1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591414 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 1

« · 1133108 · » Till forumet

Kvartsfinal 1
Trodde aldrig att jag skulle få starta denna tråd, hehe.

Vilka vill vi ha och vilka fick vi?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Per HApps: vilka som helst utom fbk
Kommentera

Per HApps: Spelar nog ingen roll, kan man inte slå Brynäs i en ända match borta får vi va tacksamma åt 2 hemmamatcher sen är det semester.
Jävligt lång för vissa, typ för alltid...
Kommentera

superfalle: frågan är vilka vi överhuvudtaget kan slå?????
Kommentera

Per HApps: Sällan har man gått in i ett slutspel med så låga förväntningar på laget som i år i alla fall.

Egentligen spelar det nog ingen roll vilka vi får då Luleå knappast längre är möjliga. Men ok, ge oss LHC då deras försvarsspel är klart sämst av lagen i toppen.
Kommentera

Per HApps: Vi har torskat 3 raka bortamatcher mot BRYNÄS. Spelar det någon roll vilka vi får?
Kommentera

Manderville: Precis som linköping bara kommer få 2 hemma matcher sen är det slut? Dom har ju inte slagit dåliga (enligt många här) Timrå hemma på 3 försök i år.

Vad fan är det med att alla ska vara så jävla "negiga" här inne. Är alla så bittra/ har dåliga liv att dom måste klaga på andra för att på något sätt höja sig själv.
Kommentera

Per HApps: Är det inte fantastiskt att så många orkar bjäbba vidare trots trådnamnet? Världsrekord!

Nu är det dags för slutspel och där kan precis, precis allting hända. Ingenting som har varit i serien räknas utan nu börja man om från noll och går in helt utan press. Press är något som TIK har fått leva med i stort sett hela säsongen och ändå lyckades de reda ut stormen trots en jumboplacering där ett tag. Starkt i sig!
Kommentera

Ambroo: Visst kan allt hända i ett slutspel, mirakel har hänt förut. Men jag kan inte se hur vi ska kunna vinna på bortaplan med tanke på vårat facit.
Kommentera

Ambroo: Detta blir perfekt Timrå får gå in i ett slutspel som underdogs!
Kommentera

MB:
Själv är jag bara superglad över att är i slutspel över huvud taget, undrar hur kul Modo och Dif har det just nu, hehe. Och vad som snurrar i huvudet hos Rögle och SSK.

Att man en orkar att gnälla över grundserien . tss tss.
Kommentera

Att vi förlorar stör mig! men att vi i varje viktigt jäkla match viker ner oss stör mig så förbannat mkt mer.

Kul med slutspel men vi har inget där att göra.

Idag förlorade vi hedern igen.

Trodde aldrig att jag skulle vara så här besviken den dag vi fixade
slutspelsplats.

Björn Svensson: Fan vad grym du var idag! Banans Kung!!!
Kommentera

Olle:

Varför skämmas!? Vi tillhör landets åtta bästa lag och förtjänar därför att gå till slutspel. Jag är snarare stolt. Skit i den här förbannade matchen nu! Har aldrig varit med om någon gnälligare säsong än denna i detta forum. Inte ens när vi är slutspelsklara inför sista omgången förmår vissa känna glädje och stolthet. Jag är nöjd. Punkt.

När släpps biljetterna till första kvarten???
Kommentera

Egentligen är det en ganska märklig känsla man har just nu. Man har följt detta lag hela säsongen med ständig skräck för kvalserien och med ett något grumligt hopp om att nå slutspel.

Och nu när de blir klara i kväll, så sitter man mest här och känner sig irriterad för att de spelar så jävla illa på bortaplan. Egentligen ska man ju vara skitglad för att vi trots vårt helt sagolikt usla bortaspel överhuvudtaget är kvar i serien och än bättre i slutspel. Låt oss bli strutsar nu och glömma grundseriens bortaspel.
Kommentera

KniveN: Anledningen till negativiteten kan ju ligga i att vi halkar in i slutspelet på ett bananskal, med sämsta möjliga form, mot bästa möjliga motstånd. Visst, allt kan hända i ett slutspel men det finns ingenting som talar för att det kommer att göra det.

Den absolut första åtgärden inför Luleå måste ju vara att ställa Åke i mål och låta det så förbli under slutspelet. Jag ser ingen anledning att ställa en målvakt mellan stolparna som inte är uttalad förstamålvakt eller som förmodligen inte ens kommer att ha kontrakt över nästa säsong.
Kommentera

Faan vad tomt det känns... slutspel... men vad mer Ok det e juh bättre än kvalserie...:P
Kommentera

Skulle föredra att få möta Linköping. De verkar lite svajiga, och kanske finns det en chans att störa dem.
Kommentera

JÄTTEHÄRLIGT MED SLUTSPEL!!! Allt blir bara bonus nu! ;-)
Kommentera

DJ Hemp: Jag ser inte mycket i laget som (just nu) är värd att vara stolt över. Jag gillade Axelssons- och Svenssons energi, när många andra hängde med huvudena men annars ser det blekt ut. Jag vet inte, men när känslorna lagt sig så kan jag möjligtvis bli imponerad av att man öht. tar sig till slutspel med det här laget man har till sitt förfogande.

Jag må vara en usel förlorare men jag vill att vi tar oss till slutspel på grund av lagets prestationer, inte dom andra lagens tillkortakommanden. Vi tar oss till slutspel för att det finns ett par andra lag som underpresterat och hade jag exempelvis varit modosupporter idag så hade jag garanterat supit mig dyngrak, pissat i handfatet, slocknat och tagit ledigt resten av veckan.
Kommentera

Per HApps:
"Slutspel är en bonus, kvalserien är på liv och död. Fattar ni det ni som sitter i ledningen, på liv och död.

Per HApps
2008-11-03 21:12"

Kul med slutspel.
Kommentera

Olle:

Men vad fasen Olle, det är ju bara hockey det handlar om. Dessutom missade MoDo slutspelet med råge. De var ju inte ens med ända in i kaklet. Skönt med tidig semester för deras fans. Då kan de börja engagera sig i Giffarnas försäsong istället, den är betydligt hetare. "Walle" är tillbaka!
Kommentera

Jag längtar redan till första kvartsfinalen, ska bara njuta av att vi faktiskt tog oss till slutspel denna kämpiga säsong!
Kommentera

friskan:
Bonusar är alltid kul, vare sig man är hockeysupporter eller företagsledare. 
Kommentera

Laken: Vem gör inte det?
I ett slutspel kan ALLT hända. Glöm inte det!
Kommentera

DJ Hemp: Hehe! Hockey är inte så "bara" för mig. Det kommer en match efter denna också, det kommer en säsong efter denna och det kommer klasspelare efter Pyörälä.

Fotboll för mig är lite som att se en ihopknuten hundbajspåse i en snödriva. Jag förstår VARFÖR dom engagerar sig men jag fattar verkligen inte att dom orkar hålla på. Kontenta: Jag skiter fullständigt i fotbollen (inget ont om dina paralleller dock).

I denna (för mig) sorgens dag, väljer jag att se tendenserna och dom är inte uppåtgående just nu. Vi hade ett bra utgångsläge inför SSK borta men vek ner oss. Vi spelade en halv period mot FHC och vek ner oss. Idag torskar vi borta mot brynäs, för tredje gången i rad och jag har verkligen inget att vara glad över. Visst, allt kan hända i ett slutspel men allt pekar på att en kvart mot FBK bara blir en enda lång lidelse (dom är trots allt bättre än oss på ALLA positioner).
Kommentera

Olle: FBK kommer att välja Brynäs pga närmare avstånd liksom att att FBK har 14 raka hemmavinster mot Brynäs.
Kommentera

Hahl Bundy: Vi kan möta FBK,LHC,FHC och HV71 då tre sistnämda slåss om 2:a platsen, Lixom....vad är skillnaden på dessa lag! 4 topp lagen hamna där dom skulle....(bra med internet på mobilen =) )
Kommentera

Hahl Bundy: Vi är i slutspel, fattar ni alla, slutspel! MoDo-painters kan måla runda cirklar på var sida i Swed-Bånk-Arena och lira curling. Vi ägnar oss åt hockey-slutspel det ädlaste av alla slutspel! Ler lite introvert och tänker på Svart-wades kommentar efter att vi gav bort ett annat 2-0 överläge i DÖ-vik. -Vi möter Timrå i hissen sa den opolerade busen.

Men du Svart-wade, du tröck på fel knapp och tog med hela ert ful-vit-grön-röd-svarta lag ner i källaren. Ha det så trevligt på din semester och träna på att trycka på rätt knapp i hissar nära dig ;o)

Lite mera jubel och glädje skulle sitta bra här, SLUTSPEL! FÖR BÖRVELEN!

Kommentera

Herminator: vadå glädje, nu börjar ångest slutspel, med medföljande j-la korvkööer som ringlar sig än längre än vanligt, och en trafiksituation till och från hallen som är ohållbar, specielt gångvägen mot tallnäs, hemskt att dom inte gjort en rondell där än, eller för att inte tala om de köerna vid pissoarerna,, nä fy fan, för slutspel,,,men hockey är ju trevligt:)
Kommentera

Timrå till kvartsfinal, det är fan riktigt stort med tanke på den psykiskt jobbiga säsong vi haft!

Spelar ingen roll vilka vi får möta, pest eller kolera. Bara sätta igång o börja skrälla!
Kommentera

Hahl Bundy: Det är två intressanta variabler där. Frågan är om det räcker för att dom ska välja BIF? Timrå har inte världens bästa bortafacit mot FBK heller och vi är i usel form. Om nu Moe blev skadad efter denna match så ser våran backbesättning inte alls bra ut heller.
Kommentera

Olle: Bananskal? för 2 omgångar sedan låg vi sexa, vi är klara för slutspel med en omgång kvar. Vilket lag tycker du förtjänar slutspelsplatsen mer?

Vi har vunnit borta mot Linköping x3, Luleå, Skellefteå x2, Linköping, Frölunda och kryssat mot HV där vi fick ett mål felaktigt bortdömt i slut minuterna. Alla dessa lag ligger ovanför oss så visst finns det potential att vinna borta mot dom igen.
Kommentera

Harryhaffa: Hade du hellre haft semester från hockeyn likt Banjolovers i norr?
Kommentera

KniveN: Med den formen som laget visar upp just nu så klassar jag det som ett "bananskal". Just nu viker vi ner oss när det gäller och med detta i bagaget så har jag svårt att se att vi ska kunna slå något av dom fyra första lagen.

Jag tycker inte att det finns något lag under oss som förtjänar slutspelsplatsen mer, jag tycker bara att dom förtjänar den lite mindre just nu.
Kommentera

Får vi Linköping i kvartsfinalen så går vi vidare med 4-2 i matcher.
Kommentera

Olle: grejen är nog den att timrå har en mycket högre högstanivå än brynäs
Kommentera

superfalle: synd att dom visar de så sällan bara
Kommentera

superfalle: Det måste jag hålla med om men det hjälper väl föga just nu? Nu är det inte brynäs vi matchas mot, nu är det FBK, LHC eller HV71. Nu måste vi ju i stort sett plocka fram högstanivån i varje match, för att ta oss vidare till en semi.
Kommentera

Olle: Jag röstar på Linköping. Vi slog dem med halva laget borta i första bortamatchen och i andra spolade vi banan med dem.
Kommentera

Johan J: Det hade ju varit tårta men nu lär ju inte LHC välja oss hur som helst, av dom anledningarna du räknar upp.
Kommentera

Jag tror vi slipper FBK eftersom jag tror dom vinner mot BIF på lördag. Även om dom inte gör det så räcker det med att SAIK vinner sin match mot LHC.

Då har FBK att välja mellan BIF och TIK. Då väljer dom med 99,7% säkerhet BIF. Då har vi LHC, VF och HV kvar. Hoppsan hejsan. Det bästa vore om VF (om dom får möjlighet) väljer oss. Det kan bli en kvartsfinalserie utan dess like det. Det vattnas redan i munnen. Tror dock inte Nubben vill ha oss.

Men om BIF går om SAIK så känns det mer öppet om vilket lag FBK ska välja. Då kan det bli FBK istället.

Slutsatsen är att det blir LHC eller HV. Jag tror vi får möta HV i kvarten. Efter sista omgången får vi se om jag ändrar mig.
Kommentera

Dagens bästa

"Hahl Bundy: Kan faktisk vara så att FBK väljer Timrå om de kommer åtta, kortare resor blir det ju för dem

arnio Idag kl. 22:26 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl "
Kommentera

Blizzard: ...Inte alla som fattar den där ;-)
Kommentera

Olle: ja men så är de ju i slutspel .. glöm serien . högsta nivån varje match . det är nu man ska vara bra . jag är i alla fall skitnöjd med att vi spelar slutspel. hoppas de blir lite folk på luleåmatchen fast den inte gäller nåt .
Kommentera

superfalle: "hoppas de blir lite folk på luleåmatchen fast den inte gäller nåt "

Jag hoppas på mycket folk jag ;-)
Kommentera

De är snarstuckna ikväll, grannarna i norr. Här försöker man bjuda till o gratulera till ES-platsen men då blir man raderad...
Kommentera

mikenomad: Hahahaha. Gratulera till ES-platsen =) Den var bra!
Kommentera

mikenomad: Jag tyckte att du var ödmjuk. Du påtalade ju även det faktum att det faktiskt har två guld att glädja sig över också...
Kommentera

Blizzard: helvetes att man inte får se Timrå vinna på bortaplan i år! Fan 7 matcher nu tror jag och 4 poäng!=/ Men fan var en riktigt bra match och Timrå spelade bra och borde ha vunnit! Skönt att vi är i slutspel!
Kommentera

Yellowcard: Hemma domare!!
Kommentera

« · 1133108 · »