspelet som råder förnärvarande så är vi av allt att döma fettrökta. Efter LG så har det, nästintill sett ut som det gjorde innan Karjala, bortsett då från 8-0-matchen mot SkAIK. Det finns faktiskt inte nånting som talar för ett avancemang i dagsläget och vi får nog vara nöjda om vi vinner en match, tyvärr.
Andersson: Allt utom FBK är ok tycker jag. Eller så pass ok som det kan vara när man går in i slutspelet med fyra raka matcher utan seger. TIK är stora underdogs i vilket fall, men vi var ganska dåliga i serien ifjol också men i slutspelet spelade vi ju som ett helt annat lag. Får hoppas på något liknande i år.
Andersson: LHC har slagit Skellefteå alla fem matcherna i år. Har svårt att se att de då skulle välja att möta TIK som de har tre torskar emot och det blir en lång resa för dem oavsett.
Står sig nuvarande resultat så lutar det åt Frölunda i kvarten tycker jag. Färjestad tar Brynäs, LHC tar Skellefteå som de vid vinst idag slagit samtliga gånger i serien i år och Frölunda som har mycket svårt för Luleå tar oss.
Sebbes insats var Obra. Men han lär sig något varje match och tar inte samma TYP av utv som en viss back "som många tyckte var fantastisk igår" gjorde för 150:ionde gången i rad. Och där vid denna utv tappade Tik matchen.
Sebbe hängde inte riktigt med i början av säsongen och drog på sig lagets klart sämsta +/-, sen efter JVM spelade han upp sig betydligt och spelade som en stabil elitserieback. Nu sista 5-6 matcherna har han tappat en del i form igen.
superfalle: RJ är alltså "bra" förutom hans klantutvisning som inleder Brynäs vändning. Andra backar brukar ju kunna ha en avgörande effekt på matchens utgång i positiv bemärkelse. Det har nog aldrig RJ haft. Gör nu inte misstaget att förlänga med killen bara för att det är "tryggt".
RTS: Dennis Persson var inte bra. Man kan aldrig vara bra om man på egen hand står för ett game losing goal. Vissa verkar tycka RJ gör ett stabilt defensivt jobb, själv tycker jag han är bedrövlig. Katastrof om han får fortsatt förtroende. Förresten måste Skogs kontrakt bara rivas. Ger man mångmiljonkontrakt till en sådan back spelar det fan ingen roll hur mkt eller lite pengar man har. Det håller bara inte. Tyvärr kommer man antagligen vara för fega för att göra det som måste göras.
Vi förlorar matchen på att några få spelare inte håller måttet. Men egentligen bryr jag mig inte nämnvärt, vi är i slutspel nu och där börjar allt om från noll. Inget lag ska vara omöjliga att rå på. Drömmotståndare ser jag som LHC.
Ett knappt dygn efter torsken mot Bif så känns det nu lite bättre.
Tittar man specifikt på Pyrret igår så gör han ett misstag vid 1-2 målet sedan är han stråland även om poängen utblir.
Björn Svensson banans Gigant. Rent ut av sagt Kung igår. Björn verkar vara jäkligt beroende av mkt speltid. Streck på dig Björn Du var klart bäst av alla igår. Du förtjänar n 5:a i betyg och inte en 3:a
Hynning är en spelare jag förväntar mig mer jävlaranamma av. In i skiten och jobba hårdare.
Frågan är om inte Dennis P trots sin miss vid 3-2 målet var bäste back
Lotvonen: Nej Rj: nej nej
.
Skit samma nu är vi slutspel och där skall vi Krossa Frölunda.
JimmyH: Ja, vi var helt klart riktigt dåliga under hösten, men en lite habilare höst hade vi varit och slagits om platserna 2-4... Det kanske finns hopp om Timrå i slutspelet i år också... ;P